Vågar man handla online på fc-moto.de?

BramBilla

SDK #4643
Gick med
31 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2010 Ducati SF
Beställde en söndag, fick grejorna på Torsdagen. Ett Arlen ness tvådelat ställ inklusive ett free ryggskydd för 768 Euro, kostar väl 9995kr för bara stället i sverige :tummenupp
 

600cc

Sporthojsnörd
Gick med
30 Sep 2007
Ort
GBG
Hoj
FZR600
Beställde en hjälm för en vecka sedan. Orderstatusen har varit "In process" sedan dess och de svarar varken på tyska eller engelska mail eller telefon...

De borde skärpa till sig med kommunikationen ut till kunderna tycker jag.
 

leica

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2008
Ort
Malmö
Hoj
tjejhoj moppe edition
Beställde en hjälm för en vecka sedan. Orderstatusen har varit "In process" sedan dess och de svarar varken på tyska eller engelska mail eller telefon...

De borde skärpa till sig med kommunikationen ut till kunderna tycker jag.


Det har skrivits tusen gånger i denna tråd men jag skriver det en gång till. FC Moto har inte särskilt mycket i lager, utan de beställer hem från sina leverantörer när de får en order. Står det "In process" så betyder det att godset är beställt men inte har kommit till dem än. Min upplevelse av företaget (har köpt tre gånger under det sista året och en av de gångerna fick jag skicka ett byte av storlek också) är att de är väldigt snabba när de väl har varorna hos sig, framför allt i förhållande till de priser de har.
Lite tålamod är därför att rekommendera. Vill du ha snabb leverans är det kanske inte FC Moto man bör välja. Och vad ska de svara på ditt mail? Godset är beställt och de kommer skicka det så snart de har det i lager.
 

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Jag fick hem mitt skinnställ igår, beställde i torsdags:tummenupp
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Beställde en hjälm för en vecka sedan. Orderstatusen har varit "In process" sedan dess och de svarar varken på tyska eller engelska mail eller telefon...

De borde skärpa till sig med kommunikationen ut till kunderna tycker jag.

samma för mig, jag fick prata med en av deras högre gubbar tror jag, och det löste sig tror jag, han har inte svarat på 2 dagar men han sa att jag kommer få ett gratis visir om jag ville för jag har fått vänta. (har väntat i 2 månader, utan svar varför jag inte fått hjälmen)
 

Akinari

Aki
Gick med
28 Mar 2009
Ort
Västerås
Hoj
2009, Yamaha R6
otroligt schysst set!
vad blev frakten på de där?

har funderingar på ett nytt skinnställ och undrar vad frakten kan tänkas hamna på?

frakten ligger på 7.90 Euro, det är inte mkt pengar jämfört med vad man tjänar in på att beställa från Tyskland. Hade jag beställt/köpt samma grejer här i Sverige hade jag fått ge ca 20 - 25 000:-.

In process har det stått nu i 1 vecka. Tror det kommer dröja extra länge för mig med tanke på vulkanen på Island. :näsblod om det nu fraktas via flyg :va
 
Last edited:

leica

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2008
Ort
Malmö
Hoj
tjejhoj moppe edition
In process har det stått nu i 1 vecka. Tror det kommer dröja extra länge för mig med tanke på vulkanen på Island. :näsblod om det nu fraktas via flyg :va


Det går med UPS billigare fraktalternativ, vilket innebär lastbil via Köln och Langenhagen. Om allt rullar som det ska så tar det två dagar från det att du får mail med trackingnummer. Däremot kan det ju vara problem för FC Moto att få in produkterna till sig om de i sin tur har varit tvungna att beställa saker från sina leverantörer.
 

Akinari

Aki
Gick med
28 Mar 2009
Ort
Västerås
Hoj
2009, Yamaha R6
okileydokiley, inte fått något mail med trackingnummer, dock så valde jag UPS frakt så jag antar att det är med lastbil det fraktas med;)

Hoppas på att grejerna kommer denna vecka, beställde den 9:e April.

Ringer UPS innan de kommer och plingar på dörren eller måste man höra av sig till dem först och be dem ringa innan?

Tack för svar leica

Är förväntansfull! väntan är olidlig! :näsblod :tungan
 

Nilegård P.

Gurre
Gick med
19 Sep 2003
Ort
Tullinge
Hoj
Superduke -08 & KTM 525 EXC/ Motard
Väntat en månad....

Beställde en kolfiberhjälm från FC för över en månad sen, men inte hört något trots att jag mailat dem flera ggr. Har dock fått bekräftelse på att ordern är mottagen osv.

Tycker dom verkar sega...:gnissla

/Gurre
 

Mr Skåne

Vad håller jag på med?
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Söderförort
Hoj
VESPA GRAND SPORT 200 CC -64
okileydokiley, inte fått något mail med trackingnummer, dock så valde jag UPS frakt så jag antar att det är med lastbil det fraktas med;)

Hoppas på att grejerna kommer denna vecka, beställde den 9:e April.

Ringer UPS innan de kommer och plingar på dörren eller måste man höra av sig till dem först och be dem ringa innan?

Tack för svar leica

Är förväntansfull! väntan är olidlig! :näsblod :tungan

UPS ringer inte innan, de kommer oftast mellan 08-17 o är du inte hemma så lämnar de en lapp o talar om att de återkommer ett nytt datum. Detta gör ytterligare 2 ggr, sen får du åka till UPS närmsta utlämningsplats o hämta paketet själv, alternativt hämta det direkt hos dem..
 

Hyperhybris

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2010
Ort
Solna
Hoj
Ducati HM
Beställde en kolfiberhjälm från FC för över en månad sen, men inte hört något trots att jag mailat dem flera ggr. Har dock fått bekräftelse på att ordern är mottagen osv.

Tycker dom verkar sega...:gnissla

/Gurre

Nog är dom sega alltid.... Beställde handskar, hjälm och stövlar den 6/4. Efter mitt tredje mail på en vecka så fick jag svar igår att stövlarna KANSKE kan levereras i mitten på maj. Hjälmen och handskarna sa dom inte ett skit om :confused:
Börjar luta åt en avbeställning...

/Hh
 

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Trajkon
Icon

Var inne och kollade på deras sida nyss och såg att de hade riktigt bra priser på vissa rea-grejer.
Jag är ute efter en skinnjacka och såg en Icon som såg helt ok ut (lite tveksam ang att kragen inte går igen helt vid halsen, kanske blir blåsigt?).

Nån som har testat Icon och kan rekommendera?
 

Akinari

Aki
Gick med
28 Mar 2009
Ort
Västerås
Hoj
2009, Yamaha R6
fick mail med följesedel och trackingnummer igår men den verkar inte fungera att söka på.

Tyvärr var stövlarna jag beställde slut så de finns inte med på följesedeln står bara "TCX Competizione S Boots not more available". Dålig stil att de inte hör av sig för att fråga om jag vill ha några andra istället. :tummenner

Vart kan man beställa sportstövlar för ca 2 000:- om det ska gå snabbt!? :va
Typiskt när jag väl bestämt mig för dem så är de slut hos leverantören :näsblod

Finns det några andra bra "säkra" sidor att beställa ifrån?
 
Last edited:

Nilegård P.

Gurre
Gick med
19 Sep 2003
Ort
Tullinge
Hoj
Superduke -08 & KTM 525 EXC/ Motard
kors i taket...

Fick just mail från FC, hjälmen är påväg:banana

Men tror det först när jag ser den:tungan
 

R$19

....
Gick med
18 Jun 2009
Ort
Värnamo
Hoj
Honda CB 1000RA -10
Nog är dom sega alltid.... Beställde handskar, hjälm och stövlar den 6/4. Efter mitt tredje mail på en vecka så fick jag svar igår att stövlarna KANSKE kan levereras i mitten på maj. Hjälmen och handskarna sa dom inte ett skit om :confused:
Börjar luta åt en avbeställning...

/Hh


Vad är det för stävlar du beställt? Beställde ett par Sidi Vortice och det dom kommer oxå senar... Får bara hem handskarna nu... Fan om dom tar dubbel frakt...
 

astrix

Äntligen vååår
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Gävle
Hoj
-97 Yamaha YZF 600 R, Thundercat*SÅLD*,Nästa?
Är det ingen som haft skapliga leveranstider därifrån på slutet??

Beställde en hjälm i tisdags, just nu står den på GEHSEN nån som vet vad det innebär??
Eller vad nästa steg blir :)
 

Akinari

Aki
Gick med
28 Mar 2009
Ort
Västerås
Hoj
2009, Yamaha R6
de har haft lite problem med leveranser nu på grund av vulkanen. Såhär stod det på min order:

DUSSELDORF, DE 21/04/2010 3:45 NATURKATASTROF

Jäkla vulkan hålla på sådär? :dummer
 
Last edited:

astrix

Äntligen vååår
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Gävle
Hoj
-97 Yamaha YZF 600 R, Thundercat*SÅLD*,Nästa?
GRRRRR

Skickade ett mail på Tyska till dom igår, fick då ett svar att man inte kunde beställa min hjälm längre som jag beställde på deras hemsida för 2dagar sedan och att dom skulle stänga min beställning. :huvet

Borde ju ha antal i lager på hemsidan iaf så man vet innan man beställer

Jaha blir från England istället då :(
 

Akinari

Aki
Gick med
28 Mar 2009
Ort
Västerås
Hoj
2009, Yamaha R6
Jag har letat o letat efter annan säljsajt efter TCX Competizione S vit stl 44. men hittar bara andra storlekar. Har de slutat tillverka 44:eek:r eller?

De är ju så jävla snygga vill ha dem!
TCX_Competizione_S_Boots_White_zoom.jpg


:(
 
Last edited:

Hyperhybris

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2010
Ort
Solna
Hoj
Ducati HM
Vad är det för stävlar du beställt? Beställde ett par Sidi Vortice och det dom kommer oxå senar... Får bara hem handskarna nu... Fan om dom tar dubbel frakt...

Jajamensan! Det var Sidi Vortice jag beställde. Som tidigare sagts så KAAAANSKE de kan få in dem på lager i mitten på maj. Sen tar det väl lite tid att beta av alla restordrar...
Jag har iaf avbeställt rubbet.
Kollade på Motorama. Där var stövlarna billigare...men så vill ju Motorama ha en femhundring för frakten...
Just nu känns det som att jag med glädje ger en svensk handlare den där extra tusingen bara jag får skiten någon gång :tummenupp

/Hh
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top