Vågar man handla online på fc-moto.de?

pellefett

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2009
Hoj
Buell 1125CR
uppdaterades orderstatusen för dig? Eller dök stövlarna bara upp en dag helt plötsligt? Har beställt lite saker men får ingen info hur det går :va

Kollade den 14/6 hur det gick, ordern bearbetades, o idag stod UPS utanför dörren :D
Så jag vet inte riktigt om jag gått in i går o kollat om det varit nån annan status på ordern

Last edited:

Pudding

...en man med stora drömmar!
Gick med
26 Oct 2008
Hoj
En liten naken 3:a
Sedär ja, nu får jag hoppas att det inte blir något strul. Efter ett litet samtal till Tyskland hände det grejer. En timme efter samtalet kom bekräftelse på att sakerna var ivägskickde (tracking code från UPS) håller tummarna nu!

civilare

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2008
Hoj
-00, Yamaha, YZF1000R Thunderace
Måste säga att jag är lite less på FC-Moto just nu..

Beställde ett ställ därifrån som var restad.

Inga problem, han mailade och undrade om jag ville byta färg eller modell varvid jag svarade att jag kan tänka mig att byta färg eller helt enkelt vänta på leveransen tills att dom får in det i lager.
Sommaren är ju trots allt inte speciellt nära.

Jaja, inget svar från dom på ett par dagar..

Mailade igen, undrade varför dom inte svarade, fick inget svar..

Ringde, ca. 17 gånger på en dag. Var upptaget ena sekunden och andra sekunden gick det signaler men inget svar.

Sen fick jag snille-iden att översätta en textjävel åt dom då dom uppenbarligen inte kan engelska.
Dom svarar på alla mail med solklara google-translate texter och svarade förmodligen inte i telefonen för att dom såg att det var utlandsnummer.

Skrev att jag vill avboka min order, med hjälp av Google-translate.

Fick mailsvar efter exakt 3 minuter och 18 sekunder.
Your order is canceled.

Hur jävla svårt skulle det vara att svara på de tidigare mailen?

Jävla tyskjävlar.

Hej, jag besökte dem häromdagen i Aachen och har mailat med dem tidigare och jag har fått ett seriöst intryck av dem. Du har nog haft otur är jag rädd. De var än mer serviceinriktade på plats, de kan beställa färger som inte är i lager som de online sagt var slutsålt men de kanske menade att de inte hade dem på lager i just butiken, kan vara språkproblem. De kan snacka rätt schysst engelska båda de damer jag talade med i butiken och de har allt möjligt till kanonpriser,i alla fall då det gäller skinnställ, vad sägs om alpine stars tx-1 2pc för 470 euro...på lelles i uppsala kostar de 11400 kr.

Pönan

Medlem
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Drömhojen
När man beställer står det priset i euro. Men när jag väljer Cash on delivery kommer jag betala i euro när ups står utanför dörren eller i svenska kr?

Pönan

Medlem
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Drömhojen
var hittar jag det tänkta leverans datumet? Kan inte hitta det när jag söker med mitt InfoNotice nr...

Persson

O-('-'Q)
Gick med
19 Aug 2006
Hoj
Hojlös
Ponera att man köper fel storlek av ett skinnställ och skulle behöva byta det;
Vad kostar då frakten för mig att skicka tillbaka det, med tanke på att ett skinnställ är både tungt och stort?! Kanske någon som gjorde det? Står nämligen själv i valet och kvalet om jag vågar chansa eller inte.. (har ej hittat det stället i fysisk butik här hemma för utprovning).

Skopan

Kamikaze volontär
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
KTM
går det inte o beställa på fc-moto nu eller ä det jag som inte gör rätt?

har lagt det jag vill ha i kundkorgen o sen klickat på check out o då
kommer det upp en ruta där det står "Note that by entering the country in the delivery address for this order, another delivery method was selected." sen är det stopp för mig o jag kommer inte längre

Rags

Thinnest boy in fatcamp
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
Suzuki sv650 -08
går det inte o beställa på fc-moto nu eller ä det jag som inte gör rätt?

har lagt det jag vill ha i kundkorgen o sen klickat på check out o då
kommer det upp en ruta där det står "Note that by entering the country in the delivery address for this order, another delivery method was selected." sen är det stopp för mig o jag kommer inte längre

tryck på euro knappen :) datasystemet byter valuta till norska kronor av någon anledning... så tryck på euro uppe ovanför kassa och kundkorg knapparna så ska det funka sen :)

Atticus

Medlem
Gick med
27 May 2009
Hoj
Ingen för tillfället... Street Triple 08, Yamaha XS400 Caferacer samt Suzuki Bandit 1200 fighter har avverkats.
Seg leverans

Jag beställde en ny hjälm i början av sommaren hos fc-moto och hade denna i min hand tre dagar senare. Kanon tänkte jag och har nu beställt nya stövlar som enligt hemsidan finns i lager och var prissänkta. Jag la in beställningen den 12/7 och betalde då.
Har ännu inte fått mina stövlar... Jag mailade efter 3 dagar och frågade om det har upptstått nån problem, fick ett svar med dålig engelska
att vid högsäsong kunde det ta upp till 10 arbetsdagar innan beställningen kom fram eller processades.
Jag mailade återigen efter dom 10 dagar som det nu kunde ta- inget svar.
Mailade efter 14 dagar ett surt brev på tyska (då jag är halvtysk vet jag inte varför jag skrev på engelska första gången) men jag har fortfarande inte hört något.
Är fruktansvärt besviken på servicen just nu. Från att ha levererat utan problem och nästan snabbare än en svensk internetaffär till att behandla kunder så här suger pung!
Får se om det blir fler köp därifrån i framtiden. Ska ringa dit imorrn o se om någon svarar.

Tr1Me

Supra MKIV TT - 600hk / CBR 929RR
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Honda CBR 929
Jag beställde en hjälm i fredags. Den är skickad och jag har fått "kolli-nr". Får se om den kommer fram som den ska. Valde "cash on delivery" som alternativ =)

Last edited:

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
KTM EXC 450 -09, KTM EXC 300 -09
Beställde just en hjälm från dem.
Blev lite mer än 1800:- billigare jämfört med här hemma :)

Humper

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2009
Hoj
R6 '99 blåvit, Tunturi SS
Försökte beställa skinställa (top o buttom) men funkade inte att betala så jag mailade supporten och undrade ifall de kunde ändra till cash on delivery men får inte var.
Hur ska man få tag på fc-moto?

Tr1Me

Supra MKIV TT - 600hk / CBR 929RR
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Honda CBR 929
Fick idag hjälmen jag beställde i fredags. 3 arbetsdagars leverans känns helt okej från Tyskland. Den var välpacketerad och helt i sin ordning.

Tror man kan handla härifrån utan att oroa sig det minsta... :D

Jeensa

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Yamaha R6 2003
Jag och bror köpte all utrustning därifrån...

Beställde i juli och en del saker kom på direkten, men väntar fortfarande på ett par byxor och handskar. Kollade med dom och de sa att de inte hade sakerna i lager.. Men jag skulle ju inte köpt t. ex byxorna om de inte stod att de va " lager" vid köptillfället.

Annars helt okej!

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
en kompis har handlat massa där och alltid funkat. ska själv beställa lite saker därifrån.

Aquilo

Bensin luktar gott!
Gick med
21 Mar 2007
Hoj
2006 Yamaha FZ1-S
Har precis fått mitt nya skinnställ! Beställde i torsdags och fick det alltså idag tisdag. Så snabbt och smidigt!

För övrigt så blev det ett Arlen Ness storlek 56 till mig som är 193cm och 95kg tung. Provade nyss och det sitter som en smäck! Att jag dessutom betalade mindre än halva priset mot vad det hade kostat är känns ju inte helt fel...

Atticus

Medlem
Gick med
27 May 2009
Hoj
Ingen för tillfället... Street Triple 08, Yamaha XS400 Caferacer samt Suzuki Bandit 1200 fighter har avverkats.
Jag börjar bli lagom trött på dessa tyskar!
Beställde som sagt ett par Sidi Vertigo Corsa den 12/7, betalda och klara.
Har fortfarande inte fått dom. Har ringt o ringt o ringt o ringt. Fick tag i dom i början av augusti och då skulle jag enligt herren ha dom inom två veckor...
När jag ringer nu så är det aldrig någon som svarar. Har mailat dom minst lika många gånger. Fick till svar att dom skulle återkomma så fort dom visste leveransbesked. Jag frågade när dom trodde det skulle bli men har inte hört nåt sen dess...

Min hjälm fick jag på 3 dagar...
Just nu har jag svårt för att rekommendera folk att handla därifrån men jag antar att det bara gäller vissa saker som dom enligt hemsidan har i lager men detta har väl inte stämt överrens med den aktuella lagerstatusen.

Dock så tycker jag det är mycket svagt att inte kunna svara på när dom tror att leveransen ska ske eller om jag kommer få någon ersättning för all väntetid...

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0