Vågar man handla online på fc-moto.de?

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
De tog inte kort i september vid hemleveransen så kolla upp det med UPS innan!

UPS tog kort när jag handlade i oktober, men som sagt kolla innan för att vara på den säkra sidan..

Tack då slipper jag ha kontanter hemma :) Tycker om att euron bara sjunkar & sjunker, växlingskursen hos forex är just nu 9.32 :banana

kan inte pundet också sjunka några steg :D

Last edited:

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Beställde en Schuberth C3 hos dem igår & den är skickad nu ikväll så förhoppningsvis kommer den innan fredag så jag får mig en fin julklapp!?

I dunno....:rolleyes:

Beställde en fluoorange C3 den 12 oktober, hörde ingen på veckor.
Ordern stod sedan som 'Viewed' i ett antal veckor.
Den 11 november avbeställde jag.

Tänkte att det kanske var svårt med leverans av den orangea och
beställde i stället en mattsvart C3 den 8 december.
Samma dag blev den 'Viewed', 'In process', 'Dispatched', 'Invoiced'.
Komplett med UPS trackingnummer!:banana

Sedan hände nada på nästan 3 veckor. :gnissla

Då skrev jag ett litet brev igen:

-"
Order no: xx xx xx xx

Wann?

Oder stornieren und noch enimal bestellen.
Heute 50 euro billiger! :)

Doch nur in der theorie ob Sie überhaupt nicht liefern kann?
können Sie?
wenn ja, wann?"

Några timmar senare rasslade det till hos UPS!
Vapenskrammel is the shit tydligen! :tuttar

Nu är den i Bromma, kommer väl ett mess om en stund.
Surt bara att den nu kostar 50 ojjrå mindre, men men,
det drabbar ju ingen snål.:arsele

Nu återstår bara frågan, under vilken snöhög står Transalpen? :näsblod

/e

Perki

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2010
Hoj
Kawasaki Z800-2016
Fick hem min hjälm i förmiddags av UPS (en mattsvart C3 strl. M) Fick betala ca 4100:-, när jag beställde den i lördags så skulle den kosta 4500 med växlingskursen men euron sjönk & jag klagar inte!

Killen från UPS ville ha kontanter & det skulle vara jämna pengar om det är någon mer som undrar men det går ju självklart att fråga när dem ringer upp en & kollar om man är hemma.

Väldigt nöjd med fc-moto & kommer när jag väl behöver nya saker handla där igen!

God Jul kära hojåkare! :tomten

Flensman

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2011
Hoj
Honda CBR 900RR -98
Beställde från fc-moto för en månad sedan och kan bara säga att jag är väldigt nöjd.
Gjorde beställningen av ett berik-ställ på fredag eftermiddag, använde direktbetalning via visa-kort. Hade grejerna på onsdagen. Tre arbetsdagar tycker jag är klart godkänt!

Fick spårningsnummer från DHL så jag kunde följa paketet. Däremot så tog vanliga posten över vid sveriges gräns, så för att följa paketet i sverige fick jag ringa posten och uppge DHL-numret, så fick jag ett "svenskt" kolli-ID av dom.
Paketet levererades inte till dörren utan jag fick hämta ut det på postens närmaste paketutlämning.

Synd bara att man inte visste om rabatt-coupon när jag beställde stället. Men men, kommer att beställa lite annat därifrån innan våren det får användas då.

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
Tänkte också lägga en beställning från fc-moto. Är det bättre att lägga en beställning idag? Läste lite gamla inlägg om folk som har haft mycket problem med fc-moto. Men dom kanske har bättrat sig lite?

Annars några bra tips vid beställningen? Maila o fråga om leverensstatus? Och välja "Pay on delivery"... nånting mer?
Man vill ju gärna slippa allt krångel, med tanke på att så många haft problem med dom.

Tack för ett bra forum!

Mvh JForsman

bara beställa, enda problemet jag hade var att dom inte hade saker som stod på deras hemsida så jag beställde en hjälm och betalade, fick reda på efter att dom inte hade kvar den så jag var tvungen och maila eftersom jag redan hade betalat men fick maila dom i typ 3 veckor bara för att dom kollar mailen 2ggr i veckan.. men tillslut gick allt bra, fick ännu billigare bara för att dom krånglade:tummenupp

Link_696

Metal music
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Honda cbr 900rr -97
jag köpte o'neal 908 scorch blue men o'neal 810 serien är snygg och bra pris:)

tackar för tipset, de var ju helt okej inte så värst dyra direkt, 810 serien har ju visir oxå som jag vill ha :) men de hade inte 908 va? om jag inte såg helt fel.

jag tittade på nån ny hjälm typ samma stuck men den kosta 3400 har jag för mig, har inte riktigt råd med det. såå oneal verkar ju rätt okej. bra märke oxå

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
tackar för tipset, de var ju helt okej inte så värst dyra direkt, 810 serien har ju visir oxå som jag vill ha :) men de hade inte 908 va? om jag inte såg helt fel.

jag tittade på nån ny hjälm typ samma stuck men den kosta 3400 har jag för mig, har inte riktigt råd med det. såå oneal verkar ju rätt okej. bra märke oxå

908 har inte visir men jag tycker det är luddigt för jag har sett massor med bilder på 810 men aldrig med visiret nere så jag börjar undra om det bara är nått dekorativt:)

kimi

Medlem
Gick med
18 Aug 2008
Hoj
Yamaha FZ1
Beställde ett spyke helställ för ca 3 veckor sen,mailade dom en gång på engelska o dom svarade ej! Sen när jag mailade dom på tyska så svarade dom direkt att information om när stället kunde levereras skulle ske i mitten av februari, typ nu! Får se hur de går.

Humper

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2009
Hoj
R6 '99 blåvit, Tunturi SS
bara beställa, enda problemet jag hade var att dom inte hade saker som stod på deras hemsida så jag beställde en hjälm och betalade, fick reda på efter att dom inte hade kvar den så jag var tvungen och maila eftersom jag redan hade betalat men fick maila dom i typ 3 veckor bara för att dom kollar mailen 2ggr i veckan.. men tillslut gick allt bra, fick ännu billigare bara för att dom krånglade:tummenupp

ring ring ring, säger jag bara. Fick svar direkt och de skötte upp sig.

Hoken78

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2009
Hoj
2010 Kawasaki Z1000
hehe, fan, de kunde du väl sagt några tim tidigare, gjorde min beställning 11 i morse^^

Om ni handlar på fc-moto kan ni skriva in "facebook10" utan situationstecken vid "coupon" rutan när man ska betala så får ni yttligare 10% rabatt på det redan snorbilliga priset.

Varsågoda!

Link_696

Metal music
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Honda cbr 900rr -97
908 har inte visir men jag tycker det är luddigt för jag har sett massor med bilder på 810 men aldrig med visiret nere så jag börjar undra om det bara är nått dekorativt:)

Kollade på youtube på 810 och de verkar vara nåt extra till luftflödet i hjälmen ganska konstigt men den är snygg är den ju men fan inget visir jag vet inte om jag köra med crossglas känns så klumpigt.

har du nån erfarenhet att köra med det?

jag har bara hittat 2 "crosshjälmar" med visir

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...