Vågar man handla online på fc-moto.de?

Atticus

Medlem
Gick med
27 May 2009
Hoj
Ingen för tillfället... Street Triple 08, Yamaha XS400 Caferacer samt Suzuki Bandit 1200 fighter har avverkats.
får man väl ta och säga när man beställde ett par vertigo corsa och fick hem ett par vortice ist? :>

Jäkla gottegris! Fick faktiskt tag i dom idag. Stövlarna slut hos alla leverantörer, Sidi håller på att tillverka nya. Ska få svar imorrn när dom tror att dom kan leverera.
Frågade om ersättning eller om dom inte kunde skicka ett par Vortice istället som plåster på såren men det ville hon inte...
:mad:

Targ

Hojbiten
Gick med
8 Jan 2005
Hoj
Honda CBR 600 1999, Daytona 675 - 2008
Jag skulle rekommendera att välja "Pay on Delivery" eftersom det gick sjukt mycket snabbare än att betala med VISA...

Jag beställde en hjälm och betalade direkt med VISA den 3/9. De allokerade pengarna direkt men de drog inget från kortet. Då ingenting hände med min beställning trots flera mail med påtryckningar så avbokade jag den fem dagar senare (8/9) och efter någon dag släppte de pengarna. Jag beställde en ny hjälm och ett par Sidi Vertigo den 8/9 och de skickade den dagen efter! Den 13/9 hörde åkeriet av sig men jag var på Island och när jag ringde dem i morse så ville de ha betalt innan de kunde åka ut med paketet så jag betalade Skellefteå Lastbilsstation pengarna direkt via en internetsida men de trodde inte att de kunde leverera idag men jag chansade och skrev ett meddelande till chauffören att han kunde leverera till mitt jobb och bad honom att ringa mig vilket han gjorde på lunchen så nu har jag min hjälm och stövlar 6 dagar senare :banana

Humper

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2009
Hoj
R6 '99 blåvit, Tunturi SS
Jag skulle rekommendera att välja "Pay on Delivery" eftersom det gick sjukt mycket snabbare än att betala med VISA...

Jag beställde en hjälm och betalade direkt med VISA den 3/9. De allokerade pengarna direkt men de drog inget från kortet. Då ingenting hände med min beställning trots flera mail med påtryckningar så avbokade jag den fem dagar senare (8/9) och efter någon dag släppte de pengarna. Jag beställde en ny hjälm och ett par Sidi Vertigo den 8/9 och de skickade den dagen efter! Den 13/9 hörde åkeriet av sig men jag var på Island och när jag ringde dem i morse så ville de ha betalt innan de kunde åka ut med paketet så jag betalade Skellefteå Lastbilsstation pengarna direkt via en internetsida men de trodde inte att de kunde leverera idag men jag chansade och skrev ett meddelande till chauffören att han kunde leverera till mitt jobb och bad honom att ringa mig vilket han gjorde på lunchen så nu har jag min hjälm och stövlar 6 dagar senare :banana

Var samma för mig, fast då åland/transmar. Fastnade i Helsingfors och de ville ha betalt eftersom transmar inte tar emot postförskott så betalade till UPS och så tog de en dag så va den hemma.

Crall

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2009
Hoj
KTM 625 SMC -06, Honda CB 400N, Yamaha YZ 250
Får ställa mig i kön över nöjda kunder :tummenupp

Mailade dem på kvällen den 6/9 och frågade lagerstatus ang. varorna jag tänkte handla.
När jag vakna dagen efter (tisdag 7/9) hade jag fått svar, så jag skicka min beställning då.
På måndagen (13/9) hade jag mina varor. Alltså 4 arbetsdagar :banana Tycker jag iaf är helt okej :) Och billigare frakt än från svenska företag.

Söderen_

Hooray för the boobies!
Gick med
14 Nov 2005
Hoj
Brutale 1078RR
Kan bara instämma som nöjd handlare. Även fast jag fick vänta 3,5 vecka på hjälmen jag beställt, arai rx7 corsair randy, så är jag nöjd. När hjälmen kom idag så noterade jag att det var en rx7 GP dom skickat istället. Kollade mailen där dom bad om ursäkt för den långa leveranstiden och kompenserade mig med en dyrare och nyare modell. Mig gjorde det ingenting! :)

/A

Humper

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2009
Hoj
R6 '99 blåvit, Tunturi SS
Kan bara instämma som nöjd handlare. Även fast jag fick vänta 3,5 vecka på hjälmen jag beställt, arai rx7 corsair randy, så är jag nöjd. När hjälmen kom idag så noterade jag att det var en rx7 GP dom skickat istället. Kollade mailen där dom bad om ursäkt för den långa leveranstiden och kompenserade mig med en dyrare och nyare modell. Mig gjorde det ingenting! :)

/A

Låter som att de har hänt ett antal gånger. Tror att de blir lite många beställningar och varor tar slut. Väldigt bra av dem att kompensera.

Själv fick jag inget svar via mail men gick jättebra via telefon. Postförskott
och så tog det några dagar så hade jag allt hemma. Kan inget annat en rekommendera, var trevliga i luren fast båda inte var världens bästa på engelska :tummenupp

Atticus

Medlem
Gick med
27 May 2009
Hoj
Ingen för tillfället... Street Triple 08, Yamaha XS400 Caferacer samt Suzuki Bandit 1200 fighter har avverkats.
Så, efter 2 månader har jag nu ett par Sidi stövlar i mitt knä. Inte Vertigo Corsa som jag beställde utan Vortice...

Blev både glad och besviken samtidigt. Har haft mina turer med tyskarna och förra veckan blev jag kontaktad och ombedd att placera en ny order nu när dom fått in min storlek igen.

Satt och velade hur länge som helst om jag skulle ta ett par Vortice istället då prisskillnaden var patetisk. Dock så kom jag fram till att Vertigo Corsan var kvickare att dra på sig och Vortice´n kändes lite overkill då jag bara kör gata/landsväg. Så jag beställde kort o gott ett par Vertigo Corsa white/gray.
När jag öppnar paketen så stämmer det inte ändå...
Missförstå mig rätt, jag är ganska tacksam för att dom skickat en värstingmodell som "kompensation", men jag beställde ju faktiskt Vertigo Corsan för jag ville ha denna.

Det får dock bli Vortice´n då jag inte orkar strula med fc-moto ännu en gång.

Är dock nöjd med kundtjänsten, verkade som dom haft semester mitt i säsongen därav den dåliga responsen tidigare.

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Vi har alltså lärt oss att beställa under hösten/vintern så slipper vi klaga på stackarna som får jobbiga mail av kräsna svenskar :D

Atticus

Medlem
Gick med
27 May 2009
Hoj
Vi har alltså lärt oss att beställa under hösten/vintern så slipper vi klaga på stackarna som får jobbiga mail av kräsna svenskar :D

Haha, så kan man ju också se på det! Hade ju inget val o beställa i höst då jag tog kortet nu i sommras :D

BikerMike

Medlem
Gick med
20 Sep 2005
Hoj
Ducati 996R -01 no.0022
Jag tycker dom är suveräna, vet inte vilken gång i ordningen jag handlar av dom. Beställde ett ställ kl 21:45 den 2/10 och fick det levererat hem kl 11:00 den 6/10. Det är väl bra service eller?

Jag kommer handla fler gånger där.

Mvh Micke

per7

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
zx7r-96 och CB500 Four K1 1975
Hej Kul att det passade. Själv är jag 194 cm och ca 120 kg och beställde ett Alpinestars helställ i storlek 60 och det satt som en smäck det med! Kul att veta att man kan gå ned till 56 om man till äventyrs skulle bli liiiiite smalare nån gång. Hela affären gick mycket smidigt. Jag tog det på aufnahme dvs postförskott för 4€ extra. Mycket billigare än hemma och eftersom jag haft Alpinestars tidigare så tänkte jag att samma storlek borde passa , vilket det alltså gjorde. Jag kommer nog att handla här igen om tillfälle och behov uppstår.
Per:squid.

FuzzFuzz

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2010
Hoj
suzuki sv650s -04 Vespa Sprint 150cc -73
Sitter och väntar på en hjälm för tillfället sedan 30 oktober, hittills har kundservicen varit bra iallafall då det inte var några problem med att ändra i sin beställning och få snabbt svar tillbaka.
Dock så Betalade jag med kort och efter jag hade gjort beställningen så kollade jag kontot så att betalningen var gjord(reserverat köp) och det var den. fast när jag kollade på kontot idag så var det inga pengar dragna(eller kommande betalningar) men på deras hemsida står det att min beställning är betald?

Last edited:

Blade4life

Med liten lem
Gick med
6 Oct 2005
Hoj
Blejd igen...
Dock så Betalade jag med kort och efter jag hade gjort beställningen så kollade jag kontot så att betalningen var gjord(reserverat köp) och det var den. fast när jag kollade på kontot så var det inga pengar dragna(eller kommande betalningar) men på deras hemsida står det att min beställning är betald?

Kollade du olika konton, eller varför skriver du två gånger att du kollat kontot (med olika resultat) ?:confused:

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
hittills nöjd fc-moto kund, beställde soumy skinnställ 24/8(kvällen) lämnade butiken 25/8 fick dom 27/8 och jag betalade med visa, dock var jag inte lika nöjd med UPS som levererade varan, dom kommer hem till mig vid 2 tiden på en vardag, nu jobbar jag skift men var ute och åkte hoj vid tillfället dom kommer men väl när killen står utanför min dörr och inte jag öppnar ringer han mig och jag kunde inte svara då men ringde upp senare då hade han åkt iväg men jag hade en som kunde hämta paketet där han var så det löste sig men att dom inte ringer och bestämmer en tid dom kan komma?? men men, gjorde en ny beställning på en motocross hjälm 8/10 står att det är betalat men dom har inte skickat än, igårkväll beställde jag goggles från Dirt Bike Bitz(UK) dom skickades idag.

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
.Thunderace
Kollade du olika konton, eller varför skriver du två gånger att du kollat kontot (med olika resultat) ?:confused:
Han kanske kollade lite senare!

hittills nöjd fc-moto kund, beställde soumy skinnställ 24/8(kvällen) lämnade butiken 25/8 fick dom 27/8 och jag betalade med visa, dock var jag inte lika nöjd med UPS som levererade varan, dom kommer hem till mig vid 2 tiden på en vardag, nu jobbar jag skift men var ute och åkte hoj vid tillfället dom kommer men väl när killen står utanför min dörr och inte jag öppnar ringer han mig och jag kunde inte svara då men ringde upp senare då hade han åkt iväg men jag hade en som kunde hämta paketet där han var så det löste sig men att dom inte ringer och bestämmer en tid dom kan komma?? men men, gjorde en ny beställning på en motocross hjälm 8/10 står att det är betalat men dom har inte skickat än, igårkväll beställde jag goggles från Dirt Bike Bitz(UK) dom skickades idag.

Saker från UK kan man lita på.....

-Rylander
Den var ny för mig...Idrott luktar svett, Sport luktar Bensin!...Love it :tummenupp

Last edited:

FuzzFuzz

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2010
Hoj
suzuki sv650s -04 Vespa Sprint 150cc -73
RPM lover fattade precis vad jag menade...kollade alltså samma konto men ett par dagar senare :tummenupp

Dock kan jag hålla med om att jag var jävligt otydlig :va

Last edited:

Perki

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2010
Hoj
Kawasaki Z800-2016
Beställde en Schuberth C3 hos dem igår & den är skickad nu ikväll så förhoppningsvis kommer den innan fredag så jag får mig en fin julklapp!

Jag valde pay on delivery men visst tar UPS kort?

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0