Vågar man handla online på fc-moto.de?

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
Kollade på youtube på 810 och de verkar vara nåt extra till luftflödet i hjälmen ganska konstigt men den är snygg är den ju men fan inget visir jag vet inte om jag köra med crossglas känns så klumpigt.

har du nån erfarenhet att köra med det?

jag har bara hittat 2 "crosshjälmar" med visir

Jag har thor enemy goggles och det funkar bra, drar ganska kallt om om munnen och näsan så kallare dagar rekomenderar jag intergralhjälm, ser inte så bra ut men är mycket skönare:tummenupp vet inte om det är försent om du redan beställt men kolla på Uvex enduro.. såg att dom hade visir och var ganska snygga

ring ring ring, säger jag bara. Fick svar direkt och de skötte upp sig.

jag hittade ett nummer och slog in det i mobilen(har ingen hemtele) och det gick inte ringa det nummret, måste man göra nått speciellt för att ringa utland, slog även riktnummret:va

Last edited:

Link_696

Metal music
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Honda cbr 900rr -97
Jag har thor enemy goggles och det funkar bra, drar ganska kallt om om munnen och näsan så kallare dagar rekomenderar jag intergralhjälm, ser inte så bra ut men är mycket skönare:tummenupp vet inte om det är försent om du redan beställt men kolla på Uvex enduro.. såg att dom hade visir och var ganska snygga

okej nja då får de nog bli med visir direkt på hjälmen istället. vet hur det är att köra med cross hjälm och solglasögon inte kul och gör skit ont runt öronen efter en stund så visir på hjälmen är ett måste.
a nice hitta den hjälmen såg okej ut.

har kollat på AGV AX-8 Dual och en icon crosshjälm på 4speed.se eller vad det heter oxå.
men de är ju lite dyrare dock

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11

okej nja då får de nog bli med visir direkt på hjälmen istället. vet hur det är att köra med cross hjälm och solglasögon inte kul och gör skit ont runt öronen efter en stund så visir på hjälmen är ett måste.
a nice hitta den hjälmen såg okej ut.

har kollat på AGV AX-8 Dual och en icon crosshjälm på 4speed.se eller vad det heter oxå.
men de är ju lite dyrare dock

öronpluttar är nästan ett måste vare sig det är visir eller inte, åkte utan ett tag och det brummade i skallen flera timmar efter man hade slutat åkt (intergralhjälm)

Link_696

Metal music
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Honda cbr 900rr -97
öronpluttar är nästan ett måste vare sig det är visir eller inte, åkte utan ett tag och det brummade i skallen flera timmar efter man hade slutat åkt (intergralhjälm)

jojo det är sant men jag tänkte på de som du sa innan det blåser ju rätt friskt runt om i ansiktet oxå sen orkar man inte ha två hjälmar heller men nu har man väl 3 att välja mellan. med solglas för man ju fina röd streck vid öronen.

får bli en med visir sen, du har gett ett par bra förslag iallafall :)

tojen

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2011
Hoj
XT660R-11
Beställde hjälm, stövlar etc, totalt över 10 artiklar där den 14e, nu den 18e får jag ett mail där det står: "Dear Customer, the wished article is no longer available. We cancel this order. Please look for other products in our online shop" De specificerar inte vilken eller vilka artiklar som är slut och det tycker jag är väldigt konstigt. :confused:

Hoken78

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2009
Hoj
2010 Kawasaki Z1000
Beställde hjälm, stövlar etc, totalt över 10 artiklar där den 14e, nu den 18e får jag ett mail där det står: "Dear Customer, the wished article is no longer available. We cancel this order. Please look for other products in our online shop" De specificerar inte vilken eller vilka artiklar som är slut och det tycker jag är väldigt konstigt. :confused:

Hmm, de var ju lite märkligt, kan du inte in på dom saker du beställt å kolla, knappar du in den storlek å allt du skall ha så bör det komma fram en röd ram där det står om den inte finns, men som sagt, konstigt att dom tog bort hela din beställning om det nu bara saknades 1 lr 2 grejer=/

Flensman

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2011
Hoj
Honda CBR 900RR -98
Hmm, de var ju lite märkligt, kan du inte in på dom saker du beställt å kolla, knappar du in den storlek å allt du skall ha så bör det komma fram en röd ram där det står om den inte finns, men som sagt, konstigt att dom tog bort hela din beställning om det nu bara saknades 1 lr 2 grejer=/

Hur funkar lagerstatusen egentligen?
Nån som har beställt utan att "röda ramen" dykt och sedan fått mail att grejerna inte finns?

speed monster

Ny medlem
Gick med
21 May 2008
Hoj
Honda CBR 1000RR race
ja, jag beställde ett helställ och stövlar som skulle finnas.
efter 4v mailade jag å fråga hur det gick.
fick svar att sakerna skulle skickas dagen efter.
fick sakerna samma vecka.
dock inte rätt ställ.
det jag fick var rätt i färg, tillverkare och storlek.
dock var det dyrare och bättre model på stället..
så jag är ganska nöjd :tummenupp :tungan

tojen

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2011
Hoj
XT660R-11

Gick in och kollade, nu finns inte hjälmen jag beställde kvar längre. Man tycker att de kunde specificerat det så man slapp söka igenom hela beställningen. :va

Hur funkar lagerstatusen egentligen?
Nån som har beställt utan att "röda ramen" dykt och sedan fått mail att grejerna inte finns?

Jag beställde en hjälm som enligt sidan skulle finnas, men nu finns den tydligen inte längre.

Hoken78

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2009
Hoj
2010 Kawasaki Z1000
Jag beställde en hjälm som enligt sidan skulle finnas, men nu finns den tydligen inte längre.

kan inte annat än att hålla med, tråkigt när det inte går som man vill=/ hoppas det löser sig för dig och att du hittar någon ny hjälm du vill ha och framför allt att det är en hjälm dom har hemma på lager, min beställning gick bra och min hjälm ligger i danmark och väntar just nu^^
Mvh

tojen

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2011
Hoj
XT660R-11
kan inte annat än att hålla med, tråkigt när det inte går som man vill=/ hoppas det löser sig för dig och att du hittar någon ny hjälm du vill ha och framför allt att det är en hjälm dom har hemma på lager, min beställning gick bra och min hjälm ligger i danmark och väntar just nu^^
Mvh

Tack, det löste sig, hittade en annan hjälm. Lycka till med din nyhjälm! :tummenupp

Hoken78

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2009
Hoj
2010 Kawasaki Z1000
Fy fan, tog 36 tim för att få paketet från mellersta tyskland till bromma, paketet framme i bromma 05 på måndags morgonen, gissa när jag får paketet till gotland, på torsdag, är ju fan skandal=/ suck å åter suck

j.jo

Smaken är som baken, delad!
Gick med
30 Jun 2010
Hoj
yummyHA
Personligen har ja aldrig haft problem med dom, och med tanke på deras bra priser så kan ja leva med att få vänta lite längre på leveransen

Hoken78

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2009
Hoj
2010 Kawasaki Z1000
Personligen har ja aldrig haft problem med dom, och med tanke på deras bra priser så kan ja leva med att få vänta lite längre på leveransen

absolut, men det är ändå surt då det står förväntat leveransdatum 22/2 på eftermiddagen, men pga av ups inte levererar till gotland så gick det å sket sig, dom ville ha pröjs i förväg för att skicka vidare hit, inte så kul, men som sagt priset på fc-moto är ju kul istället så, hjälm utan extra visir i sverige kostar 6450kr, samma hjälm med extra visir från fc 3850kr, sicken skillnad=) :banana

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
Rackarns, missade facebook-koden när jag beställde. Mycket bra kommunikation vid kontakt via hemsidan. Kollade lagerstatus innan jag beställde. Det fanns ej i lager, men de kunde ta hem direkt från Berik.

Beställde en söndag, fick leveransen en torsdag. Leverans till dörren med UPS för knappa 70 kr!?!?!? Har inte öppnat paketet ännu, men såvida det är rätt färg och storlek så är köpupplevelsen bara positiv. Att det var ½ priset mot svensk butik gör inte saken sämre :)

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...