Vågar man handla online på fc-moto.de?

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Fan va gott! Fick mail om att dom skickat den idag :banana :yoparty

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Idag kom den!

Kanon nöjd, UPS ringde 40 minuter innan dom kom, jävla otur att jag var påväg till syrrans kalas då bara... fick ju skjuta upp tårt-ätandet en stund och köra hem.

Lite tips nu när jag ändå skriver.

Tänk på att:

*Jämna pengar, det kan hända att dom inte har någon växel.
*Betala i svenska.
Boka inte upp något viktigt dom 2 närmsta veckorna efter beställning :D

AndreasT

rookie
Gick med
26 Aug 2007
Hoj
Cbr 954 rr -02
Beställde helställ och handskar och bara positiv erfarenhet. Fick mail dagen efter att ordern var "in process" och efter ytterliggare 5 dagar fick jag mailom att ordern var skickad tillsammans med ett tracking number hos Ups. Däremot så är jag inte lika positiv över ups, då jag fick sms 3 dagar efter ordern var skickad att mitt paket skulle levereras under dagen. Inget paket dök upp den dagen jag var hemma och ringde därför till ups på kvällen för få svar och fick då svaret att det levereras först dagen efter :va. Sa då att jag istället ville hämta det på utlämningscentralen nära mig, och det var inga problem enl kundtjänst. Dagen efter när jag jag skall åka till UPS centret ringder det på dörren å där står UPS med paketet och vill ha betalt, tur nog tog dom kort vid lev...och rena turen jag var hemma annars hade jag fått vänta hela helgen

skagge

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2009
Hoj
Fet jävla bobber.
Beställde ett a-stars octane ställ och a-star stövlar i fredags den 5e. Väntar med spänning..

Harvest

Utbränd byrådirektör med väggkänning
Gick med
21 Aug 2006
Hoj
Fabrikare
Beställde stövlar+ handskar, 3 dar senare stod UPS med grejorna utanför och ville ha pröjs:tummenupp

Gick med
30 Aug 2009
Hoj
2008 Suzuki B-King
Nån som vet ungefär vad frakten till sverige (västerås) skulle bli på ett skinnställ?? Vad händer om grejerna kommer bort (post el. fraktbolag slarvar bort) på väg till sverige, får man nån ersättning eller är man blåst då?

Robban

Beställde grejjor upp till kiruna och behövde inte betala en krona förän dom var på transportbolaget i Skellefteå. Då betalade jag via nätet till dom och sen var varorna på plats ett par dagar efter betalning. Funkade hur fint som hels. Tjänade dessutom 1500:- på en "Marushin" hjälm istället för från touringbutiken.:yoparty

lengan

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Hoj
FZ1 - 08, KX450F -11
Beställde tillsammans med en kompis 2st skinnställ i somras. Vi båda var och provade ut rätt storlek i en butik här nära och sedan klickade vi köp hos fc-moto.de. Några dagar sedan kom ställen hem till dörren med UPS (tror jag att det var) och det var rätt storlekar, är grymt nöjd med mitt nya ställ (både gällande pris och kvalité. Har bara gott att säga om dem som företag, bara att beställa du lär inte bli besviken :)

timm

Medlem
Gick med
24 Oct 2005
Hoj
Skeppshult. En blå.
Jag beställde en ny hjälm (Schuberth C3) sent i måndags kväll. Ordern skickades på tisdagen och i eftermiddags (torsdag) knackade UPS på dörren. Hem till dörren, från Tyskland - för 80 spänn!! :yoparty

Jag brukar normalt sett betala med kort när jag handlar på nätet - allt för att slippa hålla på med kontanter och att lösa ut paket. Även det fungerade klanderfritt, även om de ville veta när mitt kort var utfärdat!?:va I vilket fall som helst så fick jag nu en tusenlapp över, jämfört med om jag skulle handla hos närmaste svenska återförsäljare.

Att jag är nöjd är väl nästan onödigt att skriva. :)

skagge

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2009
Hoj
Fet jävla bobber.
Idag kom grejerna. Cash on demand, funkade utan problem. Tog tio dagar vilket är helt ok.

Wwax

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2009
Hoj
09 Kawasaki Z1000
Andra gången jag beställer ifrån fc-moto, verkar vara lite bök denna gång också, förra gången hade hjälmen utgått (fick ringa för att få reda på det) och nu sitter det fast på "in process" sen beställningen lades 6/2.
Nu spelar det visserligen ingen roll eftersom det är mitt i vintern men en liten statusuppdatering om det drar ut på tiden vore inte fel.

leica

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2008
Hoj
tjejhoj moppe edition
Köpte fel storlek på mina handskar :gnissla
Nån som har erfarenhet av att byta storlek från FC-Moto? Får jag betala för ny frakt?

Zalfus

Medlem
Gick med
27 Feb 2006
Hoj
S1000RR -12 racehoj
Vad händer ifall man inte är hemma när UPS kommer och knackar på? Lämnar dem det på närmaste utlämningsställe då?

leica

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2008
Hoj
tjejhoj moppe edition
Absolut..du som beställde fel ju. Så det åker du på givetvis

För att förtydliga lite, självklart får jag betala returfrakten till Tyskland. De flesta svenska webbutikerna brukar dock betala den nya frakten hem till mig om det är ett storleksbyte, så undrade hur fc-moto gör. Men ska ringa dem i morgon och kolla.

Vad händer ifall man inte är hemma när UPS kommer och knackar på? Lämnar dem det på närmaste utlämningsställe då?

UPS har inte så många utlämningsställen så vitt jag vet.. Tror Halmstad ligger under Landvetter eller Sturup så då får du åka dit och hämta. Men du ringer dem och bestämmer dag för ny utkörning och ev ny lev-adress. :)

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Beställde idag ställ, stövlar o handskar samt visir till tjejens hjälm. Får hoppas att allt passar och att leveransen flyter smidigt.

leica

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2008
Hoj
tjejhoj moppe edition
Absolut..du som beställde fel ju. Så det åker du på givetvis

För att förtydliga lite, självklart får jag betala returfrakten till Tyskland. De flesta svenska webbutikerna brukar dock betala den nya frakten hem till mig om det är ett storleksbyte, så undrade hur fc-moto gör. Men ska ringa dem i morgon och kolla

Fick idag bytesleveransen, rätt storlek. Frakten från Tyskland till Sverige betalades av FC-moto. :tummenupp
Så det jag fick betala utöver den ursprungliga frakten var returfrakten av den felaktiga storleken ner till Tyskland.

WheelieWonka

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
z1000 -10
Har bara bra saker att säga om Fc-moto! Beställde en hjälm på söndagen, knackade på dörren onsdag kl 11. Snabbare än inrikes?

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Har beställt ställ, handskar o stövlar men när jag kollar paketet på UPS står det att det väger 2 kg. Låter inte det sjukt lite? :va
Brukar de ringa innan de levererar eller kommer de bara o ringer på? Vår ringklocka funkar nämligen inte, så bra o veta. Dessutom jobbar jag, tror ni tjejen kan skriva under eller måste jag ta emot sakerna? Kan iofs ge henne en fullmakt o mitt pass så kanske det löser sig.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln