Vågar man handla?

kungcarl

Hojlös :(
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Växjö
Hoj
LY-CIG14E (TL1000R *SÅLD*)
ja som sagt tack för snabba svar som leder mig på rätt väg här i livet... :3freak

kan ju passa på och fråga vad folk tycker man ska satsa på för hoj när man har en stram budget som en fattig student (max 30k)
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
kungcarl skrev:
ja som sagt tack för snabba svar som leder mig på rätt väg här i livet... :3freak

kan ju passa på och fråga vad folk tycker man ska satsa på för hoj när man har en stram budget som en fattig student (max 30k)
Hade lätt köpt en sådan ZX6-r som du är ute efter. Var/är själv fattig student och hade en sådan under ett års tid. Innan det körde jag även en FZR600 som också är en schysst hoj men något omodern i konstruktionen.

Nej, om du ska lägga 30K och försäkra den själv faller valet självklart på en Kawa eller kanske en CBR600 som iofs är dyrare i inköp och lite tråkigare, men kanske något bättre kvalitetsmässigt.

Rigge skrev:
Galet snygg. Var det en originalfärg?
 

kungcarl

Hojlös :(
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Växjö
Hoj
LY-CIG14E (TL1000R *SÅLD*)
hållundan skrev:
Där ser man.

@Trådstartarn. Annars kan du satsa på (om du är mogen och har råd) på världens snyggaste sporthoj, som någonsin producerats...

MMMM (iofs "fel" färg)
eller
MMMM

Den sista är iofs inte värd några 45, men ändå.
:tummenupp ser nice ut... får skaffa mig ett xtra-knäck o börja spara...
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
kungcarl skrev:
:tummenupp ser nice ut... får skaffa mig ett xtra-knäk o börja spara...
Det är bara att dra ner på sådana däringa löjliga saker som mat och annat. :rolleyes: I know.

Är det förstahojen vi snackar? Ingen tidigare sporthojserfarenhet?

Isåfall rekommenderar jag faktiskt FZR600 riktigt mycket. Den är billig, går finfint om man är novis och finns billigt tillsalu samt kostar inga sanslösa pengar att äga.

Eller så köper man ett sådant stabilt kort som långis rekommenderade ovan.

Blondie skrev:
Kan den svänga eller är det en ren posörhoj?
Det beror på vad man är ute efter. Posörsvänga i rondeller för att skrapa knä duger den alldeles ypperligt till.
 

kungcarl

Hojlös :(
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Växjö
Hoj
LY-CIG14E (TL1000R *SÅLD*)
hållundan skrev:
Det är bara att dra ner på sådana däringa löjliga saker som mat och annat. :rolleyes: I know.

Är det förstahojen vi snackar? Ingen tidigare sporthojserfarenhet?

Isåfall rekommenderar jag faktiskt FZR600 riktigt mycket. Den är billig, går finfint om man är novis och finns billigt tillsalu samt kostar inga sanslösa pengar att äga.

Eller så köper man ett sådant stabilt kort som långis rekommenderade ovan.
första hoj ja... tycker jag dragit ner på gourmet-maten, pengarna räcker inte ändå... :confused:
ska ut o köra polarens gixxer imorgon, enda erfarenheten jag kan skryta med...
 

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Långa farbron skrev:
Edit:
1950 mil........ jo tjena Kerstin.

1950/8 säsonger =243.75 mil per säsong.

Kan ju vart som med min att den stått still 1 eller 2 sommrar, har en -98 som gått 1800 mil.
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Långa farbron skrev:
Mitt hjärta klappar ju för Honda så......

Inte snygg i färgerna men för 21 000 och den ser ut att vara i bra skick.

http://www.blocket.se/view/5840362.htm?caller=gbl_s&l=0&c=1&city=0

Lite mordernare ,gör nog kanske att plocka av en tusenlapp eller två.

http://www.blocket.se/view/6217354.htm?caller=gbl_s&l=0&c=1&city=0

Är det inte äcklig stålram på dom där och svårt att få tag på nå vettiga däck? Dom är ju lika breda som till min 10-växlade bockstyre... Eller är det bara nåt jag fått för mig?
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
ghandi skrev:
Kan ju vart som med min att den stått still 1 eller 2 sommrar, har en -98 som gått 1800 mil.

Iofs sant men jag skulle aldrig tro på det om samma kille säger att 2:ans växel hoppar ur pga utjämningsventilen.
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Rigge skrev:
Är det inte äcklig stålram på dom där och svårt att få tag på nå vettiga däck? Dom är ju lika breda som till min 10-växlade bockstyre... Eller är det bara nåt jag fått för mig?
Nu pratar du nog om FZR600. :rolleyes:






Ädit: För er som inte förstår så är det 18" bakfälg och stålram. Iallafall på Yamahan, på Hondan vet jag inte.
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Rigge skrev:
Är det inte äcklig stålram på dom där och svårt att få tag på nå vettiga däck? Dom är ju lika breda som till min 10-växlade bockstyre... Eller är det bara nåt jag fått för mig?


Mer än jag vet ,dock tycks dom vara outslitliga.
 

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
HD Custom 02
Min svvåger köpte en sv 650 nyss han pendlar till jobbet med den grymt nöjd o en billig att äga

Pluss att den e grymt lättsvängd trillar fan in i kurvan jämfört med min blade

hållundan skrev:
Det beror på vad man är ute efter. Posörsvänga i rondeller för att skrapa knä duger den alldeles ypperligt till.


Med gnisterpuckar hoppas jag :tummenupp
 

Rutger

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Blå plastraket
kungcarl;

Som sagt, tvåans växel är INTE billig att reparera! Trean var paj på min (zx9:a förvisso) och det slutade med ett motorbyte (från skrot och MED kvitto!) eftersom bara delarna var så pass dyra. Det var i mitt fall mer som var slitet än bara två drev, shiftgafflar, kulissrulle samt fler drev var slitna också. Mekandet gjorde jag själv och bara där sparade jag en hel del pengar.

Man ska akta sig för att göra affärer med LÖGNARE som säljaren uppenbarligen var i det här fallet. "Utjämningsventil" var nog det värsta jag har hört :mad:
Jag säger som frun härhemma, tur att det finns nätet så man lättare kan undvika de värsta fällorna åtminstone!

Nu till ett lite trist råd: Om du bara har 30 tusen att handla för så låt bli sporthojar överhuvudtaget! Köp hellre en offroad som är mer lättmekad med billigare delar och försäkring. Jag har själv varit högskolestudent ett tag på världen så jag vet åtminstone lite vad jag talar om. Min egen sporthoj har jag kört i snart två år och det känns som om jag har bytt ut halva hojen vid det här laget... Det hade inte fungerat som student kan jag säga..
 

Rhino

Life is a playground!
Gick med
28 May 2003
Ort
Malmö
Hoj
ZX10R
kungcarl skrev:
Sitter i tankarna att införskaffa en ninja, en zx6r -96 med 1950mil på mätaren. Den ser fin ut (på bild) men har ett fel som oroar mig:
2:ans växel hoppar ur ibland (endast vid full belastning). Utjämningsventil enl. kawasakiverkstad säger ägaren.
Är detta ett vanligt fel som enkelt/billigt går att åtgärda? :va

Detta skulle bli min första hoj om det blir affär och kan ej alltför mycket om modellen (inte mer än det som står i Bikekatalogen...).
Om jag nu får för mig o köra o kolla, vad finns det för saker o tänka på? Ngt speciellt för denna modell? (import hoj oxå, om de spelar nån roll).

Tjena kungen!Om du inte har ngn polare som är hyfsat kunnig
på hojar, så kolla om det är ngn här på forumet som kan tänka
sig att åka med dig o kolla (testa)!

Hör av dig om du behöver hjälp!

// Danne
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top