Vågar man handla?

kungcarl

Hojlös :(
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Växjö
Hoj
LY-CIG14E (TL1000R *SÅLD*)
Rutger skrev:
kungcarl;

Som sagt, tvåans växel är INTE billig att reparera! Trean var paj på min (zx9:a förvisso) och det slutade med ett motorbyte (från skrot och MED kvitto!) eftersom bara delarna var så pass dyra. Det var i mitt fall mer som var slitet än bara två drev, shiftgafflar, kulissrulle samt fler drev var slitna också. Mekandet gjorde jag själv och bara där sparade jag en hel del pengar.

Man ska akta sig för att göra affärer med LÖGNARE som säljaren uppenbarligen var i det här fallet. "Utjämningsventil" var nog det värsta jag har hört :mad:
Jag säger som frun härhemma, tur att det finns nätet så man lättare kan undvika de värsta fällorna åtminstone!

Nu till ett lite trist råd: Om du bara har 30 tusen att handla för så låt bli sporthojar överhuvudtaget! Köp hellre en offroad som är mer lättmekad med billigare delar och försäkring. Jag har själv varit högskolestudent ett tag på världen så jag vet åtminstone lite vad jag talar om. Min egen sporthoj har jag kört i snart två år och det känns som om jag har bytt ut halva hojen vid det här laget... Det hade inte fungerat som student kan jag säga..
ja, får väl tänka lite med plånboken med, o inte bara med det gasglada sinnet... eller kanske någon vet nåt snabbt sätt att bli rik på?
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Rutger skrev:
Jag har själv varit högskolestudent ett tag på världen så jag vet åtminstone lite vad jag talar om. Min egen sporthoj har jag kört i snart två år och det känns som om jag har bytt ut halva hojen vid det här laget... Det hade inte fungerat som student kan jag säga..
Klart det fungerar som högskolestudent.

Är inne på min tredje sporthoj nu på tredje året som student. Visst blir det knapert men det går allt. Och NEJ, har ingen guldsked i röven som farsan satt dit och hjälper till när däck ska köpas, hojen ska tankas och delar ska bytas.

Visst det suger pung imellanåt när man inte kan hänga med polarna ut och svira. Då är det bara plocka med sig verktygslådan ner i garaget, ta med en folköl och umgås lite med flickvännen.

Men som sagt, det krävs ju vissa uppoffringar. Å andra sidan är inte offroad ett dumt val heller. Inte alls.
 

kungcarl

Hojlös :(
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Växjö
Hoj
LY-CIG14E (TL1000R *SÅLD*)
Rhino skrev:
Tjena kungen!Om du inte har ngn polare som är hyfsat kunnig
på hojar, så kolla om det är ngn här på forumet som kan tänka
sig att åka med dig o kolla (testa)!

Hör av dig om du behöver hjälp!

// Danne
Tjena noshörningen! tack för visat intresse men den annonsen skickades som sagt i "sverkers soptunna"...
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
kungcarl skrev:
Tjena noshörningen! tack för visat intresse men den annonsen skickades som sagt i "sverkers soptunna"...
Kan samtidigt rekommendera DENNA tråd. Inte jätteaktiv men där får man iallafall se lite om vad som händer i stan.

Tyvärr är det inte allt för mycket origaniserat vad gällande körningar och annat, men lite skvaller är ju alltid skojigt att ta del av.
 

kungcarl

Hojlös :(
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Växjö
Hoj
LY-CIG14E (TL1000R *SÅLD*)
hållundan skrev:
Kan samtidigt rekommendera DENNA tråd. Inte jätteaktiv men där får man iallafall se lite om vad som händer i stan.

Tyvärr är det inte allt för mycket origaniserat vad gällande körningar och annat, men lite skvaller är ju alltid skojigt att ta del av.
Ska hålla koll här! tack för tips :fyllisar
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
kungcarl skrev:
Ska hålla koll här! tack för tips :fyllisar
:tummenupp

Bara fråga om det är något. Skicka PM eller nåt om du vill veta mer om iallafall FZR600 å Kwak ZX-6r, har som sagt meckat/kört/härjat en del med dessa.
 

kungcarl

Hojlös :(
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Växjö
Hoj
LY-CIG14E (TL1000R *SÅLD*)
hållundan skrev:
:tummenupp

Bara fråga om det är något. Skicka PM eller nåt om du vill veta mer om iallafall FZR600 å Kwak ZX-6r, har som sagt meckat/kört/härjat en del med dessa.
tok snällt! :bow kommer kolla alla framtida objekt med er här... är ni alltid lika skrivglada? :)
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top