vågar man köra med däcket när väven kikar fram?

kraschpuck

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha R6, KTM 450sxf
mitt bakdäck ska bytas, men inte förns på måndag... men vill ju inte stå still hela helgen med hojjen :huvet frågan är ju om man vågar köra??... väven kikar fram idag såg jag.. inte mkt men ngn millimeter springa är de allt!!
tack för svar! :tummenupp
 

kraschpuck

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha R6, KTM 450sxf
glenoyne skrev:
Då skulle jag absolut inte köra. Kan du inte byta före helgen?

MVH Martin

hum.. jag vet inte om fälgen blir stående där kanske över helgen om dom inte hinner kränga däcket tills imorgon innan dom stänger, men kanske värt ett försök ?? vill ju inte att däcket ska sprängas om de nu finns ngn risk :gnissla men vet ju inte om de kan sprängas lr inte? :va
 

glenoyne

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Söderköping
Hoj
ZX7-97 RGV 250-90 RMZ 250-06
kraschpuck skrev:
hum.. jag vet inte om fälgen blir stående där kanske över helgen om dom inte hinner kränga däcket tills imorgon innan dom stänger, men kanske värt ett försök ?? vill ju inte att däcket ska sprängas om de nu finns ngn risk :gnissla men vet ju inte om de kan sprängas lr inte? :va


Ta med en påse bullar så gör dom det på lunchen! Det tar ju 5 minuter.

MVH Martin
 

kraschpuck

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha R6, KTM 450sxf
glenoyne skrev:
Ta med en påse bullar så gör dom det på lunchen! Det tar ju 5 minuter.

MVH Martin

mjoo... de är nog de enda... iaf om de går så fort att kränga... men lika bra då o sätta igång o börja skruva av däcket o lämna in de i morgon bitti, för dom stänger nog kl 17, o sen får mamma ställa sig o baka :hihi
 

Blade 4-ever

Rövens Pågar
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Gnomeregan
Hoj
Red mechanostrider
Tror inte det är några som helst problem att köra när korden visar sig lite.
Efter du kommer förbi stålkorden så är det ett par millimeter gummi kvar och ofta så pyser det bara ut lite fint.

Det är dock lite problem att få upp hojen när du ska slanga och stålkorden visar sig runt om däcket. Men om du ställer dig upp på bakre fotpinnarna och tycker ner hojen samtidigt som du drar upp den så är det inga problem :rolleyes:
 

kraschpuck

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha R6, KTM 450sxf
Blade 4-ever skrev:
Tror inte det är några som helst problem att köra när korden visar sig lite.
Efter du kommer förbi stålkorden så är det ett par millimeter gummi kvar och ofta så pyser det bara ut lite fint.

Det är dock lite problem att få upp hojen när du ska slanga och stålkorden visar sig runt om däcket. Men om du ställer dig upp på bakre fotpinnarna och tycker ner hojen samtidigt som du drar upp den så är det inga problem :rolleyes:

okej okej, dåå kanske man ska vänta då?? hum... har beslut ångest :va vill ju verkligen inte att däcket ska gå pajj när jag kör eftersom jag inte får ramla.. (halvförsäkring) men ska låta bli o slanga iaf, det verkar ändå ganska svårt med 25 kw i hojjen :hihi
 

Blade 4-ever

Rövens Pågar
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Gnomeregan
Hoj
Red mechanostrider
Jag skulle absolut köra. Visar sig inte ens ståkorden finns 30 mil till o ta på :fakta

Men att burna upp det är ju kul det också :yoparty :yoparty :yoparty
 

kraschpuck

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha R6, KTM 450sxf
okej okej... lika bra o vaa på den säkra sidan kanske... de lär bli mkt hojjåkande i helgen, såå.. allt lr inget.. jag lämnar in fälgen o står o hänger på låset innan dom ens är däär på morgonen!!
 

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Umeå
Hoj
Letar ratbike
Jag skulle inte ha kört. Att kränga och lägga på ett däck inkluvise balansering tar inte så länge. Om du far dit med det på morgonen och säger som det är så kommer dom att ta sig tid att göra det under dagen. Om dom inte har ett jätte smockfullt schema dvs...

Är du där när dom öppnar kanske dom kan göra det redan på direkten :)

Edit: Du är snabbare än mig
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Blade 4-ever skrev:
Jag skulle absolut köra. Visar sig inte ens ståkorden finns 30 mil till o ta på :fakta

Men att burna upp det är ju kul det också :yoparty :yoparty :yoparty


Å hur vet du att det är stålkord i det däcket :va
 

Blade 4-ever

Rövens Pågar
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Gnomeregan
Hoj
Red mechanostrider
andersson turbo skrev:
Å hur vet du att det är stålkord i det däcket :va

Ingen aning, vad är det för märke? Men ett gäng däck har ju gått åt, och alla har innehållit stålkord. Det är ju det som gnistrar så fint när man börnar :yoparty

Olla in lite film på vår hemsida så får du se lite stålkord :D (får titta noga då iofs)
 
Last edited:

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Blade 4-ever skrev:
Ingen aning, vad är det för märke? Men ett gäng däck har ju gått åt, och alla har innehållit stålkord. Det är ju det som gnistrar så fint när man börnar :yoparty

Olla in lite film på vår hemsida så får du se lite stålkord :D (får titta noga då iofs)


låååååångt ifrån alla däck har stålkord och jag skulla faktiskt STARKT avråda från att stunta å burna med sådana däck

Dom kan ställa till med fruktansvärda skador på såväl hojar som förare när man burnar slut dom
 

kraschpuck

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha R6, KTM 450sxf
Blade 4-ever skrev:
Ingen aning, vad är det för märke? Men ett gäng däck har ju gått åt, och alla har innehållit stålkord. Det är ju det som gnistrar så fint när man börnar :yoparty

Olla in lite film på vår hemsida så får du se lite stålkord :D (får titta noga då iofs)

det är ett Pirelli MTR22 :)
 

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Kawatia
Att rekomendera någon till att köra med däck som är slut :va. Måste vara bland det mest korkade jag läst på länge :kocko .
Byt så klart.
 

Blade 4-ever

Rövens Pågar
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Gnomeregan
Hoj
Red mechanostrider
ulf skrev:
Att rekomendera någon till att köra med däck som är slut :va. Måste vara bland det mest korkade jag läst på länge :kocko .
Byt så klart.

Tack för den, känner iofs inte dig. Har dessutom bara skrivit vad jag själv skulle ha gjort och varit med om.

Det däcker du har har stålkord. Och i valet mellan att köra och inte, så hade jag kört.
 

Blade 4-ever

Rövens Pågar
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Gnomeregan
Hoj
Red mechanostrider
andersson turbo skrev:
låååååångt ifrån alla däck har stålkord och jag skulla faktiskt STARKT avråda från att stunta å burna med sådana däck

Dom kan ställa till med fruktansvärda skador på såväl hojar som förare när man burnar slut dom

Håller med om att man ska nog avråda folk från att göra tokigheter :)
Men hetsas det inget så händer inget. Men vi/jag har verkligen försökt till att få däck sprängas ordentligt, men fan ingenting verkar ju funka.
En gång olla in RP3-filmen så smällde det ordentligt, men det är fan enda gången, resten av gångerna några i 200+ pyser det bara till lite vinglar när man kommer till närmsta rondell då man istort sett kör på fälgen.

Har du några tips på hur man ska få däck till o smälla ordentligt så tipsa på :banana (man får ju se till så ingen råkar illa ut bara så alla ni inte blir griniga igen)
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top