Darre skrev:
Vad spelar det för roll om har har försäkring på full effekt, han har ju inte körkort för full effekt, Han har ju bara mellankort 35HK!!!!!
Om du verkligen vill veta min anledning till mitt inlägg så..
Jag e så otroligt förbannad på poliser myndigheter och försäkringsbolag så de e inte sant.
Anledning. Nr1 försökringsbolagen redovisar Feta vinster...
Nr2 fb köper dyra lägenheter till sina barn
Nr3 poliser finns där när de inte ska va där men när man verkligen behöver dem så.... och nu dum förklarar jag inte mig själv på något sätt utan de jag menar e att Jag har träffat för många poliser som "visar sin makt" på skit saker men när de händer något.. öhh de såg vi inte.. öhh..
Nr4 bestämmelser om körkort e så jä*la fel så de e inte sant.
Som exempel. du får köra eu moppe me 1 pers bak på men "eukortet"
den som har Lätt mc kort får inte sjussa på sin lätta mc som e byggd för de förren han e 18... men en 15 får göra de på eumoppe....
du får börja ö-köra när du e 16 till bil men till lätt mc har du ingen period till att ö-köra???
När du e 18 så kan du gå in o köpa en fete viper o bränna på
men du får inte köpa något liknande i mc väg.
På motorvägen 110...? alla kör över de, släpp motorvägen till högre hastighet när de e bra väglag eller varför inte fri hastiget?
när du e 20 får du tungt kort om du haft mellan kort i 2 år.. ???
dvs du behöver bara köra upp för mellan o senställa in mcn i garaget o vänta två år sen får du tungt kort
????
va det gäller fb så 18 sporthoj... 50000kr försäkrar bara full effekt??
men de som verkligen kör me strypningen i????
kolla istället när olyckan händer om den e strypt eller inte
Jag kan hålla me om att en som e 18 kan vara mer gasglad än en 30åring men bara för de ska man inte dömma på förhand.
angående 34hk?? halllååååååå
som tidigare nämnts 50-60 hade varit fan så mycket bättre.
Och sen om du ska ta tung direkt så måste mcn ha 750 cc och mer än 25kw
men en 600 får du inte köra upp me
men en stånka från 81 på 750cc går fint??????
vilken e "farligast"
Angående försäkringen så gäller den även om föraren inte har "körkort"
och även om man inte har körkortet för just den effekten så betalar du för fulleffekt.....
men de som att betala moms o skatt till staten lika trevligt de me....
lite mer valuta för pengarna så..
Oklarheter eller annat så pma.. kan fortsätta natten ut..