Silwer
för******
akora skrev:Det går ju alltid att skruva tillbaka brickorna när/om du smällt....
Jo, men inet om det blir så allvarligt att du får åka ambulans eller liknade.
Last edited:
akora skrev:Det går ju alltid att skruva tillbaka brickorna när/om du smällt....
kosmic skrev:Jag har precis köpt en honda cbr 600 fs -02 som är strypt (jag har bara mellankort). Jag kommer nog köra strypt, för det känns så jävla onödigt att smälla. Tanken att köra på en person vid typ ett övergångställe eller liknande känns skrämmande om man kör olagligt.
körde dock eu-moped trimmad, gjorde 110 på mätaren. Jag blev aldrig stoppad osv. trots att jag alltid körde inne i gbg-city och åkte förbi "laserpistoler" i 70km/h.
Men mitt tips är att köra dessa 2 åren stypt å lära dig, sen är det ju bara att gasa resten av de 50 åren av ditt liv på sadeln!!!
Tänkt bara att köra på en person med olovlig hoj, vet inte exakt vad konsekvenserna blir, men det lär ju bli DYRT!!!
Tinatjejen skrev:Intressant tråd.
Står själv i valet och kvalet om brickorna ska få va kvar eller inte...
Inte bestämt mig ännu.. men jag ser inte precis fram emot ännu en sommar åkandes 1 km efter alla med sin 900-1000cc:are
Min toppar 170km/h med strypningen.
Så kul är det...
Tinatjejen skrev:Intressant tråd.
Står själv i valet och kvalet om brickorna ska få va kvar eller inte...
Inte bestämt mig ännu.. men jag ser inte precis fram emot ännu en sommar åkandes 1 km efter alla med sin 900-1000cc:are
Min toppar 170km/h med strypningen.
Så kul är det...
tks skrev:Vadå, ni kör på motorvägar i över 170?
När jag körde 34-hästarshoj så körde jag med kompisar på kurviga vägar, och hade inga problem att hänga med dem (Hade en Kawasaki GPX250R). Sedan såldes den till Anja här på forumet, och någon fick Mattias testa den. Med Anja bakpå så lyckades ha köra ifrån någon på Gixxer1000. Tror till och med denne person innan hade sagt något om att alla hojar under 1000 kubik var så slöa.
Så, kör rätt vägar så ska du se att du kan hänga med även med 34 hk. Sedan när strypningen åker ur kanske du till och med kan köra ifrån dem
Det handlar sällan om effekten.
Silwer skrev:Jo, men inet om det blir så allvarligt att du får åka ambulans eller liknade.
När jag körde 34-hästarshoj så körde jag med kompisar på kurviga vägar, och hade inga problem att hänga med dem (Hade en Kawasaki GPX250R). Sedan såldes den till Anja här på forumet, och någon gång fick Mattias testa den. Med Anja bakpå så lyckades ha köra ifrån någon på Gixxer1000. Tror till och med denne person innan hade sagt något om att alla hojar under 1000 kubik var så slöa.
Så, kör rätt vägar så ska du se att du kan hänga med även med 34 hk. Sedan när strypningen åker ur kanske du till och med kan köra ifrån dem
Silwer skrev:Saken är ju att hur än du tar bort strypningarna på din hoj så kan du ju inte räkna med att hänga med litershojar.
Jag har aldrig åkt strypt, men har åkt hojar i flera år där 170 skulle ha varit rena raketfarten, jag överlevde det med.
När jag körde 34-hästarshoj så körde jag med kompisar på kurviga vägar, och hade inga problem att hänga med dem (Hade en Kawasaki GPX250R). Sedan såldes den till Anja här på forumet, och någon gång fick Mattias testa den. Med Anja bakpå så lyckades ha köra ifrån någon på Gixxer1000. Tror till och med denne person innan hade sagt något om att alla hojar under 1000 kubik var så slöa.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |