Vågar man ta strypnignen?

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
äsch, jag är moralfjolla....jag tänker köra med strypningen.... jag klota med en honda cb400n som var strypt....det gjorde ont å gick fort det med...

nu när jag köper ny kommer hon med vara strypt tills det jag kan köra riktigt....

fast det är ju jag det...
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Jag tänker inte råda nån att köra ostrypt men min syn på saken är denna ur min ståndpunkt.

Efter ca: 5000 mil i sadeln på 125or finns det inte en chans i världen att jag kommer åka runt med strypbrickor i min 750. Jag har kört nästan 1000 mil på den nu utan brickor och nu tycker jag att den börjar bli trött. Hade gränsen varit vid 70 hästar så hade jag kört med brickorna i. Nu kommer det inte hända.

Just my 0.02$
 

kosmic

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 625 '05
Jag har precis köpt en honda cbr 600 fs -02 som är strypt (jag har bara mellankort). Jag kommer nog köra strypt, för det känns så jävla onödigt att smälla. Tanken att köra på en person vid typ ett övergångställe eller liknande känns skrämmande om man kör olagligt.

körde dock eu-moped trimmad, gjorde 110 på mätaren. Jag blev aldrig stoppad osv. trots att jag alltid körde inne i gbg-city och åkte förbi "laserpistoler" i 70km/h.

Men mitt tips är att köra dessa 2 åren stypt å lära dig, sen är det ju bara att gasa resten av de 50 åren av ditt liv på sadeln!!!

Tänkt bara att köra på en person med olovlig hoj, vet inte exakt vad konsekvenserna blir, men det lär ju bli DYRT!!!
 

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
kosmic skrev:
Jag har precis köpt en honda cbr 600 fs -02 som är strypt (jag har bara mellankort). Jag kommer nog köra strypt, för det känns så jävla onödigt att smälla. Tanken att köra på en person vid typ ett övergångställe eller liknande känns skrämmande om man kör olagligt.

körde dock eu-moped trimmad, gjorde 110 på mätaren. Jag blev aldrig stoppad osv. trots att jag alltid körde inne i gbg-city och åkte förbi "laserpistoler" i 70km/h.

Men mitt tips är att köra dessa 2 åren stypt å lära dig, sen är det ju bara att gasa resten av de 50 åren av ditt liv på sadeln!!!

Tänkt bara att köra på en person med olovlig hoj, vet inte exakt vad konsekvenserna blir, men det lär ju bli DYRT!!!


Måste agera lite moraltant.. eftersom jag inte har någon :rodnar

det du säger är att om man kör ostrypt så får man köra försiktigt så man inte råkar ut för något men om man kör strypt så gör de inget
Även om det inte e så du menar så e de så du skrivit..

Kör alltid me insidan och gör som ni vill så länge ingen annan tar skada av det.....

en sak till lev livet medans ni kan.... en dag kan det vara för sent......
 

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
Intressant tråd.
Står själv i valet och kvalet om brickorna ska få va kvar eller inte...
Inte bestämt mig ännu.. men jag ser inte precis fram emot ännu en sommar åkandes 1 km efter alla med sin 900-1000cc:are :eek:
Min toppar 170km/h med strypningen.
Så kul är det...
 

kosmic

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 625 '05
alex: Asså jag menar såklart att man skall köra med insidan även me strypt hoj. Vad jag menar är att det kan vara bra att lära sig behärska motorcykeln, det är ju trots allt bara högst 2 säsonger sen får man ju köra tung. Likväl dom som tar tung direkt, kör dom inte med insidan utgör dom en STOR risk i trafiken. En sporthoj i fel händer är ju förenat med livsfara för både förare och medtrafikanter.

Och vad jag också sa är att man måste tänka på konsekvenserna. Att som jag sa tex köra på någon med olovlig hoj blir det väldigt dyrt. Och blir man tagen av polisen rycker ju både bilkörkort och mckort, så att man får ta om båda korten, vilket kostar en hel del.

Jag bara undrar om det är värt att riskera detta för att få gasa lite i två säsonger.

Risken att man åker fast är dock minimal och därför är det ju ett svårt val.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Tinatjejen skrev:
Intressant tråd.
Står själv i valet och kvalet om brickorna ska få va kvar eller inte...
Inte bestämt mig ännu.. men jag ser inte precis fram emot ännu en sommar åkandes 1 km efter alla med sin 900-1000cc:are :eek:
Min toppar 170km/h med strypningen.
Så kul är det...

Saken är ju att hur än du tar bort strypningarna på din hoj så kan du ju inte räkna med att hänga med litershojar.
Jag har aldrig åkt strypt, men har åkt hojar i flera år där 170 skulle ha varit rena raketfarten, jag överlevde det med.
 

tks

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Yamaha TDM850'92 Suzuki SV650N'99
Tinatjejen skrev:
Intressant tråd.
Står själv i valet och kvalet om brickorna ska få va kvar eller inte...
Inte bestämt mig ännu.. men jag ser inte precis fram emot ännu en sommar åkandes 1 km efter alla med sin 900-1000cc:are :eek:
Min toppar 170km/h med strypningen.
Så kul är det...

Vadå, ni kör på motorvägar i över 170?

När jag körde 34-hästarshoj så körde jag med kompisar på kurviga vägar, och hade inga problem att hänga med dem (Hade en Kawasaki GPX250R). Sedan såldes den till Anja här på forumet, och någon gång fick Mattias testa den. Med Anja bakpå så lyckades ha köra ifrån någon på Gixxer1000. Tror till och med denne person innan hade sagt något om att alla hojar under 1000 kubik var så slöa.

Så, kör rätt vägar så ska du se att du kan hänga med även med 34 hk. Sedan när strypningen åker ur kanske du till och med kan köra ifrån dem :crash

Det handlar sällan om effekten.
 
Last edited:

PenDragon

En räv på hög nivå
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Tokyo
Hoj
Yamaha YZF600R Thundercat -97 (såld)
Min lilla Thundercat gör ca 170-180km/h (på mätaren) strypt. Så 220km/h på mätaren strypt? Då yrkar jag bestämt på en högklassig glädjemätare.
 

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
tks skrev:
Vadå, ni kör på motorvägar i över 170?

När jag körde 34-hästarshoj så körde jag med kompisar på kurviga vägar, och hade inga problem att hänga med dem (Hade en Kawasaki GPX250R). Sedan såldes den till Anja här på forumet, och någon fick Mattias testa den. Med Anja bakpå så lyckades ha köra ifrån någon på Gixxer1000. Tror till och med denne person innan hade sagt något om att alla hojar under 1000 kubik var så slöa.

Så, kör rätt vägar så ska du se att du kan hänga med även med 34 hk. Sedan när strypningen åker ur kanske du till och med kan köra ifrån dem :crash

Det handlar sällan om effekten.


Så sant så sant..
När jag körde 125 o Åkte me de stora pojkarna så va ju rakor dödsdömt men kurviga vägar gick det lika eller så bättre...
Och nu me 600an så e de Än så längestrypt och kurvliga vägar går hur bra som helst men rakor.. :eek:

teoretiskt sett så skulle det vara omöjligt för mig o köra om på bana med ostrypta 600 o upp till 1000cc men jag har kört om många gånger det handlar om teknik och vilka spärrar som man kontrollerar...
 

Naim

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Oslo
Hoj
zx7r
PenDragon vad kostar en thundercat att försäkra när man ska köra den strypt? och vilken klass är den i... har fortfarande itne bestämt mig vilken mellan hoj jag ska köpa och högen med pengar bara växer och växer =)
 

kosmic

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 625 '05
naim:

en r6 -99 eller tidigare är ett bra val, enkel att strypa osv. om du skall köra strypt.
 

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
tks skrev:
Vadå, ni kör på motorvägar i över 170?

När jag körde 34-hästarshoj så körde jag med kompisar på kurviga vägar, och hade inga problem att hänga med dem (Hade en Kawasaki GPX250R). Sedan såldes den till Anja här på forumet, och någon gång fick Mattias testa den. Med Anja bakpå så lyckades ha köra ifrån någon på Gixxer1000. Tror till och med denne person innan hade sagt något om att alla hojar under 1000 kubik var så slöa.

Så, kör rätt vägar så ska du se att du kan hänga med även med 34 hk. Sedan när strypningen åker ur kanske du till och med kan köra ifrån dem :crash

Det handlar sällan om effekten.

Med tanke på att de e rätt jobbigt att köra 170 på en ER och inte särskilt bra för hojen, så har jag bara gjort det några gånger, för att busa och för att se hur fort den går helt enkelt.
Jag har inga större problem att hänga med på kurviga vägar. Men så fort de drar på...... ja, då var man ensam i skogen igen.

Nu kan det ju vara så att jag har kört hoj mindre än Mattias, (troligtvis), men inte vet jag hur han körde ifrån 1000cc:are, visst kan jag åxå göra det om jag lägger manken till, på en liten kurvig väg.
 

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
Silwer skrev:
Saken är ju att hur än du tar bort strypningarna på din hoj så kan du ju inte räkna med att hänga med litershojar.
Jag har aldrig åkt strypt, men har åkt hojar i flera år där 170 skulle ha varit rena raketfarten, jag överlevde det med.

Tjae.... visst överlever jag.. men vill gärna ha kul så länge jag lever...
:eek:
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
tks skrev:
Vadå, ni kör på motorvägar i över 170?

När jag körde 34-hästarshoj så körde jag med kompisar på kurviga vägar, och hade inga problem att hänga med dem (Hade en Kawasaki GPX250R). Sedan såldes den till Anja här på forumet, och någon gång fick Mattias testa den. Med Anja bakpå så lyckades ha köra ifrån någon på Gixxer1000. Tror till och med denne person innan hade sagt något om att alla hojar under 1000 kubik var så slöa.

Så, kör rätt vägar så ska du se att du kan hänga med även med 34 hk. Sedan när strypningen åker ur kanske du till och med kan köra ifrån dem :crash

Det handlar sällan om effekten.

Hähähä, vore kul att höra vem som blev ifrånkörd.
Kan jag gissa?
 

kosmic

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 625 '05
hmm vet faktikst inte... min kostar 10000 halvårs, men jag bor iof i gbg-city och den är fabriksny osv.... Men en sådan hoj kan du får för iaf. 50000 å så får du en -99.

jag tror jag läst typ 2500:- på ett ställe nån som försäkra en strypt r6a lite äldre modell. Kanske bara har fått för mig det dock eller så kanske det är nya regler nu...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top