vågar ni låna ut era hojar...

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Don Danielsan skrev:
tja...rubriken säger väl allt...fast detta säger nog mer....

http://www.big-boys.com/articles/brandnewbike.html :3freak
den har man sett förut :hihi lika kul varje gång..
Det brukar oftast gå bra att låna ut hojen till folk man känner och vet kan ersätta en om det skulle hända något. Och att de är bra medvetna om att de får stå för skador själva. Men å andra sidan inte lika pigg för att låna hojar av andra.

Master_

Kung
Gick med
2 Aug 2005
Hoj
Kawasaki zx9r ninja
philsson skrev:
den har man sett förut :hihi lika kul varje gång..
Det brukar oftast gå bra att låna ut hojen till folk man känner och vet kan ersätta en om det skulle hända något. Och att de är bra medvetna om att de får stå för skador själva. Men å andra sidan inte lika pigg för att låna hojar av andra.

trasig är köpt brukar det ju heta.. är därför jävligt försiktig med vad jag lånar..

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Master_ skrev:
trasig är köpt brukar det ju heta.. är därför jävligt försiktig med vad jag lånar..
Sen även att man vet att man kommer att bli ersatt om något går sönder så kan det ju ta ett tag innan man har något att köra på. Det får man också ha i beräkningarna. :gnissla

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Undra om den idioten ens kunde köra?

Jag lämnar bara ut min hoj till kompisar som jag vet kan köra och är villiga att betala eventuella skador. Nu har ju itne jag lika effektstark hoj som ni. Men en kraschad hoj är en kraschad hoj!

SirCastic

- Act as if it were impossible to fail -
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Ducati
Ja den är riktigt bra, låser sig ordentligt i huvudet på den liraren, känns lite som:

Håller på att ta körkort och vill ha en R1:a, tänkte strypa den och sedan plocka bort strypningen. Men går den verkligen bara i 299, har hört att man kan byta drevet och då går den i minst 400 :tungan

Angående låna ut hojen så i stort sätt alltid nej, men är det någon man verkligen känner och som har koll så ok…

RRbjorn

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZX6R-08 (race), Yamaha YZ450F-07 cross
Gjorde det med första hojen... ==> krock med bil av en polaren som saknade körkort dessutom... det blev lite strul med försäkringen... Lånar ut till de som har lite koll på läget... för provtur, inte heldagar på bana. :tungan

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
haha, jag lånade ut min gamla dominator till en polare som aldrig hade kört hoj förut, han 12-skrapade det första han gjorde - fa, va lack jag blev, jag hade försökt hela sommaren utan att lyckas och han sätter den på första försöket :mad:

andra hojjen jag ägde va en Honda XR, den satte en annan polare i backen när han skulle sladda lite och impa på några brudar :D

nuvarande hojjen är det ingen annan än jag som lagt än så länge...

Isengrim

Ny medlem
Gick med
31 May 2005
Hoj
nope...
Nej, inte sedan en vän till mig lånade ut sin hoj till en polare som sedan vurpade hojen i typ 60km/h...sura pengar för han som lånade och väldigt jobbigt för ägaren...det är INTE värt det på något sätt!

Om man nu tvunget måste lägga sin hoj så vill iallafall jag göra det själv :3freak

Shit DOES happen!

(Tilläggas bör att han som lånade har kört hoj ganska länge, men hade inte suttit på en på flera månader och missbedömde allt!)

pidda

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
Körde tidigare Ducati
Här lånas det inte ut någon motorcykel.
Är det någon som vill köra så får dom köpa en egen.

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Kawasaki Zx6R
Jag har en kompis som inte kan nogot om hojar (dvs han har kjørkort men INGEN erfarenhet sedan han tog kortet i 1988) och han tjatar om at få låna min halvforsakrade hoj. Men jag tanker så har at om han tar livet av sig får jag ju inget sjalv om han lovar ersatta eventuella skador.........dessutom tror han at han mastrar alla typer fordon som varsta rally mastaren..nej ska han kjøra hoj får han kjøpa en......

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Hornet 606
Don Danielsan skrev:
tja...rubriken säger väl allt...fast detta säger nog mer....

http://www.big-boys.com/articles/brandnewbike.html :3freak

Fattar det inte... ok att han inte hittar bakbromsen och håller så hårt i styret att han inte vågar/kan frambromsa. Det kan väl hända en nybörjare(?). MEN vilket j*vla pucko krävs det inte för att inte kunna styra undan ett ensamt träd??

Jo, jag lånar ut mitt lilla åk... men bara till folk med kort. Har funkat hittills.

majoon

wee waa woo waa
Gick med
26 Apr 2005
Hoj
honda cbr 600rr
verkar som att han tror att tokgazza innan trädet skulle hjälpa honom... :pangihuve

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Sååld
SirCastic skrev:
Ja den är riktigt bra, låser sig ordentligt i huvudet på den liraren, känns lite som:

Håller på att ta körkort och vill ha en R1:a, tänkte strypa den och sedan plocka bort strypningen. Men går den verkligen bara i 299, har hört att man kan byta drevet och då går den i minst 400 :tungan

Angående låna ut hojen så i stort sätt alltid nej, men är det någon man verkligen känner och som har koll så ok…

Men dom gör ju det alla vet ju det att det är den snabbaste hojjen :7peta :hihi

Nyheter
Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...