Vaektra
Mamma
Lånar ut, inga problem, finns nog ingen som kör sämre än jag iallafall
Arctic#1 skrev:Jag har en kompis som inte kan nogot om hojar (dvs han har kjørkort men INGEN erfarenhet sedan han tog kortet i 1988) och han tjatar om at få låna min halvforsakrade hoj. Men jag tanker så har at om han tar livet av sig får jag ju inget sjalv om han lovar ersatta eventuella skador.........dessutom tror han at han mastrar alla typer fordon som varsta rally mastaren..nej ska han kjøra hoj får han kjøpa en......
Till vem som helst?, bered dig på att få laga och köpa kåpdelar och annat.Vaektra skrev:Lånar ut, inga problem, finns nog ingen som kör sämre än jag iallafall
Du känner man inet till hur man kör är det lätt att folk drar på mer gas i stället för att släppa gasen osv, det blir fel i ren panik så att säga.TukTuk skrev:Fattar det inte... ok att han inte hittar bakbromsen och håller så hårt i styret att han inte vågar/kan frambromsa. Det kan väl hända en nybörjare(?). MEN vilket j*vla pucko krävs det inte för att inte kunna styra undan ett ensamt träd??
Jo, jag lånar ut mitt lilla åk... men bara till folk med kort. Har funkat hittills.
Don Danielsan skrev:tja...rubriken säger väl allt...fast detta säger nog mer....
http://www.big-boys.com/articles/brandnewbike.html
Silwer skrev:Du känner man inet till hur man kör är det lätt att folk drar på mer gas i stället för att släppa gasen osv, det blir fel i ren panik så att säga.
tycker jag låter väldigt dumt. Hur bra kontroll kan man ha på hojen med armen vriden egentligen. Får väl ut och testa.zopilote skrev:Jag har haft elever ett par somrar i rad nu. Första åkturen (om de är väldigt gröna) brukar jag säga till dom att fatta gashandtaget "underifrån" med handleden vinklad uppåt. Skulle de få panik när hojen åker iväg så blir det automatiskt att de släpper på gasen istället för att gasa mer som det kan bli om man håller normalt.
Verkar funka rätt bra, även om det är obekvämt. Hellre att de bara ramlar omkull i 3 km/h än kraschar in i något hårt i 70...
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|