Våld mot Abmulanspersonal

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Sålda
Satt och kollade på nyheterna nyss och blev helt ställd...
Ambulanspersonalen måste ha på sig skyddsvästar/hjälm när dom jobbar för våldet har ökat så emot dom.

Va i Helvete är det som försigår i sverige??? hade faktiskt inte en aning om detta sjuka problem, Vem fan är så köttad i huvet så man ger sig på folk som jobbar med att rädda liv.
Jag finner fan inte ord! men en sak är säker jag är duktigt förbannad nu och ser jag detta själv någon gång ska jag smälla på den jävlen som gör något såhär sjukt! :fatta!

Fy fan säger jag! :mad:

Gandalf

# 51
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
R1 -07, 660 -04
stony skrev:
Satt och kollade på nyheterna nyss och blev helt ställd...
Ambulanspersonalen måste ha på sig skyddsvästar/hjälm när dom jobbar för våldet har ökat så emot dom.

Va i Helvete är det som försigår i sverige??? hade faktiskt inte en aning om detta sjuka problem, Vem fan är så köttad i huvet så man ger sig på folk som jobbar med att rädda liv.
Jag finner fan inte ord! men en sak är säker jag är duktigt förbannad nu och ser jag detta själv någon gång ska jag smälla på den jävlen som gör något såhär sjukt! :fatta!

Fy fan säger jag! :mad:

Det här disukterades för ca ett år sen oxå.
tydligen e det förkommande att folk e så chockade att dom mer eller mindre inte kan styra sig själva.

Sen finns det ju dom som vill skada personalen..
och dom ska ju bara ha ett nackskott!!

Hajen

Önskade vår i hjulklapp....
Gick med
27 Nov 2003
Hoj
Gixxer1000, Ninja Streetfighter
Vem faan e så dum så han spöar ambulanspersonal?!?! Det är ju helt sjukt! :mad: Tycker själv att det är ett jävligt viktigt o respektabelt arbete!! :tummenupp Funderar på det själv...

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Sålda
Gandalf skrev:
Det här disukterades för ca ett år sen oxå.
tydligen e det förkommande att folk e så chockade att dom mer eller mindre inte kan styra sig själva.

Sen finns det ju dom som vill skada personalen..
och dom ska ju bara ha ett nackskott!!

fan det är ju sjukt! har aldrig hört talas om detta innan..
hade ni sagt att jorden var platt hade jag nog trott mer på det än detta.
Kan inte förstå :kocko

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Var en sväng förbi Norrköping förra året, då hände detta:

2st män spöade på en kille, ordentligt! Ambulans kommer till platsen och tar hand om den utsatte, bär in honom i ambulansen och stänger efter sig(båda ambulanskillarna sitter nu i "baksätet"). De 2 som utfört misshandeln kommer tilbaka till platsen, knackar då på ambulansen för att när dörren öppnas hoppa in i ambulansen och fortsätta misshandeln av den redan blåslagne mannen och de 2 tjänstemännen. Sjukt men sant.

//@

Mc Carlsson

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2004
Hoj
Såld.
Tja, minns att jag kollade på TV3s EFTERLYST för ett bra tag sen. Där hade de ett reportage om ett par ambulanskillar som blev misshandlade av ett gäng. Gänget blev identifierade och dömda vill jag minnas. Tycker såna AS skulle fan få en etta med jordvärme av staten!

Okay då, kanske va lite grovt sagt, men någon jävla måtta får det iaf vara.

koss

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Crf250-04, Honda cb 600f Hornet
Det e väl några jävla gettobarn från någon förort som vanligt..

Xo

Sitter fint
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
XR650 Superjävelmotard
Det slutar väl med att vi likt andra länder får områden dit polisen, brandkåren och ambulans ej åker utan utökat skydd :(

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Oftast är det kanske pundare som är så väck att de inte vet vart de är som gör sånt, men det finns så mycket drägg ute så man vet ju aldrig. Varför togs skampålen bort som straff förresten?

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Jävla djur!
Det är verkligen tydligt att människan utvecklas, vissa stannar kvar på ett stadie eller sjunker, andra växer... moraliskt!
Det här är en av det sjukaste sakerna jag någonsin har hört!
Tänk om man skulle ligga på båren själv!!! :6surkart :kulspruta :machinegu :censored :fatta!

iommi

sakta men säkert!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR750 -85, Yamaha sr400 -83
OLJEKYLD GSXR skrev:
Oftast är det kanske pundare som är så väck att de inte vet vart de är som gör sånt, men det finns så mycket drägg ute så man vet ju aldrig. Varför togs skampålen bort som straff förresten?

Det straffet vore säkert mer avskräckande än några månaders fängelse för de flesta.

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Gixxer 1 skrev:
Kioskens "uttalande" stämde faktiskt! Reportaget på EFTERLYST handlade om ett gäng som hade "mörkt utländskt påbrå" . Fakta är INTE fördomar!

Det kan mkt väl stämma, men han specifierade inte fallet utan gjorde ett antagande rakt ut i luften. "Det var väl...som vanligt" och inte "det var", mkt stor skillnad.

//@

Stephen

Action figure sold separately
Gick med
15 Aug 2003
Hoj
Letar ny...
Kiosken skrev:
Det e väl några jävla gettobarn från någon förort som vanligt..
Klyftigt sagt.... :tummenupp
Borde väl egentligen inte kommentera ditt korkade inlägg då jag misstänker(och hoppas) att det var skrivet enbart för att provocera men jag känner att jag måste.

Kom igen nu.. Skärpning.. :kocko :mad:
Varför skulle det vara "några jävla gettobarn från någon förort"? :va
Och vad är ett gettobarn??
Du kan sitta och racka ner på folk som bor i förorten på nätet men jag slår vad om att du sitter som en rädd hare så fort en invandrare sätter sig mitt emot dig på bussen, tunnelbanan el. dyl.

Jag tycker synd om såna som dig.

flemming

110 e för sakta
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
Suzuki gp 125, GSX R 1000-01,Rödmyra 98cc
d1ce skrev:
Det kan mkt väl stämma, men han specifierade inte fallet utan gjorde ett antagande rakt ut i luften. "Det var väl...som vanligt" och inte "det var", mkt stor skillnad.

//@

Äh, e man lite streetwise fattar man ju va Kiosken menar.. klart som korvspad :tummenupp
Flemming :hihi

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...