Jag tänkte såhär. Vi känner varandra, du och jag. Du fattar när jag skämtar. Tji fick jag.
Det här dividerandet om vem som har mest rätt till vägen är rätt tjatigt. Alla har rätt till vägen. Asfalt underlättar för bilen. Alla ska vi ta hänsyn till varandra. Springer det ungar vid sidan om vägen är det korkat att gasa och tuta bara för att visa att vägen inte är till för ungjävlar i första hand
Var hittar ni alla skitförbannade ryttare? Jag har aldrig blivit utsatt för skrikande och hyttande nävar.
Jag har ändå en skramlig hoj och har lyckats skrämma ett par hästar
Hade det varit förbjudet för andra än motorburet folk på väg så hade det varit förbjudet att framföra häst, cykel, barnvagn, hund eller annat löst skit på vägen. Det är det inte.
Vill man vara säker på att undvika häst bör man hålla sig på motorväg. Där får de icke vistas
Jag är ju en del av minoriteten. Jag hade gärna sluppit korsa vägen för att ta mig till finvägarna. Det hade jag sluppit om det inte varit asfalt över hälften av min mark. Varför ska jag ta att folk blir skitförbannade på mig för att jag har mage att gå från min mark på en sida vägen till min mark på andra sidan vägen?
Varför är det så svårt att dela med sig och ta hänsyn?
Återigen, var hittar ni folk som blir skitförbannade på er när ni kör om?
Jag har stött på ett par motorburna som burit sig illa åt när dom passerat när jag ridit, men det är inte en majoritet. Dom flesta visar hänsyn.