"Vårdare dödades på häktets rastgård"

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Fick aldrig någon respons på mitt förslag på vakthund... Om dom nu har dragit ner på personal för att hålla kostnaderna nere. Hade det inte vart bra då att kompletera med en vakthund som den person som sitter vid övervakningsrummet kan släppa lös vid ett överfall. En hund är framme på nolltid och tror att en hund dessutom kan inge en viss respekt så att man drar sig från att ta till våld från första början...

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Fick aldrig någon respons på mitt förslag på vakthund... Om dom nu har dragit ner på personal för att hålla kostnaderna nere. Hade det inte vart bra då att kompletera med en vakthund som den person som sitter vid övervakningsrummet kan släppa lös vid ett överfall. En hund är framme på nolltid och tror att en hund dessutom kan inge en viss respekt så att man drar sig från att ta till våld från första början...

Det hade säkert kunnat funka, men det innebär att personal skall utbildas till hundförare.

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
Haha.. Du som är kampsportare borde väl veta att en person i sådant tillstånd öppnar upp oerhört mycket och är väldigt enkel att övermanna

Det finns ju en anledning till att man behåller lugnet i ringen..

Det märks att du inte har särskilt mycket kunskap om det mänskliga psyket. Du kan inte jämföra en liknande situation mot två personer i ringen. Jag har även svarat på den frågan i ett tidigare inlägg. Det spelar inger roll om han så är vidöppen, han känner inte av smärtan i det tillfället och han slutar inte att slåss innan hans tillfälliga tillstånd sluta och han kommer till sans igen. Den som tror att det skulle gå att övermanna en sån kille med lite kampsportstekniker får vara beredd på ett grymt uppvaknade. Här behövs flera personer som kan hålla i armar och ben på killen tills han lugnat ned sig.

Last edited:

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800

Hund skulle säkert kunna funka, finns viss risk att hunden även hoppar på vakten också som befinner sig ute på rastgården. Men o andra sidan tar väl de flesta ett par hundbett mot att bli ihjälslagen.
Handbojor på fången, samt att han ska vara ensam på rastgåden borde hjälpa problemet. Sen kan vakten som lotsar ut fången ha en hund i koppel som skydd

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Vi hade trevliga vovvar i Flygvapnet som gick lösa i hangarerna på nätterna....dom bet tills du var död, en sån skulle dom ha i stand by.......

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Vad hade det varit för fel med att ha den där grunkan på internens ben som visades i en av filmerna, (som jag förmodar var en obehaglig men lättare elchock)? Ett knapptryck och hon hade kunnat gå hem den där dagen efter en briefing med kollegorna, eller hur man nu handskas med anställda efter intermezzon.

Psykot hade på ett bra sätt förhindrats dra på sig mer skuld och om vi betänker hur många som skall plågas av det här dagligen och stundligen i decennier framöver, måste väl obehaget av en stunds paralysering väga lätt i sammanhanget, hur blockflöjtig man än må vara.

(Förutsatt att det funkar så).

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Vad hade det varit för fel med att ha den där grunkan på internens ben som visades i en av filmerna, (som jag förmodar var en obehaglig men lättare elchock)? Ett knapptryck och hon hade kunnat gå hem den där dagen efter en briefing med kollegorna, eller hur man nu handskas med anställda efter intermezzon.

Psykot hade på ett bra sätt förhindrats dra på sig mer skuld och om vi betänker hur många som skall plågas av det här dagligen och stundligen i decennier framöver, måste väl obehaget av en stunds paralysering väga lätt i sammanhanget, hur blockflöjtig man än må vara.

Såg nåt program från Usa där våldsamma personer fick nåt sorts elbälte att ha på sej under rättegången. Vakterna i domstolen fick prova hur det funka o det verka väldigt effektivt

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400

http://www.youtube.com/watch?v=5H98r2sbOKE&feature=related

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Brutalt fel film.

Jag skall hjälpa dig förstå. Här har de en tingest runt halsen som åsamkar dem oåterkalleliga skador. I filmen jag refererade till sitter det ett "band" om en helt annan kroppsdel, nämligen benet. När denna applikation aktiveras blir personen satt ur spel för en kortare stund, helt utan andra men än ytterligare en kortare stunds obehag och individen kan därefter återgå till att avtjäna sin internerade påföljd.

Frågor? För sent. Varsågod.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Jag skall hjälpa dig förstå. Här har de en tingest runt halsen som åsamkar dem oåterkalleliga skador. I filmen jag refererade till sitter det ett "band" om en helt annan kroppsdel, nämligen benet. När denna applikation aktiveras blir personen satt ur spel för en kortare stund, helt utan andra men än ytterligare en kortare stunds obehag och individen kan därefter återgå till att avtjäna sin internerade påföljd.

Men är det inte bättre om det orsakar skada?

Då vet tillingen att inte göra om det ;)

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Men är det inte bättre om det orsakar skada?

Då vet tillingen att inte göra om det ;)

Nu är det Sverige vi pratar om, där det tydligen anses mer ok att personal utsätts för (i det här fallet dödlig) risk än att en potentiellt våldsam person får en liten stöt i den händelse han försöker sig på något skit. Det är så enkelt att gör han inget så är det bara ett band om benet.

Jag kan inte skrika på dödsstraff, men det är jag det. Har respekt för folks synpunkter och förbehåller mig rätten att ha min/mina.

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Men en sak fattar jag inte.....i USA används ju en s.k "tazer" här springer en vakt ut med en batong och slår, helt utan verkan.....hade dom haft tillgång till en tazer var ju saken klar.....
Sverige är så hjälplöst efter ibland så man mår illa!

Egentligen förvånad att dom inte sprang ut med en kudde, eller en arg lapp.....

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Men en sak fattar jag inte.....i USA används ju en s.k "tazer" här springer en vakt ut med en batong och slår, helt utan verkan.....hade dom haft tillgång till en tazer var ju saken klar.....
Sverige är så hjälplöst efter ibland så man mår illa!

Egentligen förvånad att dom inte sprang ut med en kudde, eller en arg lapp.....

Här istan smet en kille "ur-den-organiserade-brottligheten" ur en polisbils baksäte vid häktesporten, dom märkte inget förrän han var borta.

Det är humor..

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400

Såg det som en utveckling av din ide, men visst sura du bara för att jag var före.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Såg det som en utveckling av din ide, men visst sura du bara för att jag var före.

Nu har båda dessa filmer som nämnts varit uppe i tråden redan, det kändes alltså som lite onödig upprepning. Före, vad?

Jag är inte sur....ett dugg. :sparkarigruset

Försökte bara vara lite pedagogiskt övertydlig och vad fick man?

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Nu har båda dessa filmer som nämnts varit uppe i tråden redan, det kändes alltså som lite onödig upprepning. Före, vad?

Jag är inte sur....ett dugg. :sparkarigruset

Försökte bara vara lite pedagogiskt övertydlig och vad fick man?

Lite motvind, men jag tycker iallafall min ide var konstruktiv och en god vision.:D

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR

Tror det både är enklare och "humanare" med elstöt mot ankeln. Däremot tycker jag att varje anstalt borde ha en knarkhund som får gå och sniffa hela dagarna. Det är ju inte klokt hur mycket droger de kan sitta och dra i sig fast de är på sluten anstalt.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...