"Vårdare dödades på häktets rastgård"

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
I Usa har man chockgranater, tazers och olika typer av skjutvapen med alternativ ammunition för att hantera riktigt farliga fångar när de ska flyttas från sina celler. Sen springer ca fem stycken in med full skyddsmundering och sköldar osv.
Så kengkande. :mad:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Månadens understatement. Du har verkligen inte tränat med/blivit träffad av en expanderbatong. Lägger man förutom effektiva slag sedan till lås och bryttekniker så har du ett vapen fullt i klass med en kniv i dödlighet om batongen trakteras av någon tränad på vapnet i fråga.

Ska jag vara imponerad nu? Jag funderade lite på att nämna stöt och låstekniker men ville inte spåra ur i teknikaliteter. Hur många youtubesnuttar tror du inte jag kan visa dig med självförsvar utan vapen? Eller försvarstekniker mot batong?
http://www.youtube.com/results?search_query=defence+against+stick

Citat från tidigare inlägg:
" Kollegan klappar till mannen över armen med batongen, men det bekommer honom inte. "

Jag tror en spark i huvudet skulle ha varit lämpligare start med lämplig uppföljning på det naturligtvis. Folk som har slagvapen i sin hand har för övrigt en underlig tendens att glömma resten av sin kropp.

Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ska jag vara imponerad nu? Jag funderade lite på att nämna stöt och låstekniker men ville inte spåra ur i teknikaliteter. Hur många youtubesnuttar tror du inte jag kan visa dig med självförsvar utan vapen? Eller försvarstekniker mot batong?
http://www.youtube.com/results?search_query=defence+against+stick

Citat från tidigare inlägg:
" Kollegan klappar till mannen över armen med batongen, men det bekommer honom inte. "

Jag tror en spark i huvudet skulle ha varit lämpligare start med lämplig uppföljning på det naturligtvis. Folk som har slagvapen i sin hand har för övrigt en underlig tendens att glömma resten av sin kropp.

Eller ett slag i huvudet med batongen...
Att sparka honom på armen hade gjort lika stor skillnad som att slå med batongen.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Eller ett slag i huvudet med batongen...
Att sparka honom på armen hade gjort lika stor skillnad som att slå med batongen.

Batongen svider mer men det är mindre tyngd bakom den än bakom en spark så nej jag håller inte med om att effekten blir detsamma.

Batongen krossar nog lättare skallbenet men tyngden bakom sparken är det som ger hjärnskakning = knock out.

tkdrille

Guest
Batongen svider mer men det är mindre tyngd bakom den än bakom en spark så nej jag håller inte med om att effekten blir detsamma.

Batongen krossar nog lättare skallbenet men tyngden bakom sparken är det som ger hjärnskakning = knock out.

Därmed vinner batongen, för att börjar du sparka en anfallare mot huvudet så lär du ligga ner relativt snabbt. Sparkar i huvudhöjd är ineffektivt. Sparkar mot benen är mer effektivt men fortfarande kan anfallaren stå upp.
Liksom de vet vilken kampsportare som helst att börja sparka huvudet när motståndaren är redo är som att ge bort poäng.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Därmed vinner batongen, för att börjar du sparka en anfallare mot huvudet så lär du ligga ner relativt snabbt. Sparkar i huvudhöjd är ineffektivt. Sparkar mot benen är mer effektivt men fortfarande kan anfallaren stå upp.
Liksom de vet vilken kampsportare som helst att börja sparka huvudet när motståndaren är redo är som att ge bort poäng.

Backa tillbaka bandet lite nu innan du slår in öppna dörrar.

Förövaren stod inte upp! Han satt på den ena kvinnan och matade på henne med slag!

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Varför i hela fridens namn arbetar en tjej på 159cm med grovt kriminella? Hade nog inte spelat någon roll om det var 1. 2 eller 3 tjejer i den storleksklassen som vaktade honom, utfallet hade blivit detsamma. Att det sedan satt en tant i ett kontrollrum som misslyckades totalt med att avbryta misshandeln gör det bara ännu mer uppenbart att det inte är lämplighet för yrket som gjort att dom anställts.

Finns garanterat tjejer som klarar av aggressiva fullvuxna män galant och då ska dom givetvis få arbeta med det. Men det är väll för f*n ingen rättighet att få arbeta med vad man vill, är man inte lämplig för jobbet ska man inte kvoteras in eller anställas av någon annan anledning heller.

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Varför i hela fridens namn arbetar en tjej på 159cm med grovt kriminella? Hade nog inte spelat någon roll om det var 1. 2 eller 3 tjejer i den storleksklassen som vaktade honom, utfallet hade blivit detsamma. Att det sedan satt en tant i ett kontrollrum som misslyckades totalt med att avbryta misshandeln gör det bara ännu mer uppenbart att det inte är lämplighet för yrket som gjort att dom anställts.

Finns garanterat tjejer som klarar av aggressiva fullvuxna män galant och då ska dom givetvis få arbeta med det. Men det är väll för f*n ingen rättighet att få arbeta med vad man vill, är man inte lämplig för jobbet ska man inte kvoteras in eller anställas av någon annan anledning heller.

Ja varför! då är vi inne på jämställdhet igen. Hade hon inte fått jobbet hade flertal i tråden bölat och skrikit sig hesa, och i kören är även denna drabbade 159cm brutta och feministkåren och tar refrängen.

Kolla bara hur de kvinnliga poliserna bara skuttar runt och åstadkommer inte ett skit i denna situation.
Lirarna som stökar är inte stora och även ostadiga på benen då de druckit en hel del.

Hade en psykopat som Erik löpt amok hade denna pluttiga snut(t)is sprungit och gömt sig.
http://www.youtube.com/watch?v=lTa7zWV2E0E

Last edited:

tkdrille

Guest
Backa tillbaka bandet lite nu innan du slår in öppna dörrar.

Förövaren stod inte upp! Han satt på den ena kvinnan och matade på henne med slag!

Men hon var ensam. Eller vi vet inte. De ändrar historien hela tiden.
Men fortfarande gäller samma även om han sitter ner på knä. En fot är inte hård nog. Knäa ger mer resultat i de fallet. Eller batong.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
"Om jag skulle komma in i Natalie Portmans loge och hitta henne lekandes med sig själv , skrikandes efter en karl, vilken som helst, så hade jag minsann....."

.....Vissa "Hade jag varit där så hade jag minsann"-spekulationer är mer givande än andra. Jag ägnar mig åt Portman istället då den här tråden börjar bli lite tjatig.

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06
05s08-misstankt-448__mngl_20111005ab5x008,nyh_1.indd_8663.jpg

Att man ens låter en person med en sådan nuna få springa runt utan koppel på häktet är ofattbart.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
"Om jag skulle komma in i Natalie Portmans loge och hitta henne lekandes med sig själv , skrikandes efter en karl, vilken som helst, så hade jag minsann....."

.....Vissa "Hade jag varit där så hade jag minsann"-spekulationer är mer givande än andra. Jag ägnar mig åt Portman istället då den här tråden börjar bli lite tjatig.

Skriver du i rätt tråd nu? Du är väl först i denna tråd med att skriva vad du skulle ha gjort om...

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Jag hade rusat in och sen gjort en roundkick i huvet på han så han föll omkull och sen gjort ett vulcan-dödsgrepp så hade saken varit biff.

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
Jag vet inte hur stor gärningmannen var, men en människa i affekt slår ner de flesta människor, även betydligt större killar. Felet var att det bara var en vakt. Det borde vara minst 4 vakter för att klara av en sån galning.
När det gäller sparkar, knä, batong, mm. Så är det svårt att skada honom eftersom han är så uppumpad med adrenalin. Han fick ett batongslag på armen utan att reagera, det är typiskt för en adrenalinstinn person, med högsta sannolikhet så fick otroliga smärtor efter ett par timmar, men just då kände han det knappt.

Jag har tränat kampsport i över 20 år, och jag kan lova er att jag har fått tokstryk av tjejer som knsppt är en handfull hög, och jag har vunnit över killar som är mycket större än mig.Så att tro att alla tjejer är försvarslösa mot män är helt fel

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Jag har tränat kampsport i över 20 år, och jag kan lova er att jag har fått tokstryk av tjejer som knsppt är en handfull hög, och jag har vunnit över killar som är mycket större än mig.Så att tro att alla tjejer är försvarslösa mot män är helt fel

tikki får stryyyyk av sejjor :såjaponken

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...