"Vårdare dödades på häktets rastgård"

tkdrille

Guest
Vad är felet på fotbojor och handfängsel på en sådan här instabil person? Få rätt till en timme i rastgården. Alltså mänskliga rättigheter anser jag sluta gälla för sådana personer. Inget fel på små celler ju, människan som gjort på detta sätt lär ju inte känna sig så straffad när han får göra saker som får honom att må bra.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Vad är felet på fotbojor och handfängsel på en sådan här instabil person? Få rätt till en timme i rastgården. Alltså mänskliga rättigheter anser jag sluta gälla för sådana personer. Inget fel på små celler ju, människan som gjort på detta sätt lär ju inte känna sig så straffad när han får göra saker som får honom att må bra.

Tja, enligt Bonny hade han dödat skötarnas familjer om de hade tagit på honom fotbojor. Sen kan jag nästan lova dig att han har ett antal obskyra undersökningar från 50-talets Nepal som visar att Eriks anhöriga kommer begå mer brott om Erik inte får använda de tyngsta hantlarna på deras gratisgym.

tkdrille

Guest
Tja, enligt Bonny hade han dödat skötarnas familjer om de hade tagit på honom fotbojor. Sen kan jag nästan lova dig att han har ett antal obskyra undersökningar från 50-talets Nepal som visar att Eriks anhöriga kommer begå mer brott om Erik inte får använda de tyngsta hantlarna på deras gratisgym.

Mycket märklig teori. Våra fångar som suttit nästan hela sitt liv vad har de gjort för elaka saker? Och varför får vissa sjuka komma ut igen. De är något som inte stämmer mellan dem.

Men de är nog så att vi inte ska förstå.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

Det där är riktigt låg argumentationsteknik. Du kan ha tyckande åsikter om hur den verksamheten bedrivs men detta med att formulera absurda teser och applicera på folk duger inte. Rent manipulativt.

Mycket märklig teori. Våra fångar som suttit nästan hela sitt liv vad har de gjort för elaka saker? Och varför får vissa sjuka komma ut igen. De är något som inte stämmer mellan dem.

Men de är nog så att vi inte ska förstå.

Du kan nog vara försiktig med att ta dylika populistiska inlägg som fakta.

Last edited:

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Skulle vara intressant att veta hur dom transporterar dom intagna till och från rastgårdarna där på häktet i dag, en dag som denna då solen skiner... Tror inte att det går en ensam tjej på 160 och vallar interner utan handfängsel, det är jag rätt övertygad om..

"Nämen oj, kan dom vara så farliga! Det hade vi ingen aning om.."

"Fast vi ser ju här i papprena att han har ett antal oprovocerade våldsdåd i ryggen, typ mordförsök"

Är det någon här som fortfarande tycker det är rätt att kvinnor fortfarande ska valla sådanna personer utan handfängsel?

Eller har ni kommit till insikt efter vad som kommit fram? :)

Last edited:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
"Den dödade kvinnans familj är mycket kritisk till Kriminalvårdens agerande.
– Att de placerar henne, en 159 centimeter lång och obeväpnad kvinna, ensam med en livsfarlig intagen ... jag vet inte vad jag ska säga. Orden räcker inte till, säger 24-åringens bror Mathias."
Only in blockflöjt-Sweden.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Det där är riktigt låg argumentationsteknik. Du kan ha tyckande åsikter om hur den verksamheten bedrivs men detta med att formulera absurda teser och applicera på folk duger inte. Rent manipulativt.

Du kan nog vara försiktig med att ta dylika populistiska inlägg som fakta.

Men snälla du, det är väl ganska övertydlig satir eller vad man ska kalla det. Ironi kanske. Något som berörda person mer än gärna använder sig av minst lika ofta.

Förövrigt är det rätt intressant att allt som inte stämmer överens med ledarsidornas vitpixlade "verklighet" förkastas som populism.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Men snälla du, det är väl ganska övertydlig satir eller vad man ska kalla det. Ironi kanske. Något som berörda person mer än gärna använder sig av minst lika ofta.

Förövrigt är det rätt intressant att allt som inte stämmer överens med ledarsidornas vitpixlade "verklighet" förkastas som populism.

Oerhört tröttsamt och det är klart att det har effekt efter tid. En av intagnas favoritmetoder för att mala ner personal.

Jag vågar anta att dina åsikter är mer grundade på vad som skrivs i tidningarna, eller som en reaktion på detsamma, än mina.

Är det inte dags att lämna den pubertala retoriken som går ut på att den som skriker högst och längst, samt kan klämma fram mest tillmälen har rätt? Intelligens fattas inte, rimlighet och proportioner däremot.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Jag vågar anta att dina åsikter är mer grundade på vad som skrivs i tidningarna, eller som en reaktion på detsamma, än mina...

Om du menar åsikter om att behandla mördare och grovt kriminella med silkesvantar för att skydda sin familj, så är det grundat på många saker. Både saker man hört och läst och egna erfarenheter. Senast Bonnys egna påstående.

Jag kan förstå att man kanske blir rädd av alla hot men då har man också valt fel yrke och gett efter för kriminaliteten. Det är väldigt farligt.

Dessutom är detta extremt motsägelsefullt eftersom polisen och företrädare för rättsväsendet ständigt går ut med att man inte behöver vara rädd för att vittna och att det oftast handlar om tomma hot osv. Detta för vanliga människor som inte har valt detta själva eller har den back up som det innebär att vara tex polis.

Se bara domaren i Malmö eller den där åklagaren Bodil som grät ut överallt efter skadegörelse på en dörr på hennes tomma hus. Båda gav upp. Vad ger det för signaler?

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Om du menar åsikter om att behandla mördare och grovt kriminella med silkesvantar för att skydda sin familj, så är det grundat på många saker. Både saker man hört och läst och egna erfarenheter. Senast Bonnys egna påstående.

Jag kan förstå att man kanske blir rädd av alla hot men då har man också valt fel yrke och gett efter för kriminaliteten. Det är väldigt farligt.

Dessutom är detta extremt motsägelsefullt eftersom polisen och företrädare för rättsväsendet ständigt går ut med att man inte behöver vara rädd för att vittna och att det oftast handlar om tomma hot osv. Detta för vanliga människor som inte har valt detta själva eller har den back up som det innebär att vara tex polis.

Se bara domaren i Malmö eller den där åklagaren Bodil som grät ut överallt efter skadegörelse på en dörr på hennes tomma hus. Båda gav upp. Vad ger det för signaler?

Det gäller väl att förstå vad det är för mekanismer som är igång. Tyvärr tycker jag alltför ofta att ditt sätt att bemöta dina antagonister mer liknar deras som står utanför lagen, (eller under den i händelse av internering). Att det är ett betydligt tyngre artilleri du använder måste du väl ändå vara medveten om?

Tror inte du kan hitta att jag tycker man skall resignera för kriminaliteten, silkesvantar och annat men det är ett megaproblem du tar upp. Att den typen av nedsättande kommentarer, insinuationer om folks åsikter och annat får florera är ju ett problem redan i skolan, likaså att man inte har maktmedel att stävja det.

Redan på institutionsnivå för de som inte fyllt 18 är dessa metoder duktigt gångbara. Med det i minne kan man kanske inse att det gynnar inte den framtida utvecklingen att de som anser sig stå för "det rättvisa" degenererar till samma nivå.

Självklart skall det vara säkert att ställa till svars, att vittna och att döma och det är ett bedrövligt betyg till ett samhälle och ett rättsväsende som inte klarar leva upp till skydda individen. Vad jag har uttalat är att jag anser såväl rättsväsende som polis ruttnar inifrån, (läs; från toppen), men att såväl orsaker som effekter är så otroligt komplext och långtgående. Några snabba lösningar kan vi titta i månen efter. Jag vet vad jag anser är grundproblemet, men att börja med att basunera ut det kommer inte att ge ngt.

Bedrövligt är om vi skall behöva använda trådar som dessa till att uppfostra redan vuxna diskuterande till att bete sig vettigt mot varandra.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Det är såna som du som Rikard Flinga pratar om. Plitar som inte på minsta sätter sig i respekt hos internerna och blir knullade på alla sätt och vis. Kan alla bara fatta att grovt kriminella vill inte vara din kompis. De vill utnyttja dig för egen vinning. Men men, du vet säkert mer än Rikard Flinga med den attityd du har.

Det är möjligt att det är så i Texas men gäller samma förutsättningar i Flemmingsberg?

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Batong är ju knappt ens ett vapen och hon har antagligen två armar, två ben och en skalle kvar att jobba men så jag tycker inte det är någon godkänd ursäkt att lämna sin kollega.

Månadens understatement. Du har verkligen inte tränat med/blivit träffad av en expanderbatong. Lägger man förutom effektiva slag sedan till lås och bryttekniker så har du ett vapen fullt i klass med en kniv i dödlighet om batongen trakteras av någon tränad på vapnet i fråga.

http://www.youtube.com/watch?v=s2emmV6mvrU

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Annars borde man kunna ha en vakthund som sitter med i övervaknings rummet som vårdaren där kan släppa lös om något går på tok... Den borde kunna vara framme betydligt snabbare än en 60-årig kvinna.
Det hade säkert vart betydligt effektivare och tror säkert den intagne backat undan så fort han hade sett hunden..

Den där killen skulle ha rastat det lilla svinet....då hade det gått lite annorlunda till....

Vilken snubbe....:Bugar

http://www.youtube.com/watch?v=FMT3zPurW98&feature=mfu_in_order&list=UL

Jag tror han lekte krig och lekte med tennsoldater när han var liten...

Last edited:

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Den där killen skulle ha rastat det lilla svinet....då hade det gått lite annorlunda till....

http://www.youtube.com/watch?v=FMT3zPurW98&feature=mfu_in_order&list=UL

Om du tror att det där ens är i närheten av en verklig situation så vette fan.
Jag bär handfängsel men jag är jävligt medveten om att jag har ungefär 0.0000001% chans att få dem på någon ensam.
Det går inte bara att ta ett grepp på någon o tro att allt är frid o fröjd o bara boja personen om han/hon inte vill.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Varför inte bara låta Chuck Norris vakta våra fängelser? :va
No one fucks with Chuck! :karate

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Det är möjligt att det är så i Texas men gäller samma förutsättningar i Flemmingsberg?

Det var hans tid i Sverige han åsyftade när han pratade om detta.

Ledsen att behöva krossa hans idolstatus men det där säger ingenting om hur han hade klarat sig i verkligheten. Tror du en potentiell knivman hade rört sig i slowmotion och blivit paralyserad så fort vakten nuddade honom. Brutalt motvåld och övermanning med hjälp av numerärt överläge och tyngd är det som gäller. Det där funkar bara i Steven Seagal-filmer.

I Usa har man chockgranater, tazers och olika typer av skjutvapen med alternativ ammunition för att hantera riktigt farliga fångar när de ska flyttas från sina celler. Sen springer ca fem stycken in med full skyddsmundering och sköldar osv.

Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...