Vårkännslor (KTM 125)

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Får man va med i den här tråden om man gas reser brutalt på 14-38 drevning? ;)

KTM_Driver

Gudfader
Gick med
17 Oct 2005
Hoj
KTM 300 EXC-E - 08 || KTM 125sx - 07
man kan ju inte ha hur låg drevning som hellst, den gör ca 135km/h på mätaren nu å de tkr ja räcker för en motard 125a:)
Funderar på att köpa ett 53kuggs bakdrev å kolla hur den går med det å sen ett 38 bara för att jämnföra skillnaden:)

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
2850141 Lite osäker fram, men jag räknade 2 ggr o fick det till 14. Bak är det 40.

Alltså 14/40

Prulle, till dig säger jag bara en sak =) Film :yoparty
Kommer inte komma då den är till salu men det är rätt många härifrån som hugger på den så med lite tur kommer det :)

Headbitch

Husabusa
Gick med
28 Sep 2006
Hoj
Husaberg Fs 650e
man kan ju inte ha hur låg drevning som hellst, den gör ca 135km/h på mätaren nu å de tkr ja räcker för en motard 125a:)
Funderar på att köpa ett 53kuggs bakdrev å kolla hur den går med det å sen ett 38 bara för att jämnföra skillnaden:)

Min gör typ 140 när jag har 14/50 och 155 när jag har 14/45 enligt min mätare:S men de e ju klart mkt roligare när man kör med 14/50

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC

det beror ju hur man kör :) jag tycker att mina 14/42 är utmärkt för att ge sig ut och gazza med sporthojar :)

KTM_Driver

Gudfader
Gick med
17 Oct 2005
Hoj
KTM 300 EXC-E - 08 || KTM 125sx - 07
Det kan jag passa på att fråga dig förresten..

har du gjort det?

hur gör man? vet att det står siffror på datorn.

edit : jag kör 13/42

jajjamen det har ja gjort:yoparty

Det man måste göra på 05-07 är att köpa en ny hastighetsmätare som är mappad för 17" framhjul, kostar ca 2000:-:huvet finns ingen annan utväg, det går inte heller att ställa om org mätaren:huvet har varigt i kontakt med KTM till och med de säger att enda utvägen är att köpa ny mätare:mad:

Men på de äldre modellerna så kan man ställa om datorn, där finns det till och med uppskrivet på hastighetsmätaren vilka dimentioner man ska ställa om till.

Gav en jävla skillnad, förut visade min mätare 157km/h med 14/45 å nu visar den 135km/h. 22km/h fel alltså:confused:

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy