V-Gurra vs Oscar på Anderstorp

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
jaha, och vart börjar rakan, när lägger man grunden för toppfarten i slutet av rakan?
I kurvan e klart, 5kmh högre kurvhastighet och ett chassie som gör det möjligt att börja gasa tidigare är värt många hk.

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Hoj
FZR skrot
R2 skrev:
jaha, och vart börjar rakan, när lägger man grunden för toppfarten i slutet av rakan?
I kurvan e klart, 5kmh högre kurvhastighet och ett chassie som gör det möjligt att börja gasa tidigare är värt många hk.
..jojovisst é det så. Vad jag menar är att A-torp är den svenska bana där en Hayabusa borde vara mest konkurrenskraftig, ...eller ?

Och om man ser till hur länge cykeln är upprätt kontra "nedlagd" under ett varv skulle jag &så tippa att den är om inte minst, så bland dom minst, kurviga.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
så kan det vara ja, men det är säkert runt 50/50, jag har själv sett dataloggning som visar att man spenderar mer tid i karusellen än på flygraken, resten av banan kan jag bara uppskatta från mina egna race där.
men visst, atorp kontra falkenberg så...
busan har inte en suck ändå... (annan hoj typ 1000r dock)

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
Zoidberg skrev:
Stämmer kanske, men jag skulle tippa att det ändå är den bana där man har överlägset mest fullgas på, procentuellt sett. Detta + att alla kurvor i princip är passardragna (oknixiga) borde göra den till den bana det är lättast att utnyttja en effektmaskin / Hayabusa på.

Kurvig effektbana är kanske rätt epitet!

Faktiskt så är alla böjar ritade med passare från början. Alla hade jämn radie. Efter den 3:dje ombyggnationen stämmer norra ändan inte riktigt, men nära nog. Man vilken tur att dom slopade chikanen efter flygrakan. Den fanns bara där ett kort tag. F1 77 om jag inte minns helt fel.

Men atlaskurvan känns skum efter den senaste ombyggnaden. Känns lite som den nyper mot slutet. Det beror på att det finns en skarv där det nya möter det gamla och doseringen "släpper" om man kommer ut lite fel. Känns som man får lägga ner två gånger... Eller hålla i extra länge... Personligen hatar jag den kurvan för den är, för mig, svårast att få till. Fegar alltid lite där...

Du har även rätt att Anderstorp är egentligen den enda banan där effektmonstret Hayabusa skulle kunna ha en chans. Om det inte hade varit för om...

Det finns cyklar som tar sig runt snabbare än en 250. Beror på förare osv.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Bollox skrev:
Faktiskt så är alla böjar ritade med passare från början. Alla hade jämn radie. Efter den 3:dje ombyggnationen stämmer norra ändan inte riktigt, men nära nog. Man vilken tur att dom slopade chikanen efter flygrakan. Den fanns bara där ett kort tag. F1 77 om jag inte minns helt fel.

Det finns cyklar som tar sig runt snabbare än en 250. Beror på förare osv.
Enligt dom få som fått prova A-torp åt fel håll så känns kurvorna inte alls som dom är ritade med passare trots att dom är det, banan är mycket svårare åt fel håll.

Jag tror att det ska till en mycket duktig förare om man ska slå Oscar på en 250R med en gathoj.

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
GSXR1100R skrev:
Enligt dom få som fått prova A-torp åt fel håll så känns kurvorna inte alls som dom är ritade med passare trots att dom är det, banan är mycket svårare åt fel håll.

Jag tror att det ska till en mycket duktig förare om man ska slå Oscar på en 250R med en gathoj.

Det gör det absolut, det var inte så jag menade alls. Vissa i Superbike och tom vissa i SS600 kör lika med R250. Det var så jag menade. En gathoj har absolut inte en suck... Speciellt inte V-Gurra med, sin mentalitet, på en Busa.

Va? Har du kört Anderstorp på fel håll? Det har aldrig jag även om jag kört där helt ensam en helvetes massa gånger. Känns helt vridet att åka baklänges på flygrakan till och med! :yoparty

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Bollox skrev:
Det gör det absolut, det var inte så jag menade alls. Vissa i Superbike och tom vissa i SS600 kör lika med R250. Det var så jag menade. En gathoj har absolut inte en suck... Speciellt inte V-Gurra med, sin mentalitet, på en Busa.

Va? Har du kört Anderstorp på fel håll? Det har aldrig jag även om jag kört där helt ensam en helvetes massa gånger. Känns helt vridet att åka baklänges på flygrakan till och med! :yoparty
Jag har inte kört baklänges, men XXXXX har gjort det, lite farligt med tanke på avkörningszonernas utformning, man får ta det lugnt.

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
GSXR1100R skrev:
Jag har inte kört baklänges, men XXXXX har gjort det, lite farligt med tanke på avkörningszonernas utformning, man får ta det lugnt.

Tänkte väl det... Jo det vore inte så lämpligt att åka av om man kör på fel håll. Dumt... Dumt att åka på fel håll överhuvudtaget faktiskt. Ge XXXXX en örfil :hihi

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
Förresten, varför fick ni ett DNF i race 4 på anderstorp? Bröt ni precis innan slutet? Var det du som körde 1.52?

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Bollox skrev:
Förresten, varför fick ni ett DNF i race 4 på anderstorp? Bröt ni precis innan slutet? Var det du som körde 1.52?
Vi #83 fullföljde loppet och kom 32:a, 33:a enligt listan men konstigt nog så ligger ett team med DNF före oss, jag vet inte vem som körde 1.52 men det är inget att skryta med precis, dock är långlopp på sex timmar inga sprintrace precis.

:lol

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
GSXR1100R skrev:
Vi #83 fullföljde loppet och kom 32:a, 33:a enligt listan men konstigt nog så ligger ett team med DNF före oss, jag vet inte vem som körde 1.52 men det är inget att skryta med precis, dock är långlopp på sex timmar inga sprintrace precis.

:lol

Näpp. Ok jag bara undrade eftersom det stod ett DNF fromför erat nummer fast ni hade kört 167 varv på 6 timmar o 2 minuter. Blev lite förbryllad av detta.

Inget sprinrace nej det har du rätt i. Men det går ganska fort ändå...

Du skulle varit med på 24 timmars VM 94 o sett spektaklet. Och regnet... Fy faaan...

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Bollox skrev:
Näpp. Ok jag bara undrade eftersom det stod ett DNF fromför erat nummer fast ni hade kört 167 varv på 6 timmar o 2 minuter. Blev lite förbryllad av detta.

Inget sprinrace nej det har du rätt i. Men det går ganska fort ändå...

Du skulle varit med på 24 timmars VM 94 o sett spektaklet. Och regnet... Fy faaan...
Jag är helt slut efter sex timmar, dom som kör VM är gudar :Bugar

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
det va en rolig tävling ja, va kanondrängfull halva natten, hittades i ett mat-tält sovandes med huvet i en hamburgertallrik...
fy fan va kallt å jävligt det va.
24 timmars e en piece of cake ju,, 18veckors vore nått, själv..

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
R2 skrev:
det va en rolig tävling ja, va kanondrängfull halva natten, hittades i ett mat-tält sovandes med huvet i en hamburgertallrik...
Helt slut efter dina 7 varv på banan va din jämrans simulant :D

Bifogat

• 9.jpg
    9.jpg
    101 KB · Visningar: 123
  • 2004_0905_013143AA.jpg
    2004_0905_013143AA.jpg
    81.7 KB · Visningar: 149

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
hehehe
ja fy faan vilken pain.. men det va det värt..

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
R2 skrev:

Jag jobbade som funktionär hela tävlingen. Sov inte en blund. Var för blöt o kall efter att ha stått still med en jävla övervakningskamera mellan 21 och 03. När det regnade som mest. Dom körde 2 timmar efter safetycar för det regnade så mycket o det stog 10 cm vatten på flera ställen på banan. Inte ens då kunde jag gå ifrån för att skita ens. Parasoll, regnställ och regnjacka, ändå var jag dyngblöt... Det vägrade ju att blåsa från bara ett håll...

Körde 4 timmar i ett 7 timmars mopperace i helsingborg för många år sen. Fy fan, kunde inte gå på flera dar... :lol

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Tillbaka till topic igen då.

V-Gurra lyser med sin frånvaro i denna utmaning
Kanhända att han av alla våra tips fått en föraning
Busan regerar på alla banor som inte svänger
Kan hända att han i dragracing Oscar dänger
Road racing banor svänger dock nästan hela tiden
V-Gurra & Oscar tillönskas lycka i striden

:tungan

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Rapp i käften var vår vän V-Gurra
Men när det blev dags att på banan snurra,
han insåg att han var nog bäst på att surra.
Nu ifrån honom vi ej mer ha hört,
han förstod nog till slut, att mot Oscar var det kört.

//D

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
V-gurra oss bara dissa
Han skrattar högt när han äter sin pizza
Men frågan är om han är det han säger, på bana kung?
Finns suspensioar om du är rädd för att slå i din pung
Så komigen upp till bevis
Eller är du bara en liten morsgris?

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
Ok jag är helt kass på sånt här men jag är inte sämre än att jag kan göra ett försök.

Har ni hört talas om den fantastiska Gurra, har hört att han på sin tråd fått en fnurra. Han blev olyckligt kär i sin ren, när han satte på den fick den bestående men. Renen den drog utomlands, Gurra letar lite varstans... Hoppas han snart sin kärlek kan hitta, förhoppningsvis ingen egoistisk f-a. En som låter Gurra med sin Busa meka, så han kan ta sig till banan o leka.

Gott försök? :rolleyes:

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...