V-Gurra vs Oscar på Anderstorp

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
skoteridioten skrev:
Men ändå reagerar jag lite på hur folk kan nästan idiotförklara "gubben" med hans hojval, som i den första tråden...

Min herre missförstår.

Hojvalet är det inget fel på. Tvärtom så är busan säkert en mycket bra motorcykel som är användbar på allt från E-4 till mindre småvägar och bana.

Det som folk (Inkl. mig själv) motsäötter sig är när uttalanden kommer om att det inte finns en bättre banhoj än busan. Då detta uttalande kan ses som någon provokativt så började tråden HÄR om ändringar och förslag från andra förare om andra hojar som passar bättre till bana för en mindre peng än Busan.

Efter några seriösa svar så övergick tråden till allmänt skitsnack av normal kaliber för Sporthoj, men ingen ville erkänna sig besegrad (Om man nu kan bli det på ett internetforum). Således så startades denna tråd.

Detta med anledning av att en (för alla inom RR) okänd person utmanar en renomerat duktig pilot (som vunnit Rookie 1000) på ett race, där han dessutom vill använda sin inte-så-optimala-gathoj mot en ren racemaskin.

Således blir det lite gnabb..
Inget ont i det.. Detta är ju Sporthoj.com, ett helt vanligt internet forum. :tummenupp
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
amullo skrev:
Efter några seriösa svar så övergick tråden till allmänt skitsnack av normal kaliber för Sporthoj, men ingen ville erkänna sig besegrad (Om man nu kan bli det på ett internetforum). Således så startades denna tråd.

Detta med anledning av att en (för alla inom RR) okänd person utmanar en renomerat duktig pilot (som vunnit Rookie 1000) på ett race, där han dessutom vill använda sin inte-så-optimala-gathoj mot en ren racemaskin.

Således blir det lite gnabb..
Inget ont i det.. Detta är ju Sporthoj.com, ett helt vanligt internet forum. :tummenupp
Japp så är det, men det verkar som om V-Gurra drog in hakan igen och ångrade sig trots löften om storsmisk.

Lite synd eftersom det hade varit kul att få se duellen IRL istället för på nätet.

:)
 

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Ort
Malmö ...ungefär
Hoj
FZR skrot
Det lustiga är dock att alla dom som om & om igen citerar det ogenomtänkta & förmodligen i all entusiasm urhävda:
V-Gurra skrev:
"Skulle bli förvånad om nån skulle spöa Busan på bana"

...på något vis tycks ha undgått att läsa inlägget på sidan 2:
V-Gurra skrev:
Visst inser jag att det finns hojar som är bättre på bana än Busan
Är det otur eller omedeveten förträngning för att man får ståfräs av att med stöd av mobben, hacka på den som avviker ?

Varför inte koncetrera sig på det saken gäller, ...att köra med en hand på ryggen bör vara ett större handikapp än busan versus 250R på Anderstorp. Så då hänger det på V-Gurras snabbhet som ingen verkar veta något om.

Sannolikheten för V-Gurras deltagande lär ju inte bli större för att man hånar & idiotförklarar i det oändliga.

PS
Den där X1:an behöver man knappast vara jättemycket bättre förare på för att piska dom "riktiga" sportcyklarna med, om ens överhuvudtaget !
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Zoidberg skrev:
PS
Den där X1:an behöver man knappast vara jättemycket bättre förare på för att piska dom "riktiga" sportcyklarna med, om ens överhuvudtaget !

Liiiite OT här!

Efter många års banåkande så måste jag nog tillstå att en bra förare alltid är snabbare än en dålig förare, nästan oavsett hoj (undantag finns givetvis)

Jag är inte jättesnabb på bana men det finns iallafall många gånger som jag har kommit ikapp och kört om betydligt effektstarkare hojar bara genom att börja ladda tidigare i en sväng, sen tar det kanske 300-400 meter innan dom är ikapp och förbi...tyvärr så kommer det i regel en sväng som dom måste bromsa för, och eftersom jag kör långsammare på min effektsvagare hoj så kan jag vänta betydligt längre med att bromsa, då kommer jag om igen innan nästa sväng, och eftersom jag då kan gasa tidigare så tar jag bra många meter ut på nästa raka, tillräckligt mycket för att den effektstarka hojen inte kommer ikapp. Detta upprepas för varje kurva och har jag dessutom bättre markfrigång (läs 250) så kan jag hålla betydligt högre fart i kurvan vilket gör många meter på nästa raka. Detta blir många sekunder per varv.

Om jag dessutom har en rejs 250 med kanske 90 hästar på bakhjulet, på lika många kilon, så finns det tyvärr inte mycket som hänger med...

Poängen är att man inte kan köpa låga tider på bana, man måste träna, massor av varv och tid, effekt är i princip ointressant, väghållning är mycket intressant...men en duktig förare kompenserar för hojens brister...

...en bra förare är alltid snabbare är en dålig, finns inga genvägar...

...å andra sidan, ni som tycker att ni är snabba, täck på att det ALLTID finns någon snabbare :)

"There is always a bigger fish..."
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Niklasinorr skrev:
...en bra förare är alltid snabbare är en dålig, finns inga genvägar...

...å andra sidan, ni som tycker att ni är snabba, tänk på att det ALLTID finns någon snabbare :)

"There is always a bigger fish..."
Japp så är det, jag trodde jag skulle va snabb på bana eftersom jag va snabb på krokiga småvägar, det visade sig vara fel.

Att vara snabb på små krokiga vägar är bara ett tecken på att man är galen nog att ta riskerna, på bana inser man skillnaden.

Det tog många pass innan jag fick upp lite fart på bana.
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
GSXR1100R skrev:
Att vara snabb på små krokiga vägar är bara ett tecken på att man är galen nog att ta riskerna, på bana inser man skillnaden.

Precis så är det. Jag ser det dock från andra hållet så att säga. Jag säger inte att jag är snabb på bana, men på vägen är jag det definitivt inte. Det finns alltid en massa "Tänk om..." i bakhuvudet, "tänk om det det står en buss på tvären efter nästa dolda kurva" t.ex. :3freak

Nåja, kanske inte riktigt så illa, men åt det hållet i alla fall.
 

Ericsson

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Såld
Niklasinorr skrev:
Liiiite OT här!

...å andra sidan, ni som tycker att ni är snabba, täck på att det ALLTID finns någon snabbare :)

... och att den snubben förnedrar er på en TransAlp...
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Här kommer en fredagsdikt.


V-Gurra kände sig så stark och viril
Han gränslade sin fruktade silverpil
Nu ska ni få se på en som är snabb
Men på flygrakan så öppnade han sin flabb
En fiskmås flög in i hans trut
och sen va den sagan slut

:pannkyss
 

Robz

Guest
skoteridioten skrev:
Eftersom jag tror att det sitter en reko kille bakom varje dator.... ....I det stora hela så tycker jag att ni kan känna er hyffsat ägda av denne demon, V-Gurra..sorgligt men sant.

Och nej, jag är inte ironisk.

Ett av de bästa inläggen :yoparty
Attityd rokkar - diplomati och ödmjukhet vinner i längden.
Komma som utböling o lägga placeringar med en släde i Rookie 1k eller "t o m" ERF hade varit mer :Bugar
...men mina slantar, även vid odds <1,0001:1 vid bakbunden arm med löstaget clip-on går till Oscar! Han har juh bott i Hofterup :D

Var köper man biljetter :confused:
 

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
Robz skrev:
Ett av de bästa inläggen :yoparty
Attityd rokkar - diplomati och ödmjukhet vinner i längden.
Komma som utböling o lägga placeringar med en släde i Rookie 1k eller "t o m" ERF hade varit mer :Bugar
...men mina slantar, även vid odds <1,0001:1 vid bakbunden arm med löstaget clip-on går till Oscar! Han har juh bott i Hofterup :D

Var köper man biljetter :confused:

Gratis inträde förstås, det är ingen "riktig" tävling vet du... :rolleyes:
Men dom kör bara 10 varv så passa på att delta i den allmänna åkningen, det ska, om inte något är ändrat, ske i samband med det! :fyllisar
Kolla med Nr18, det är han som håller i det :yoparty
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Fortfarande inget livstecken från V-Gurra, har han gett upp så lätt :va

Mycket snack och liten verkstad har vi sett
Att köra snabbt med Busa är inte lätt
Håller tummarna att detta nu blir av
Anderstorp har många fina bollhav
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Ska vi se detta som ett tecken på att V-Gurra insåg sina begränsningar och att det inte blir någon duell trots allt snack.
 

V-Gurra

Vart tog kärleken vägen?
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Midnattssolens land
Hoj
Yamaha V-MAX såklart!
Men Hallå! :kocko
Vad är det du väntar på att jag ska svara på, GSXR1100R lille??

Skaffa dig ett liv så länge så kommer jag att visa vart skåpet ska stå när det är dags...

//VG
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
V-Gurra skrev:
Men Hallå! :kocko
Vad är det du väntar på att jag ska svara på, GSXR1100R lille??

Skaffa dig ett liv så länge så kommer jag att visa vart skåpet ska stå när det är dags...

//VG

Så låter en vinnare! You talk the talk, I'll watch the movie.
V-Gurra - the last action hero ?
 

Keihin

Står när du faller!
Gick med
24 Nov 2003
Ort
Götet såklart!
Hoj
Ducati 1098S
V-Gurra skrev:
Men Hallå! :kocko
Vad är det du väntar på att jag ska svara på, GSXR1100R lille??

Skaffa dig ett liv så länge så kommer jag att visa vart skåpet ska stå när det är dags...

//VG

Va?! Handlar allt detta snack bara om ett skåp?! Snacka om att man blev besviken...

/K
 

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmestorps Eke
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
V-Gurra skrev:
Men Hallå! :kocko
Vad är det du väntar på att jag ska svara på, GSXR1100R lille??

Skaffa dig ett liv så länge så kommer jag att visa vart skåpet ska stå när det är dags...

//VG
har du löst licensproblemet som Nr Atton nämnde?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top