V-Gurra vs Oscar på Anderstorp

sir Urban

Inte riktigt som jag borde på nåt sätt
Gick med
16 May 2004
Ort
Kalmar
Hoj
R1 - 04 Raceversion
R1 wannabe skrev:
Hur lång tid tar det att "optimera" din V-Max för bana? :va

Verkar vara lika svårt att svara på som:

Hur långt är ett snöre?

Eller:

När blir utmaningen verklighet?
:lol :lol :lol


Det enda man kan säkerställa i detta fallet är att snöret är minst dubbelt så långt.
 

V-Gurra

Vart tog kärleken vägen?
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Midnattssolens land
Hoj
Yamaha V-MAX såklart!
amullo skrev:
Ni dissade jag inte funktionshindrade.. Jag dissade DIG.
Men om du är funktionshindrad så får jag isåfall be om ursäkt.
Men hörru apucko - förklara kopplingen mellan mig och Samhall, samt vad som var roligt med det. Därtill kan du ju förklara varför du skrev "Samhall" om det inte skulle vara roligt.

Så där var jag klar med dig, för alltid.

GSXR1100R skrev:
Enklaste sättet att optimera en V-Max för RR torde vara att flytta över tankemblemet till en färdig R-1000 hoj, allt annat kan du spara till gatåka.
För er som inte fattat att V-Maxen inte skall banoptimeras. V-maxen skall inte banoptimeras. Det kommer att bli en annan hoj för banan. Varför inte en Aprilia 250? De ska väl funka på bana, om man fixar till dem lite.

När det gäller den tyskluktande korven, så visst fan blev jag blåst. Säkert den förste i världen som blev det :rolleyes: Men det spelar egentligen ingen roll, det var småpengar i sammanhanget.
 

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
V-Gurra skrev:
Varför inte en Aprilia 250? De ska väl funka på bana, om man fixar till dem lite.
Jag har läst någonstans att de faktiskt går att köra på bana...

Du får väl plana toppen och jacka kolvarna :banana
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
V-Gurra skrev:
För er som inte fattat att V-Maxen inte skall banoptimeras. V-maxen skall inte banoptimeras. Varför inte en Aprilia 250? De ska väl funka på bana, om man fixar till dem lite.
V-Gurra skrev:
Nä, jag har kört plastraketer så det räcker. Hellre as-snabb rakt fram å med tillräcklig väghållning för å klara av å förnedra sk. kawwa-piloter mfl i kurvorna om de inte vet vad de håller på med.
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=948196&postcount=11c
Men planer förändras kanske..


Vad gäller kopplingen mellan dig och samhall så var det ett försök att göra mig rolig på din bekostnad. Du är naturligtvis välkommen att återgälda detta på samma sätt.
 
Last edited:

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Ort
jötteborriijjj
Hoj
ITALIA
GSXR1100R skrev:
Enklaste sättet att optimera en V-Max för RR torde vara att flytta över tankemblemet till en färdig R-1000 hoj, allt annat kan du spara till gatåka.

du har ju fått det om bakfoten, lätt hänt när man inte kört tillräckligt v-max.
dte enda som behövs är en omdrevning och krauser-kåpa sen så är man KUNG på banan.. BOOYAH!

vi i ADHD kör med krauser kåpor, custom fittade med silvertejp för att passa en kwacka 900 (vi hade inte råd med v-max efter vi handlat kåporna tyvärr), kika in i vårat tält (under presseningen) imorron så ska du får se på ingenjörskonst utan dess like :tummenupp
 

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
amullo skrev:
Härmed utlovar jag en gratis Starköl till den första som photoshoppar krauserkåpan på en V-max.
Den som inte kan Sjoppa får Gooogla. Här är en V-max med Hayabusakåpa samt R1-sving.

1301.jpg
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
V-Gurra skrev:
För er som inte fattat att V-Maxen inte skall banoptimeras. V-maxen skall inte banoptimeras. Det kommer att bli en annan hoj för banan. Varför inte en Aprilia 250? De ska väl funka på bana, om man fixar till dem lite.

När det gäller den tyskluktande korven, så visst fan blev jag blåst. Säkert den förste i världen som blev det :rolleyes: Men det spelar egentligen ingen roll, det var småpengar i sammanhanget.

En Aprilia 250 är orginal redan redo för bansmisk, nu är du iaf på rätt spår, men lär dig att köra den först på bana inan du moddar om den i V-Max stuk, du kommer att bli förvånad att en sådan liten fjollmoppe faktikt råkkar på banan.

/B.Ratwürst
 

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Gustavsberg
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
GSXR1100R skrev:
:lol :lol :lol

V-Gurra skrev:
Men hörru apucko - förklara kopplingen mellan mig och Samhall, samt vad som var roligt med det. Därtill kan du ju förklara varför du skrev "Samhall" om det inte skulle vara roligt.

Så där var jag klar med dig, för alltid.

För er som inte fattat att V-Maxen inte skall banoptimeras. V-maxen skall inte banoptimeras. Det kommer att bli en annan hoj för banan. Varför inte en Aprilia 250? De ska väl funka på bana, om man fixar till dem lite.

När det gäller den tyskluktande korven, så visst fan blev jag blåst. Säkert den förste i världen som blev det :rolleyes: Men det spelar egentligen ingen roll, det var småpengar i sammanhanget.
Du måste bara vara SH:s bästa flamebait :banana

För alternativet är skrämmande......
Någon som minns "Sista färden"?
Say no more.....
 

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
GSXR1100R skrev:
Enklaste sättet att optimera en V-Max för RR torde vara att flytta över tankemblemet till en färdig R-1000 hoj, allt annat kan du spara till gatåka.

:pannkyss
Eller en 250 racer... :hihi :hihi

V-Gurra skrev:
För er som inte fattat att V-Maxen inte skall banoptimeras. V-maxen skall inte banoptimeras. Det kommer att bli en annan hoj för banan. Varför inte en Aprilia 250? De ska väl funka på bana, om man fixar till dem lite.
Nämen :va :va Du sa ju att allt som stinker två-takt är skit eller något sådant. Du skulle gasa ifrån ALLT med antingen din banoptimerade V-Max för det finns inget bättre, och sen ändrade du dig att en Busa ska det vara på bana? 250? Vad i helvete menar du? Nu får du förklara dig. Snart säger du väl att det bästa som finns är en Ducati 748 att gasa bana med, och en SÅN ska du ha :huvet

OOPS! :tomten
V-Gurra skrev:
Hey snubben!
Vem bryr som om trimmade v9:eek:r å allt vad det kan vara. En råstark twin i potent chassie kan göra underverk ju!
V-Gurras våta drömmar om V-Twin

Förresten har du ännu mindre chans att slå Oscar, med sin ena arm bakbunden, med en Aprilia 250 runt Anderstorp. Nääruuusååaattee, en Ducce behöver du ha, minst! :fatta!
 
Last edited:

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
V-Gurra skrev:
Varför inte en Aprilia 250? De ska väl funka på bana, om man fixar till dem lite.
QUOTE]

Fixar? Ahh, du menar att man stoppar i en Busa-motor i den? Den har ju inge effekt original, då kan det väl inte vara en bra banhoj? Sen kan du ju byta till V-Maxens bromsar......
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Tror vi att V-gurra kommer igen 2006 med mera galna utmaningar som inte blir av.
 

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Luleå
Hoj
Sååld
GSXR1100R skrev:
Nej det verkar som om V-Gurkan har gett upp, han kanske har insett sina begränsningar.

året har bara börjat norrlänningarna tinar inte fram förän i augusti
 

drovy

Ps. guess what
Gick med
30 Jan 2005
Ort
Ludvika
Hoj
Honda CBR600RR, Suzuki SV650-06, Yamaha R6-08
så härlig tråd, hade missat den förut.. men å va cool :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top