V-Gurra vs Oscar på Anderstorp

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Mr K skrev:
fan då förlorar ju jag ....... attans

Å andra sidan tror jag att du vann på att erkänna det, istället för att stå där inför folket med brallorna nere...
(till skillnad då från dom som ska stå med brallorna nere i någon depå i sommar, efter att ha vurpat bort sig för att matcha vad egot har lovat)

Dino Velvet

Gick med
24 Aug 2003
Hoj
Ingen
Årets publikmagnet!

Fattar ni vilken publiksuccé detta kan bli? Anderstorps läktare fyllda för första gången sedan Ronnie Pettersson körde där.

Detta är årets evenemang!!!
Glöm Sweden rock, Ironmaiden, MotoGP, Superbike på Asses mm

Jag tycker vi borde promota duellerna på mässan. Varför inte en cool "invägning" med hojarna, deras förare och sedvanligt försnack med iskalla, självsäkra blickar.

Pax för att vara V-Gurras promotor. Han säljer iofs praktiskt taget sig själv utan någon hjälp.

Efter det kör vi ett coolt "ord-krig" på SH festen och betting inför duellerna.

Succé :tummenupp Succé :tummenupp Succé :tummenupp

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
V-Gurra skrev:
Och skulle han ha en 250 att köra med mot min busa? Lägg av!!
Det skulle ju bli som att lägga fotbollsstraffar mot ett lag utan målvakt för mig.
Som någon vis man sade: "nothing beats cubic inches".

//VG

En given kandidat för årets Dummare-än-tåget-priset...

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
oscar skrev:
Finns det ris i Kina...!? :7peta
Ja det finns det ...... Och med detta så har de bägge huvudmotståndarna antagit utmaningen.
Då kan vi bara trimma attans till sommaren och hoppas på att ingen av dem bangar.

Jag höjer min utmaning till V-gullan. Jag lovar att jag ska rasta dig på samma bana under samma omständigheter som pjOscar och samtidigt med min original CBR929-00 men jag ska köra UTAN FÖTTER.

Vad V-gullan kanske inte vet är att jag har benproteser på bägge benen från knäet och ner. Antar du min utmaning oxå?

Last edited:

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
V-Gurra skrev:
Och skulle han ha en 250 att köra med mot min busa? Lägg av!!
Det skulle ju bli som att lägga fotbollsstraffar mot ett lag utan målvakt för mig.
Som någon vis man sade: "nothing beats cubic inches".

//VG
Din kunskap i det här området är slående obefintlig.
Du tror på största allvar att du kan köra ifrån Rookie 1000 vinnaren 2004 bara genom att du kör rätt hoj? Dvs en med stor motor?
Om du nu är så snabb kanske du ska ställa upp i Veidec? Jag tror många härifrån skulle komma o titta på dina lopp. Eller i allafall det första...

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Nyteknik skrev:
Tar någon detta på allvar? Varför/hur skulle en Sporttouringhoj på 230 kg ha en chans på Anderstorp mot en 250-racer?

:confused:
Enligt V-Gurra så är det mest raksträckor på våra banor :lol

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
GSXR1100R skrev:
Enligt V-Gurra så är det mest raksträckor på våra banor :lol
Vore kul att veta om detta bara är ett skämt eller någons fulla allvar. För att vara snabbare runt Anderstorp med en skapligt originalspecificerad Hayabusa än Oscar/Honda RS 250 måste vederbörande vara på Veidec-nivå eller snabbare. Vem är denne V-Gurra och hur ser hans facit i tävlingssammanhang ut?

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Nyteknik skrev:
Vore kul att veta om detta bara är ett skämt eller någons fulla allvar. För att vara snabbare runt Anderstorp med en skapligt originalspecificerad Hayabusa än Oscar/Honda RS 250 måste vederbörande vara på Veidec-nivå eller snabbare. Vem är denne V-Gurra och hur ser hans facit i tävlingssammanhang ut?

Observera att jag bara ska ha en hand på ratten! :)

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Well, om jag inte visste bättre skulle jag tro att det var fjolårets deltagare i Handikapp-OS som höll på att utmana varandra:
Kandidat 1, skall bara använda en hand (men han fuskar, han har ju 2 st, och borde därmed diskas)
Kandidat 2, skall leka blindstyre med ögonbindel (också fusk han är inte blind, diskning!)
Kandidat 3, utan fötter, den enda kvalificerade deltagaren och därmed en solklar vinnare!
Kandidat 4, skall köra med en dinosaurie till hoj, borde kunna ge en viss dispens, men diskning övervägs.

*inlägget bör läsas med ironi, och tar någon illa upp, ber jag om ursäkt i förväg*

//D

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Nyteknik skrev:

Enligt egen utsaga har han ju enbart kört V-maxen tidigare och då fortfarande enl. egen utsaga "rastat fler än en j*vla sporthoj, sådeså". Så han är nog grymt snabb på sin orginalblysläde med kardandrift och obefintlig väghållning.

Jag tror Oscar måste jobba på ordentligt, eftersom Busan sopar banan med allt vad 250cc racehojar heter eftersom den har så grymt mycket med effekt att föraren riskerar böter redan under 1500rpm på ettans växel.

Vad gäller Bj.O.rn maskin så vet ju alla att en Ducati med SBK trim inte alls har nått att sätta emot mot en GRYM 1300cc superhoj som busan.

GSXR1100R´s hoj kan man ju glömma direkt! han har ju en gammal hoj, sånt funkar aldrig på bana

Mr K kör ju Honda, och som alla vet så har de ju inte alls lika många hästar o kubik som busan, så han går ju bort utan fundering.

Varken Oscar, GSXR1100R, Bj.O.rn eller Mr K kan överhuvudtaget komma ifatt honom, eftersom det gäller att tokdra så hårt det går på alla rakor och spärra vägen i kurvorna.

Joråsåatteee...
:rolleyes: :kocko :näsblod
:rofl :hihi :lol :skrattaåt
Inlägget skrivet med ironi och humor. Det bör inte tas på allvar av någon.

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
amullo skrev:
Varken Oscar, GSXR1100R, Bj.O.rn eller Mr K kan överhuvudtaget komma ifatt honom, eftersom det gäller att tokdra så hårt det går på alla rakor och spärra vägen i kurvorna......................

Inlägget skrivet med ironi och humor. Det bör inte tas på allvar av någon.

hehe... o jag med min veidechoj... hur ska det gå ? den e ju från förra året... en gammal 600 kommer ju knappast hänga med busan :näsblod

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Webspy skrev:
hehe... o jag med min veidechoj... hur ska det gå ? den e ju från förra året... en gammal 600 kommer ju knappast hänga med busan :näsblod
Är det en -04:a så är den helt slut, även om den knappt kördes under sesången så sliter trimmet på motorn, det har jag läst på SH.

Min GSX1100R är tyngre och slöare än en Hayabusa, trots detta ska V-Gurra få smaka på avgaser om han nu vågar att komma till matchen.

Nr:18 bokar banan och roddar spektaklet.

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
GSXR1100R skrev:
Är det en -04:a så är den helt slut, även om den knappt kördes under sesången så sliter trimmet på motorn, det har jag läst på SH.

Precis.... o motorn e byggd av erik marklund på mc xpress... o han kan ju bara hayabusa.... så han har säkert gjort min hoj långsammare än orginal bara för att jävlas !

http://www.robyn.nu/honda1.jpg

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Jag börjar undra när (och kanske om) det börjar klarna för en viss person om att denna är ganska rökt på banan. I synnerhet med det motståndet som bjuds av erfarna banåkare/raceförare...

Ingen nämnd, ingen glömd...

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...