Jag tror att
effekten i en V twin är mer kontrollerbar enl den SK
BIGBANGteorin där även rad4 konverteras för att få en mer "twin lik karaktär" i WSBK citat
http://www.crash.net/uk/en/feature_view.asp?cid=18&fid=6535 A typical big bang engine allows two cylinders to fire almost simultaneously, thus giving the rear tyre more time, in terms of crank rotation, between each pulse of power, allowing the tyre time to find grip before the next pulse. In a normal inline four-cylinder engine, where each cylinder fires evenly in succession, the rear wheel is prone to lose grip and not retrieve it until the throttle is eased off, losing forward speed or even high-siding the rider in extreme cases.2004 MotoGP world champion Valentino Rossi even credited Yamaha's introduction of a big bang engine as the most significant improvement to the YZR-M1.
Dvs enligt den teorin sker tändpulsarna på en twin sker mer sällan än i en radfyra och däcken hinner att återfå greppet mellan de mer sällsynta pulsarna jfr med en rad4 med sekventiella tändpulsar