Fallan
Ny medlem
Hej gott folk.
Det jag trodde var slutet på mitt bygge har gett mig mer huvudbry än nånsin.
Har under en treårsperiod grejat till och från med en gammal Honda vf750s som jag kom över komplett för en billig slant.
När den hämtades så gick den illa och jag minns ärligt talat inte om den någonsin gick på alla fyra innan jag började riva den. Förgasarna huserade några millimeter sörja i flottörkopparna så jag tog isär allt, ultraljudstvättade samt monterade ihop med nya nålar och packningar.
Har dessutom under felsökningsprocessen haft isär alla fyra under ett par tillfällen igen utan att det gett något resultat.
Min första tanke var tändspole då en av spolarna går till just det främre paret. Men jag har mätt primärsidan och i tändhattarna och har på båda spolarna 3,6 på primärsidan och 24k i tändhattarna. Har även prövat att skifta spolarna men den går fortfarande bara på det bakre paret. Idag gjorde jag en ventiljustering (välbehövligt) samt komptestade med 8,2kg på vänster och 8,5kg på höger. När jag öppnar gasspjället dunkar det till med 16kg resp 15kg.
Varför det springer iväg så rejält vet jag inte?
Soppa får alla fyra förgasarna genom samma ledning och vakuum. Den drar ingen märkbar tjuvluft efter några rejäla duschar med startgas.
Ungefär här tar idéerna slut...
Jag tänkte fortsätta med att plugga resp par med ett par trasor i insugen för att kunna avgöra om någonting tänder till på startgas men hittills har jag bara fått varvtalsökning på det bakre paret låter det som.
Några råd?
Det jag trodde var slutet på mitt bygge har gett mig mer huvudbry än nånsin.
Har under en treårsperiod grejat till och från med en gammal Honda vf750s som jag kom över komplett för en billig slant.
När den hämtades så gick den illa och jag minns ärligt talat inte om den någonsin gick på alla fyra innan jag började riva den. Förgasarna huserade några millimeter sörja i flottörkopparna så jag tog isär allt, ultraljudstvättade samt monterade ihop med nya nålar och packningar.
Har dessutom under felsökningsprocessen haft isär alla fyra under ett par tillfällen igen utan att det gett något resultat.
Min första tanke var tändspole då en av spolarna går till just det främre paret. Men jag har mätt primärsidan och i tändhattarna och har på båda spolarna 3,6 på primärsidan och 24k i tändhattarna. Har även prövat att skifta spolarna men den går fortfarande bara på det bakre paret. Idag gjorde jag en ventiljustering (välbehövligt) samt komptestade med 8,2kg på vänster och 8,5kg på höger. När jag öppnar gasspjället dunkar det till med 16kg resp 15kg.
Varför det springer iväg så rejält vet jag inte?
Soppa får alla fyra förgasarna genom samma ledning och vakuum. Den drar ingen märkbar tjuvluft efter några rejäla duschar med startgas.
Ungefär här tar idéerna slut...
Jag tänkte fortsätta med att plugga resp par med ett par trasor i insugen för att kunna avgöra om någonting tänder till på startgas men hittills har jag bara fått varvtalsökning på det bakre paret låter det som.
Några råd?