V70 som blockerar halva MC-parkeringen

Medellin

Medlem
Gick med
5 May 2011
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Repris på den legendariska idiotparkeringen på Olof Palmes gata?

Last edited:

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Det beror nog på vilken operatör du har :)

Vet du om det gäller alla betaltjänster?

Lunds kommun har fuckat upp betalningarna på stadsbussarna nått kopiöst. Antingen måste man ha Wywallet och föra över pengar eller så måste man ha ett JoJo kort. Självklart kan man inte ladda dem överallt och man kan numera inte betala med vare sig kontanter eller betalkort på bussarna.:huvet:huvet:huvet

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld

Lunds kommun har fuckat upp betalningarna på stadsbussarna nått kopiöst. Antingen måste man ha Wywallet och föra över pengar eller så måste man ha ett JoJo kort. Självklart kan man inte ladda dem överallt och man kan numera inte betala med vare sig kontanter eller betalkort på bussarna.:huvet:huvet:huvet

Har tyvärr ingen aning. Vet bara att när försökte använda sms-tjänsten gick det inte.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Det beror nog på vilken operatör du har :)
Det kan bero på om kortet är registrerat eller inte också. Alltså ett oregistrerat kontantkort fungerar inte medan ett vanligt abonnemang gör det. Har iaf för mig att det var snack om sånt när det gällde SMS-biljetter för någon stads lokaltrafik. Det hade att göra med att lokaltrafiken kände sig tvungna att kunna visa vem som hade köpt biljetten.

Oreggat kontantkort eller liknande = Man måste ha MyWallet
Registrerat kontantkort eller abonnemang = Det går bra utan MyWallet

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Det kan bero på om kortet är registrerat eller inte också. Alltså ett oregistrerat kontantkort fungerar inte medan ett vanligt abonnemang gör det. Har iaf för mig att det var snack om sånt när det gällde SMS-biljetter för någon stads lokaltrafik. Det hade att göra med att lokaltrafiken kände sig tvungna att kunna visa vem som hade köpt biljetten.

Oreggat kontantkort eller liknande = Man måste ha MyWallet
Registrerat kontantkort eller abonnemang = Det går bra utan MyWallet

Jag har inte kontantkort så det är nog inte fallet. Kollade aldrig upp det utan konstaterade bara att det var ointressant :)

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj

Här fanns info:

http://wywallet.se/fragor-svar/

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-
..och där försvinner ännu mera skattepengar till onytta.

Är det här bättre då? :rolleyes:

azgWYxm_460s.jpg

HCN

gnicararysålbmaet
Gick med
15 Jun 2011
Hoj
GråMorrandeGatslampa®
Jag uppskattar era uppfinningar hur man får bort bilar på mc-parkering, men jag drog på gösselbomber och skadegörelse på den stackars V70:in.

Så du raderade tidigare inlägg för att sno idén och ta åt dig äran själv..?

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Kom igen nu, det går över styr. Jag blir tvungen att stänga tråden om fler regelbrott dyker upp. Tråden verkar dessutom ha gjort sitt.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin