Va förbannad man bliir!!!

kraschpuck

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
Yamaha R6, KTM 450sxf
Skulle åka till Onoff för att köpa de nya mc spelet till ps2 för hade läst om de här på forumet nyss, så när jag märkte att de inte fanns där gick jag in en snabbis på ica maxi.. sen när jag kommer tbx är det någon som har snott min hjälm!!! Va förbannad man blir att man inte kan få ha sina saker ifred!!! :argpådato Nu får jag åka buss in till linköping imorgon o köpa en ny hjälm för att sedan åka tillbaka så att jag hinner besikta hojjen så att jag kan åka hem till tidaholm o träffa polarna som de var bestämmt!! De som gör mig mest förbannat är att någon nu i motala har min hjälm och jag vet inte vem det är, tur är väl de för honom! kan man få ut något på hemförsäkring lr ngt sånt kanske? Det var förövrigt en Shoei Raid 1 med mörktonat vesir!

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Sista idioten är inte född än! :huvet Vem fan vill åka runt med nån annans svettiga hjälm, som har formats efter nån annan huvud? :va No offens :krama
Du borde kunna få ut det på hemförsäkringen! 1000-1500kr i självrisk :tummenupp

Picco

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
zx10r -05 (lime)
Bara du polis anmäler händelsen.. ska du kunna ta det på hemförsäkringen..
eller påstår du att den har gått sönder, när du tappade den. enda kravet är ett kvitto.

Hoppas det löser sig.
ps. om du kör påp stöld varianten, så var din hjälm fast spänd i hjälmhållaren under kutsen

Henren

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2004
Hoj
Ingen hoj
kraschpuck skrev:
2495056 Skulle åka till Onoff för att köpa de nya mc spelet till ps2 för hade läst om de här på forumet nyss, så när jag märkte att de inte fanns där gick jag in en snabbis på ica maxi.. sen när jag kommer tbx är det någon som har snott min hjälm!!! Va förbannad man blir att man inte kan få ha sina saker ifred!!! :argpådato Nu får jag åka buss in till linköping imorgon o köpa en ny hjälm för att sedan åka tillbaka så att jag hinner besikta hojjen så att jag kan åka hem till tidaholm o träffa polarna som de var bestämmt!! De som gör mig mest förbannat är att någon nu i motala har min hjälm och jag vet inte vem det är, tur är väl de för honom! kan man få ut något på hemförsäkring lr ngt sånt kanske? Det var förövrigt en Shoei Raid 1 med mörktonat vesir!

Om du kommer till Klockrike, så kan du få låna min hjälm! Ingen märkvärdig!

Hör av dig på MSN om du vill det / Henrik.Eng@hotmail.com eller 070-7594475

kraschpuck

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
Yamaha R6, KTM 450sxf
Henren skrev:
2495076 Om du kommer till Klockrike, så kan du få låna min hjälm! Ingen märkvärdig!

Hör av dig på MSN om du vill det / Henrik.Eng@hotmail.com eller 070-7594475
Verkligen shysst! :tummenupp men tror jag kan fråga min lärare på mc-mekskolan, finns några hjälmar där som vi har när vi provkör hojjarna! Lr så åker jag o köper en ny i linköping för en hjälm måste jag ändå ha så snabbt som möjligt!

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Surt!!

Men visst kan du få ut nått på hemförs. Fick min hjälm fullbetald när jag tappa den i backen.. ( dock en självrisk på 1500.-)

DanSund

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
ZX10R
Blev av med min hjälm i fredas. Lämnade hojen ungefär en kvart å när jag kom tebax så var det nån som tydligen hade tyckt att min hjälm var så snygg så de bara måste ha den! :mad:
Här på Åland är det ovanligt (eller var ovanligt iaf) att hjälmar blir stulna, man brukar få ha sina saker ifred.
Gjorde en polisanmälan och snacka med försäkringsbolaget, tydligen skulle min helförsäkring täcka hjälmen.

Dominator-Rocks

Guest
kraschpuck skrev:
2495056 Skulle åka till Onoff för att köpa de nya mc spelet till ps2 för hade läst om de här på forumet nyss, så när jag märkte att de inte fanns där gick jag in en snabbis på ica maxi.. sen när jag kommer tbx är det någon som har snott min hjälm!!! Va förbannad man blir att man inte kan få ha sina saker ifred!!! :argpådato Nu får jag åka buss in till linköping imorgon o köpa en ny hjälm för att sedan åka tillbaka så att jag hinner besikta hojjen så att jag kan åka hem till tidaholm o träffa polarna som de var bestämmt!! De som gör mig mest förbannat är att någon nu i motala har min hjälm och jag vet inte vem det är, tur är väl de för honom! kan man få ut något på hemförsäkring lr ngt sånt kanske? Det var förövrigt en Shoei Raid 1 med mörktonat vesir!

:mad: Moppefuckon alla gånger!

Faan man får sig en tankeställare jag brukar parka utanför maxi med hjälmen på backspegeln!

Verkar som du går Mc-utbildningen på Carlsund?

Jag har funderat på att lämna in hojen där i vinter, förgasarn läcker lite.

Vad är det för timpeng? Har hört att man bara betalar för material:confused:

I sånna fall är det ju bara dumt att groosa i skiten själv bättre att ni får mecka lite :tummenupp

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Skulle aldrig få för mig att lämna hjälmen på hojen. Inte ens 2 minuter. Hur jobbig är den att ta med, egentligen? :confused:

..och ja, det suger att du fått den stulen. :mad:

kraschpuck

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
Yamaha R6, KTM 450sxf
Dominator-Rocks skrev:
2495197 :mad: Moppefuckon alla gånger!

Faan man får sig en tankeställare jag brukar parka utanför maxi med hjälmen på backspegeln!

Verkar som du går Mc-utbildningen på Carlsund?

Jag har funderat på att lämna in hojen där i vinter, förgasarn läcker lite.

Vad är det för timpeng? Har hört att man bara betalar för material:confused:

I sånna fall är det ju bara dumt att groosa i skiten själv bättre att ni får mecka lite :tummenupp
mmm, jag kommer nog aldrig mer lämna hjälmen vid hojjen! Vi tar nog 300 kr /timme (tror jag) och vid små jobb så får man istället lämna valfritt belopp i kaffekassan!

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
DanSund skrev:
2495188 Blev av med min hjälm i fredas. Lämnade hojen ungefär en kvart å när jag kom tebax så var det nån som tydligen hade tyckt att min hjälm var så snygg så de bara måste ha den! :mad:
Här på Åland är det ovanligt (eller var ovanligt iaf) att hjälmar blir stulna, man brukar få ha sina saker ifred.
Gjorde en polisanmälan och snacka med försäkringsbolaget, tydligen skulle min helförsäkring täcka hjälmen.
Det var väl nån härifrån som snodde den :huvet :(

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Lämna aldrig saker som ni inte vill få stulna utan att låsa fast dom 3 gånger om!

Dominator-Rocks

Guest
kraschpuck skrev:
2495241 mmm, jag kommer nog aldrig mer lämna hjälmen vid hojjen! Vi tar nog 300 kr /timme (tror jag) och vid små jobb så får man istället lämna valfritt belopp i kaffekassan!

Ok tack för infon :tummenupp

Vilka årskurs är det som skruvar?

Bäst är 17 att görat själv (så man lär sig nått) har redan gjort det en gång men då hade jag brådis som faan och byta munstyckena och då vart det ju som det vart!

Och du ge inte upp hoppet om hjälmen, ta ett par vändor i stan och leta moppekillar sist såg jag ett jäddrans moppejäng framåt kvällen vid kyrkan, tidigare har jag sett dom på Maxi parkeringen!

Åk ut lite senare efter Kl 9 typ i helgen då lär det vara en jäddrans massa moppepojkar ute och din hjälm sitter på nån av dem!

Om jag har möjlighet så kan jag hänga på :D

Är det här din modell ? http://www.bikeland.ru/download/equipment/Helmets/SHOEI RAID 2/SHOEI-RAID-1.jpg

Last edited:

Dominator-Rocks

Guest
Plåtniklas skrev:
2495222 Skulle aldrig få för mig att lämna hjälmen på hojen. Inte ens 2 minuter. Hur jobbig är den att ta med, egentligen? :confused:

..och ja, det suger att du fått den stulen. :mad:

Jobbigt, Handla på Maxi: Varukorg i ena näven och hjälm i den andra, med vilken hand plockar du då i varorna? Dessutom har du självscannern!

Du kanske har fler armar :confused:

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
kraschpuck skrev:
2495186 vem har sagt att jag har ett hjälmlås? ... jag har inte det på aprilian!

Då tar man med sig hjälmen.
Annars är det som att lägga femtusen spänn på tanken och hoppas att dom är kvar när man kommer tillbaka.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Dominator-Rocks skrev:
2495346 Jobbigt, Handla på Maxi: Varukorg i ena näven och hjälm i den andra, med vilken hand plockar du då i varorna? Dessutom har du självscannern!

Men normalt och veckohandla på maxi med motorcykel, det är så sjukt korkat att man bara ska ha hjälmen stulen om man får ens för sig den urkorkade tanken att lämna den - DESSUTOM OLÅST!!!
Va fan tror ni? Klart man stjäl en hjälm om det är så lätt att bara plocka av den från spegeln eller fotpinnen eller var ni nu hänger den!

Man veckohandlar med bilen eller kanske cykel(med cykelkorg). Har man nära så kan man kanske till o med gå.
Motorcykeln..... asså.... nejnejnej

Skyll er själva!

P@trik skrev:
2495386 Då tar man med sig hjälmen.
Annars är det som att lägga femtusen spänn på tanken och hoppas att dom är kvar när man kommer tillbaka.

Exakt!

Last edited:

Kocken

shit fan va knas!
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
daytona
Dominator-Rocks skrev:
2495346 Jobbigt, Handla på Maxi: Varukorg i ena näven och hjälm i den andra, med vilken hand plockar du då i varorna? Dessutom har du självscannern!

ta en kundvagn:tummenupp :pannkyss

Dominator-Rocks

Guest
Mavve skrev:
2495418 Men normalt och veckohandla på maxi med motorcykel, det är så sjukt korkat att man bara ska ha hjälmen stulen om man får ens för sig den urkorkade tanken att lämna den - DESSUTOM OLÅST!!!
Va fan tror ni? Klart man stjäl en hjälm om det är så lätt att bara plocka av den från spegeln eller fotpinnen eller var ni nu hänger den!

Man veckohandlar med bilen eller kanske cykel(med cykelkorg). Har man nära så kan man kanske till o med gå.
Motorcykeln..... asså.... nejnejnej

Skyll er själva!

Exakt!

Vem är det som har pratat om veckohandling på MC kan du svara på det ? :mad:
Brukar du veckohandla i varukorg?

Skyll er själva! IDIOT :mad:

Kocken skrev:
2495430 ta en kundvagn:tummenupp :pannkyss

Smart :tummenupp Tack för tipset!

Men hädanefter så spänner jag fast helmeten i ryggan :tummenupp

Last edited:
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...