va fan e d som håller på att hända med sverige?

general

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2006
Hoj
snart
Som rubriken säger! vad håller på att hända med vårt älskade land?

moderaterna tog makten, statliga vinstdrivande bolag skall säljas ut, arbetslösa får snart inte stämpla, a-kasseavgiften skjuter i höjden, länen skall bort för att få större enhetliga regioner, lönerna skall sänkas på sikt så att de stora bolagen kan anställa folk osv osv osv.

alla miljarder som sossarna lämnade över till moderaterna efter valet skall efter vad jag hörde igår inte komma oss till godo utan de pengarna skall vårat nya ARBETARPARTI använda för att finansiera nästa val:confused: jag må då säga att visst var väl folk trötta på persson osv men hoppas att dom som röstade på alliansen enbart pga att dom ville ha bort persson har fått sig en redig tankeställare:arsele

WELCOME TO the little AMERICA

nänä klara dig själv bäst fan du kan

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Tycker ditt inlägg luktar kafferastsrykten på älvsbyhus. Vad är det du säger egentligen? Vad är det för miljarder som sossarna lämnade till moderaterna, hur många var dom och vart kom dom ifrån? Har moderaterna gått ut och sagt att dom tänker använda oändligt mycket pengar till sin valkampanj?

Henken

Guest
Orka klaga på Sverige, det rockar i jämförelse med andra länder. Se bara på Norge exempelvis :hihi

Eller Island, vacker natur men helt inavlat & förstört folk :mad:

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
General. Sluta tro på all skit du hör av mytomaniska arbetskollegor. Det du läser i Aftonbladet / Expressen / Hänt i veckan / Ding ding är det väl knappast pulitzer-varning på.

Flera av de sakerna som pågår nu är saker som det förra skiktet skulle satsa på. Vad lever du i för fantasivärld? Att göra det lättare och billigare för företagare att anställa folk är väl toppen? Att de som är arbetslösa inte får stämpla i 300 dagar + är väl toppen? Arbete finns det om man vill ha - iaf för de flesta.

För många felaktiga personer är idag socialbidragstagare - även kallade tattare, kättare, albaner, araber och även white trash-svenskar.

Socialdemokraterna + sahlin, 120 dagar semester, mammaledigt i 12 år, invandrare behöver enbart veta att e bor i Sverige.

Jihad, skönt att man lämnat pisslandet Sverige. Återvänder för att skaffa mig en utbildning, sedan flyr jag fältet igen!

Sandstrom

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
GSXR 750
moderaterna tog makten,

Jo, det är bra.

statliga vinstdrivande bolag skall säljas ut

Kanon!

arbetslösa får snart inte stämpla

Nu vet jag inte vad som hände... först radar du upp bra fakta och sedan kommer du med något som väl bäst kan beskrivas som en väldig missuppfattning.

a-kasseavgiften skjuter i höjden

Bra att de som kan komma att utnyttja a-kassan står för en större del av finansieringen.

länen skall bort för att få större enhetliga regioner,

Det var ett förslag från en statlig utredning... varken vänstern eller alliansen har tagit ställning till det. Är du helt inkompetent eller vad är det frågan om?

lönerna skall sänkas på sikt så att de stora bolagen kan anställa folk

Skrämselpropaganda, ja.

alla miljarder som sossarna lämnade över till moderaterna efter valet skall efter vad jag hörde igår inte komma oss till godo utan de pengarna skall vårat nya ARBETARPARTI använda för att finansiera nästa val

Med betoning på vad du förstår, ja... varför uttalar du dig ens om saker du inte förstår? Tror du att sossarna bara lämnar en påse med några miljarder som moderaterna kan använda till valarbete? Har du inte ens ett gnutta sunt förnuft?

jag må då säga att visst var väl folk trötta på persson osv men hoppas att dom som röstade på alliansen enbart pga att dom ville ha bort persson har fått sig en redig tankeställare

Det skulle ju inte vara dumt om du själv fick en tankeställare...

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Innebär det här att Socialbidragen utgår och ersätts med Moderatbidrag?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag ser fortfarande inget negativt i det du har skrivit. Det är knappast så att det enbart är korkade människor som bestämmer i riksdagen och det är nog inte så jävla lätt att vara alla till lags. De planerar för den stora massan och inte för den enskilde medborgaren. Hoppas jag iaf.
Men välkommen till min värld, jag bestämde mig för 6-7 år sedan att bli egoist och bara gynna mig själv. Det skiter sig ibland då jag är alldeles för givmild och snäll men jag ska fan lyckas :mad:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Med betoning på vad du förstår, ja... varför uttalar du dig ens om saker du inte förstår? Tror du att sossarna bara lämnar en påse med några miljarder som moderaterna kan använda till valarbete? Har du inte ens ett gnutta sunt förnuft?

:rofl

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Jo, det är bra.

Det var ett förslag från en statlig utredning... varken vänstern eller alliansen har tagit ställning till det. Är du helt inkompetent eller vad är det frågan om?

Vad jag läste på texttv igår så var det bestämt och skulle vara genomfört till 2010 dock senast 2014

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!