va fan e d som håller på att hända med sverige?

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
R1...såklart
Som rubriken säger! vad håller på att hända med vårt älskade land?

moderaterna tog makten, statliga vinstdrivande bolag skall säljas ut, arbetslösa får snart inte stämpla, a-kasseavgiften skjuter i höjden, länen skall bort för att få större enhetliga regioner, lönerna skall sänkas på sikt så att de stora bolagen kan anställa folk osv osv osv.

alla miljarder som sossarna lämnade över till moderaterna efter valet skall efter vad jag hörde igår inte komma oss till godo utan de pengarna skall vårat nya ARBETARPARTI använda för att finansiera nästa val:confused: jag må då säga att visst var väl folk trötta på persson osv men hoppas att dom som röstade på alliansen enbart pga att dom ville ha bort persson har fått sig en redig tankeställare:arsele

WELCOME TO the little AMERICA

nänä klara dig själv bäst fan du kan

Är du lat? Trivs med att stämpla och gå på sjukpenning samtidigt? Gillar du att andra ska betala för dig?

Är svaret Ja på något av frågorna ovan så ja... då har Svergie blivit ett jobbigare land för dig sen valet.

btw: US Rocks!

/Olzki - För Sverige i tiden

spoling

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2007
Hoj
R1 -98
"Orka klaga på Sverige"

Måste hålla med där, är själv socialdemokrat men jag tycker verkligen inte det är jordens undergång för att moderaterna sitter där nu, våra höger extremister är iaf som alla andra länders Jättevänster-Nalle-Puh-Hippie parti.

Det enda jag inte förstod mig på genom hela valet och deras kampanj var hur dom gick ut stenhårt med att dom skulle göra Sverige säkrare, 1.6 mord per miljon har vi i Sverige och gör oss till ett av världens säkraste länder.

Sen att dom ska göra Sverige säkrare förstår jag inte heller hur dom tänkt sig med tanke på att dom tar bort skyddsnätet som gör att du faktiskt inte behöver vända dig till ett kriminelt liv för staten kommer alltid att backa upp dig med pengar om du når den punkten.

Jag betalar gärna lite extra skatt för att slippa gruppvåldtäckt av håriga gamla gubbar med dålig andedräkt och en saab med kiss arom som väljer att ta ut sin besvikelse på världen på mig bara för att kondomer för svarta är för stor för honom.

Sen att vi behöver striktare politik på vissa håll är jag helt med på.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
1.6 mord per miljon har vi i Sverige
Va? :va

I Sverige hade vi under 2006 (enligt preliminära siffror från BRÅ) 245st fall av "dödligt våld" varav det användes skjutvapen i 59st av fallen. Det förekom under samma period 772st fall av försök till mord eller dråp, varav det användes skjutvapen vid 116st av de tillfällena.

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GS
Jihad, skönt att man lämnat pisslandet Sverige. Återvänder för att skaffa mig en utbildning, sedan flyr jag fältet igen![/QUOTE]
Men utbildningen är bra och gratis!
Det är lika med folk som flyttar till Monaco av skatteskäl
när man behöver läkarvård eller laga tänder då kommer dessa
snyltare hem:mad:

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
Som rubriken säger! vad håller på att hända med vårt älskade land?

moderaterna tog makten, statliga vinstdrivande bolag skall säljas ut, arbetslösa får snart inte stämpla, a-kasseavgiften skjuter i höjden, länen skall bort för att få större enhetliga regioner, lönerna skall sänkas på sikt så att de stora bolagen kan anställa folk osv osv osv.

alla miljarder som sossarna lämnade över till moderaterna efter valet skall efter vad jag hörde igår inte komma oss till godo utan de pengarna skall vårat nya ARBETARPARTI använda för att finansiera nästa val:confused: jag må då säga att visst var väl folk trötta på persson osv men hoppas att dom som röstade på alliansen enbart pga att dom ville ha bort persson har fått sig en redig tankeställare:arsele

WELCOME TO the little AMERICA

nänä klara dig själv bäst fan du kan

Tror du det blir bättre med Mona Salhin vid rodret? http://bubblare.se/mona_fifflar/

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
Väntar med spänning på ett nytt inlägg från herr general: forumets nya byfåne. :D

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96

Jihad, skönt att man lämnat pisslandet Sverige. Återvänder för att skaffa mig en utbildning, sedan flyr jag fältet igen!

Du är ju uppenbarligen inte bättre själv?
[/QUOTE]
snyltare hem:mad:[/QUOTE]

:klappar

De sportfånar som flyttar dit skall fan inte tävla för vårt land!

Last edited:

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Det har verkligen hamnat grus i stora mängder i det socialdemokratiska propagandamaskineriet. På alla nivåer tycks det. :D

Kom igen nu generalen och försvara din fina inställning till Sverige anno 2007.

Jag betalar gärna lite extra skatt för att slippa gruppvåldtäckt av håriga gamla gubbar med dålig andedräkt och en saab med kiss arom som väljer att ta ut sin besvikelse på världen på mig bara för att kondomer för svarta är för stor för honom.

Då är det ju en väldig tur att endast en försvinnande liten del av alla gruppvåldtäkter begås av håriga, äldre, manliga ägare till saabar som luktar kiss, och som tillika har liten snopp. Du slipper nog skattehöjning av det skälet.:rolleyes:

Last edited:

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Hoj
Scrambler Ducati + Aprilia Dorsoduro 1200
Orsaken till att opinionen svängt efter valet och regeringen tappat stöd är att det socialdemokratiska propagandamaskineriet jobbar för högvarv. Det skulle inte förvåna mig om många av de upprörda insändare man läser i Metro på morgnarna egenligen är författade i nån liten vrå på sossarnas rikskansli. De kämpar frenetiskt för att vända opinionen bort från högern och många lättlurade människor sväljer ju skiten med hull och hår.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Hoj
Triumph Explorer
Propagandamaskineri? Vore bra om ett sådant hade funnits, men det har inte behövts. :D Ärligt talat är jag sur på oppositionen, jag tycker de varit för tysta. Jaja, Aftonbladet finns ju, men vad de skriver bryr sig väl ingen om... eller?

Hur som helst, Reinfeldt & Co skjuter ju sig själva i fötterna med maskingevär. Vem behöver propagandamaskineri???

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Hoj
Scrambler Ducati + Aprilia Dorsoduro 1200
Propagandamaskineri? Vore bra om ett sådant hade funnits, men det har inte behövts. :D Ärligt talat är jag sur på oppositionen, jag tycker de varit för tysta. Jaja, Aftonbladet finns ju, men vad de skriver bryr sig väl ingen om... eller?

Hur som helst, Reinfeldt & Co skjuter ju sig själva i fötterna med maskingevär. Vem behöver propagandamaskineri???

Där tror jag inte att du har tillräckligt på fötterna. Det var ju det första man sade från koallisionens håll direkt efter valet, att man nu går in i ett fyra år lång valrörelse där man varje dag ska kämpa för att vinna över opinionen på sin sida. Och det märks!

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Va? :va

I Sverige hade vi under 2006 (enligt preliminära siffror från BRÅ) 245st fall av "dödligt våld" varav det användes skjutvapen i 59st av fallen. Det förekom under samma period 772st fall av försök till mord eller dråp, varav det användes skjutvapen vid 116st av de tillfällena.

Dödligt våld och mord är dock inte samma sak. Det begås ungefär 100 mord om året i Sverige, och den siffran varken sjunker eller stiger, utan den har legat på samma nivå sedan 1975. (BRÅ)

Och jag förstår inte heller vad han menade med 1.6 mord per miljon invånare i Sverige, det ger ju bara typ 15 mord eller något. :va

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Hoj
Triumph Explorer
Där tror jag inte att du har tillräckligt på fötterna. Det var ju det första man sade från koallisionens håll direkt efter valet, att man nu går in i ett fyra år lång valrörelse där man varje dag ska kämpa för att vinna över opinionen på sin sida. Och det märks!

Jag vet att man sade så, och jag ser med stor besvikelse att man inte kämpar tillräckligt väl. Jag upplever att det var mer hetsjakt på förra regeringen. Och jag vill nog hävda att det är du som inte har tillräckligt på fötterna. ;) Ingen mening käfta vidare om det, vi har uppenbart olika åsikt och man ser kanske det man vill se.

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Du är ju uppenbarligen inte bättre själv?

snyltare hem:mad

Ska man tro mina fördomar är det dessutom samma människor som först har gnällt på att "alla invandrare minsann bara kommer hit och snyltar"..

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!