va fan e d som håller på att hända med sverige?

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Förresten general, jag har aldrig förstått mig på er kommunisters förmåga att gång på gång träffa så fel.

På något sätt lyckas ni alltid skriva er babianpropaganda på HELT fel ställe.

Enligt en undersökning förra året röstar 157 av 181 personer på ett högerparti
Moderaterna utgör Hela 70,17% av omröstningen, och de andra högerpartierna står för ytterligare 14,36% av omröstningen.

Sossarna, Vänstern och Miljöfånarna står för sammanlagt 15,47%

Då kanske du förstår att det är bättre att svamla om dina åsikter på ungvanster.se eller liknande forum.

Men men vi får ju se en nutida neandertalare formulera ord, så lite underhållande är det iallafall.

Vad har det med nånting att göra? Får man bara yttra en typ av politiska åsikter här eller?

A_o_D

dead girls never say no
Gick med
15 Jul 2005
Hoj
zx10r -08
Växthus effekten i all ära, skiter fullständigt om folk fattar eld söder ut, bara jag kan cykla året om.

Vill för övrigt kasta lite mer bensin på elden och säga att inte ha gratis sjukvård är kanske lite onödigt... Jag ser gärna att det kommer in mer pengar på mitt konto, men har jag en sån jävla otur så jag typ blir... inte vet jag, får fågelinfluensan eller nåt annat 1 på miljarden skit, typ galna kosjukan, satan vad lack man skulle bli om man sen skulle få en räkning för att man hade oturen att hamna på dödsbädden för att nån jävel var för närgången :p
Man kollar på notan och tänker bara "Mnjae... fan, så mycket är inget liv värt, låt mig dö bara, kan man få en cola innan man trillar av pinnen? Skriv upp det på sjukhus räkningen bara, har inga planer på att betala den i vilket fall, grilla upp en känd häst oxå är ni snäll"

Så länge ni inte sjungit kareoke inför 20 000 pers i Berlin under fotbolls VM så älskar jag er som ni är(länk), alla kan inte vara vinnare, sen om det är vi sossare som är tillbakasträvande eller om det är moderaterna det kan bara tiden avgöra.

Lära oss av tidigare misstag är i vilket fall inget vi kan hoppas på.
Är det en sak som är säker är det iallafall att det Svenska folket skulle fan inte ens kunna ena sig i ett val som hade ett ja och nej svar och frågan var "Är vatten blött?"

Om den här tråden inte bevisar en gång för alla att vi härstammar från apor så vet då inte jag :p

skratta så jag fes när jag läste detta....

"Rock the Reds!"

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Vad har det med nånting att göra? Får man bara yttra en typ av politiska åsikter här eller?

Nej men det är ganska korkat att gå ut med en åsikt precis som om alla delar den.

Han formulerade sig som så att det var självklart att hela sporthoj skulle hålla med honom och säga "ja fyfan vad händer, död åt högern".

När nästan 85% är åt höger här på sporthoj.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Är det inte sant alltså? Ja men du kan väl du ta och berätta för oss hur många mord som begås i Sverige årligen då.

Det enda tramset här är du.

Så klart är det sant, och fullständigt ovidkommande om man inte är fåntratt. :)
Är inte du på Nørrebro förresten? :confused:

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Ja, men du är ändå en snyltare om du skaffar dig en gratis svensk utbildning och sedan drar.

Vad tror du Alla år av gratis tandvård kostat för enbart dig?!
Vad tror du hela din grundskoleutbildning kostat?
Hur mycket tror du barnbidrag, studiebidrag och föräldraledighet som betalats ut till dina föräldrar kostat?!
Hur mycket kostade barnomsorg för dig som barn?!

Det känns som du ligger en djävulsk massa back så att ta en utbildning och sen flytta gör dig till en typisk snyltare! Det är NU som vuxen du skulle betala tillbaka. Typisk snylt-snyltar-snyltare!
:arsele

Du är faktiskt mer påläst än jag anade! Vem har sagt att jag skall vara utanför Sverige resten av mitt liv?

Jag pratar om att sticka iväg och se lite nya kulturer, för vissa kanske detta är helt alien. Arbeta i några år och skaffa mig erfarenhet, språk är jag mest intresserad av.

Sedan bosätter jag mig i norraste norrland och arbetar som ornitolog och naturfotograf :rollstomache

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Roligt att se att folk har så kort minne.
Det moderaterna är sämre på än socialpsykopaterna är att vränga ord.
Ny idé att ta bort länen?
Folkhemshjältarna löste det genom att "behålla" länen, men utöka dom.
"Skåne län"? Det är väl lite väl stort för att vara ett län i traditionell mening, eller?
Sälja ut statliga företag?
Hade vi några kvar att tala om vid regeringsskiftet?
Visste inte heller att de borgerliga "tagit makten".
Todde i min enfald att svenska folket röstade om detta.
Har helt missat revolutionen.
I vilket fångläger sitter förra regeringen?
Om jag skall lägga mig i detta med att "smita från sitt ansvar", så anser jag att det är ett stort systemfel.
Skaffar du en utbildning med vidhängande studielån för att sedan jobba utomlands, så slipper du betala tillbaka studielånet!
Effektivt sätt att skrämma bort högutbildade från landet...
Ännu värre är att man kan studera utomlands och få studiebidrag från Sverige.
Man behöver alltså inte ens vänta tills man är färdigutbildad innan man flyttar.
Samma gäller med pensioner och sjukpenning.
Går bra att skicka pengar men inte att indriva.

Sen har vi ju debattfrågan #1 inom fackförbundsrörelsen: Borgarnas höjning av fackavgiften!
LO skickar enorma summor i partistöd till S.
Staten (S) skickade tillbaka stora summor av skattepengar.
Sedan bytte vi regering.
LO skickar fortfarande enorma summor i partistöd till S.
Varför skall då en borgerlig regering finansiera en organissation som stöder deras opponent?

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Låter helt orimligt (om vi inta haft en ruskig uppgång)... är säkerligen så att de ca 145 fallen är uppsåtligt dödande (mord och dråp) medan resten är vållande till annans död.

Inte ens det tydligen. Antalet fall av dödligt våld ligger på cirka 100/år enligt denna rapport från 2003. Vet inte hur stor procentandel av dessa som rubriceras som mord vet jag inte och det framgår heller inte riktigt, Även om 137 domar avkunnades 2003 och 82 av dessa var för mord. Det ger alltså en siffra under 1.0 per 100 000 invånare.

http://www.bra.se/extra/measurepoin...aac65c6319be397709e6359d/dodligt%255fvald.pdf

De 245 var antalet anmälda brott, inte de fall där dödligt våld faktiskt konstaterades.

Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
! Vem har sagt att jag skall vara utanför Sverige resten av mitt liv?

Jag pratar om att sticka iväg och se lite nya kulturer, för vissa kanske detta är helt alien. Arbeta i några år och skaffa mig erfarenhe

Då är det en annan sak! :) Du är välkommen tillbaka till landet som en ny och bättre människa, vidsynt och ödmjuk men stor och värdefull erfarenhet som gör att du blir en ännu bättre skattebetalare när det är dags. :pannkyss

Du är härmed förlåten men jag kommer att stå med en lista och bocka av allt efter du jobbar i kapp efter din utlandsvistelse..
- "Tio års välbetalt förvärvsarbete och punktligt inbetald skatt, så, där var tandvård och barnbidrag pröjsat!" *bockar av*

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
R1...såklart
Ja, men du är ändå en snyltare om du skaffar dig en gratis svensk utbildning och sedan drar.

Vad tror du Alla år av gratis tandvård kostat för enbart dig?!
Vad tror du hela din grundskoleutbildning kostat?
Hur mycket tror du barnbidrag, studiebidrag och föräldraledighet som betalats ut till dina föräldrar kostat?!
Hur mycket kostade barnomsorg för dig som barn?!

Det känns som du ligger en djävulsk massa back så att ta en utbildning och sen flytta gör dig till en typisk snyltare! Det är NU som vuxen du skulle betala tillbaka. Typisk snylt-snyltar-snyltare!
:arsele

:mattias

Svensk utbildning är inte gratis, det är en socialdemokratisk myt. En 4-5 års utbildning kostar 250 000-300 000 kr i Sverige. Antingen betalar man med lån från CSN eller via föräldrar eller annan gåvofinansiär. I Sverige finns nämligen knappt några minimilönsjobb för studenter att ta så att man kan finansiera sitt uppehälle själv (Det är väldigt få förunnat att finanisera sina studier med ett statoiljobb).

Således, svensk utbildning må vara billigare än vissa alternativ men den som börjat betala tillbaks till CSN vet att det minsann är dyrt att studera, även om vi inte har terminsavgifter. Lägg sedan till förlorad arbetsinkomst och pensionsavsättningar under 4-5 studieår så blir det ännu dyrare. Rentav en förlustaffär inom vissa yrkeskategorier pga av den dåliga löneutväxlingen på många jobb med högskolekrav i Sverige.

/Olzki

Last edited:

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
Jag skiter väl i alla jävla losers som inte har råd med något! jag har jobb och jag jobbar hårt och om jag sen tjänar några extra slantar vid sidan av så att frugan o jag o ungarna kan unna oss något kul, kan det vara så jävla farligt då eller? visst jag har kåk, bilar o hoj o platttv o annat kul men inte lever jag något lyxliv direkt, vi får spara vi med som alla andra. det är tufft att få allt att gå ihop.

ni som klagar o säger att det är så jobbigt och orättvist att reglerna för a-kassan ändras, ni kanske borde skaffa er ett jobb istället, så får ni se hur det är att slita för bröfödan. sen behövs det ju folk som jobbar med olika saker, alla kan ju inte vara rörböjare liksom. det finns alla slags jobb att söka.

tycker att det funkat ok så här långt med den nya regeringen. jag får ut 2000 spänn mer i månaden så det är trevligt. sen är jag inte med i facket o det tjänar man ju en del på nu när det blivit så dyrt. nä jag tycker vi ska försöka vara lite mer positiva och se fördelarna med förändringrna istället för att se allt i mörker (även om det är jävligt mörkt ute nuför tiden).

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
R1...såklart
Då är det en annan sak! :) Du är välkommen tillbaka till landet som en ny och bättre människa, vidsynt och ödmjuk men stor och värdefull erfarenhet som gör att du blir en ännu bättre skattebetalare när det är dags. :pannkyss

Du är härmed förlåten men jag kommer att stå med en lista och bocka av allt efter du jobbar i kapp efter din utlandsvistelse..
- "Tio års välbetalt förvärvsarbete och punktligt inbetald skatt, så, där var tandvård och barnbidrag pröjsat!" *bockar av*

Om man inte röstar på ett parti som står bakom det du menar att han smiter ifrån så är han ingen snyltare. Han fick aldrig ett val att betala. Om man däremot röstar ärkerött och sedan fuskar med en det ena en det andra (skatt, bidrag etc)....DÅ är man verkligen en snyltare....och en riktigt ful sådan. :tungan

/Olzki

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR

Svensk utbildning är inte gratis, det är en socialdemokratisk myt. En 4-5 års utbildning kostar 250 000-300 000 kr i Sverige. Antingen betalar man med lån från CSN eller via föräldrar eller annan gåvofinansiär. I Sverige finns nämligen knappt några minimilönsjobb för studenter att ta så att man kan finansiera sitt uppehälle själv (Det är väldigt få förunnat att finanisera sina studier med ett statoiljobb).

Således, svensk utbildning må vara billigare än vissa alternativ men den som börjat betala tillbaks till CSN vet att det minsann är dyrt att studera, även om vi inte har terminsavgifter. Lägg sedan till förlorad arbetsinkomst och pensionsavsättningar under 4-5 studieår så blir det ännu dyrare. Rentav en förlustaffär inom vissa yrkeskategorier pga av den dåliga löneutväxlingen på många jobb med högskolekrav i Sverige.

/Olzki

Terminsavgiften är ju egentligen den enda stora skillnaden. Brist på smidiga tim-jobb är det nog överallt i närheten av ett universitet, alternativt är bekvämligheten lika utbredd. Förlorad arbetsinkomst och pensionsavsättningar är ju oberoende av var du studerar.

Man får säga vad man vill om Sverige, men "gratis" universitets utbildning är ett stort plus. Ännu större plus är att intagen enbart grundas på betyg och därmed ger alla en lika stor chans att få del av det som erbjuds.

Hoppas det finns kvar om en 20-25 år när det är dags att sätta ungarna i skola... :tungan

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en

Svensk utbildning är inte gratis, det är en socialdemokratisk myt. En 4-5 års utbildning kostar 250 000-300 000 kr i Sverige. Antingen betalar man med lån från CSN eller via föräldrar eller annan gåvofinansiär.

/Olzki

De pengarna går inte till att betala utbildningen utan uppehället som är ett nödvändigt ont oavsett om du pluggar i Zimbabwe eller i Lund, man måste kunna skilja på olika kostnadsposter annars blir diskussion meningslös.

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
.
Jag skiter väl i alla jävla losers som inte har råd med något! jag har jobb och jag jobbar hårt och om jag sen tjänar några extra slantar vid sidan av så att frugan o jag o ungarna kan unna oss något kul, kan det vara så jävla farligt då eller? visst jag har kåk, bilar o hoj o platttv o annat kul men inte lever jag något lyxliv direkt, vi får spara vi med som alla andra. det är tufft att få allt att gå ihop.

ni som klagar o säger att det är så jobbigt och orättvist att reglerna för a-kassan ändras, ni kanske borde skaffa er ett jobb istället, så får ni se hur det är att slita för bröfödan. sen behövs det ju folk som jobbar med olika saker, alla kan ju inte vara rörböjare liksom. det finns alla slags jobb att söka.

tycker att det funkat ok så här långt med den nya regeringen. jag får ut 2000 spänn mer i månaden så det är trevligt. sen är jag inte med i facket o det tjänar man ju en del på nu när det blivit så dyrt. nä jag tycker vi ska försöka vara lite mer positiva och se fördelarna med förändringrna istället för att se allt i mörker (även om det är jävligt mörkt ute nuför tiden).

:lol

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...