Gah. Om något nu är ovidkommande för tråden, så är det nog om jag är på Norrebro eller ej.
Ja förvisso, å andra sidan är hela du ovidkommande för tråden.
Gah. Om något nu är ovidkommande för tråden, så är det nog om jag är på Norrebro eller ej.
Man kan inte påstå att Sverige har varit/är ett dåligt land, hur mycket man än vill.
Ja förvisso, å andra sidan är hela du ovidkommande för tråden.
Jämfört med andra länder i världen.kan man inte? det beror väl på vilka premisser man sätter upp?
(Det är väldigt få förunnat att finanisera sina studier med ett statoiljobb).
Går alltid att få ett jobb om man vill. Dom som jobbar ska väl inte försörja dom som är för slöa för att hitta ett jobb?
...Jag har inte läst tråden men det största felet med Sverige är att det är för många odugliga gnällrövar som upptar för mycket värdefull bandbredd
Jag har inte läst tråden men det största felet med Sverige är att det är för många odugliga gnällrövar som upptar för mycket värdefull bandbredd
Jag har inte läst tråden men det största felet med Sverige är att det är för många odugliga gnällrövar som upptar för mycket värdefull bandbredd
Terminsavgiften är ju egentligen den enda stora skillnaden. Brist på smidiga tim-jobb är det nog överallt i närheten av ett universitet, alternativt är bekvämligheten lika utbredd. Förlorad arbetsinkomst och pensionsavsättningar är ju oberoende av var du studerar.
Man får säga vad man vill om Sverige, men "gratis" universitets utbildning är ett stort plus. Ännu större plus är att intagen enbart grundas på betyg och därmed ger alla en lika stor chans att få del av det som erbjuds.
Hoppas det finns kvar om en 20-25 år när det är dags att sätta ungarna i skola...
Går alltid att få ett jobb om man vill. Dom som jobbar ska väl inte försörja dom som är för slöa för att hitta ett jobb?
2798646Jag giller generellt också att det inte är terminsavgifter i Sverige men vänder mig starkt mot folk som fortfarande tror att det är gratis att studera.
/Olzki
/Olzki
De pengarna går inte till att betala utbildningen utan uppehället som är ett nödvändigt ont oavsett om du pluggar i Zimbabwe eller i Lund, man måste kunna skilja på olika kostnadsposter annars blir diskussion meningslös.
Skillnaden är väl att i Sverige kan alla studera även de som inte har pengar. I USA Kan väl iinte de fattiga studera, de får inge lån för att de inte har tillräckligt med inkomst. Då får de satsa på stependier.
Chris, du verkar var smartare en genomsnittet på SH. Jag är övertygad om att du inser vad jag menar om du tänker efter en gång till.
2798754Diskussionen gällde huruvida en svensk universitetsutbildning rimligen kan kallas gratis. Se ovan inlägg.
/Olzki
Som rubriken säger! vad håller på att hända med vårt älskade land?
moderaterna tog makten, statliga vinstdrivande bolag skall säljas ut, arbetslösa får snart inte stämpla, a-kasseavgiften skjuter i höjden, länen skall bort för att få större enhetliga regioner, lönerna skall sänkas på sikt så att de stora bolagen kan anställa folk osv osv osv.
alla miljarder som sossarna lämnade över till moderaterna efter valet skall efter vad jag hörde igår inte komma oss till godo utan de pengarna skall vårat nya ARBETARPARTI använda för att finansiera nästa val jag må då säga att visst var väl folk trötta på persson osv men hoppas att dom som röstade på alliansen enbart pga att dom ville ha bort persson har fått sig en redig tankeställare
WELCOME TO the little AMERICA
nänä klara dig själv bäst fan du kan
Att den korrumperade grupp som ljuger bäst vart fjärde år vinner möjligheten
att sälja den offentliga makten vidare för egen vinning.
Du var en av de som fick åka hem med vändande tåg kan jag tro.
Öh??? Va???
Tycker du att det verkar som om jag är politiker eller???
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|