Jag lät motorn gå utan trottel = motorbroms
får den ingen olja även om man blandar direkt i tanken? jag är inte någon hajjare på 2takts motorer ^^
Jag lät motorn gå utan trottel = motorbroms
Specielt inte om man blandar i tanken.2809942får den ingen olja även om man blandar direkt i tanken? jag är inte någon hajjare på 2takts motorer ^^
Specielt inte om man blandar i tanken.
nej att blanda i tanken är det bästa, eftersom när oljepumpen pajjar så vet du inte det förens det är på tog försent...2810012tänkte fel. det är bra att blanda separat och dåligt att blanda i tanken måste det vara
det är bensin den inte får ju när man motorbromsar men den pumpar fortfarande in olja om man har separat tank![]()
nej att blanda i tanken är det bästa, eftersom när oljepumpen pajjar så vet du inte det förens det är på tog försent...
och nej ingen för som sagt går (i regel) oljepumpen ihopp men gas wairn så om du inte gasar nått så får den bara olja för tomgångskörning å det räcker inte till när du motorbromsar i för höga varv..
fattar du?
Kolla extra nog och se om du ser någon el som går till oljepumpen eller om det är mekaniskt.2810566men den drivs ju av varvtalet
så då är körning på låga växlar dåligt och höga bra (för samma varv då)
sen har jag blivit berättad att gaswiren till pumpen knappt gör ett skit av mekaniker, fast det var iofs till moppe
Kolla extra nog och se om du ser någon el som går till oljepumpen eller om det är mekaniskt.
Jag har mekansikt på min och styrs absolut inte på varvtal. Så det blir som emcom säger att när man släpper gasen så får den endast tomgångsoljan.
Den mekanikern ska du nog inte gå till enligt mig. Följ din gaswire och se om/när den förgrenar sig till 2. Då ser du att en leder till oljepumpen och en leder till förgasaren. Antar att det är rätt lika på crm och dt:n.
men ändå skumt
Ooo ja. Var och varannan meter.2811446Nej, inte det minsta. Helt normalt på en 2 taktare.
Ja specielt på en lv motor med relativt låg trimmnings grad som masspruduceras bar för gata, händer minst 1 gång var 500:e meter.2811587Ooo ja. Var och varannan meter.
:corn2814519Men i de små mängderna som man motorbromsar så spelar det ingen roll om motorn inte smörjer, det är under så kort tid ändå. Men däremot om man åker ner för en långa backe med bara motorbroms...då är det en annan sak![]()
Inte för att va negativ, men om man tror att rost på bromssmivorna skadar beläggen förlorar man rätten att uttala sig i tekniska saker.2814519Men i de små mängderna som man motorbromsar så spelar det ingen roll om motorn inte smörjer, det är under så kort tid ändå. Men däremot om man åker ner för en långa backe med bara motorbroms...då är det en annan sak![]()
Inte för att va negativ, men om man tror att rost på bromssmivorna skadar beläggen förlorar man rätten att uttala sig i tekniska saker.2814519Men i de små mängderna som man motorbromsar så spelar det ingen roll om motorn inte smörjer, det är under så kort tid ändå. Men däremot om man åker ner för en långa backe med bara motorbroms...då är det en annan sak![]()
Men nu var det fråga om: Att en motorbroms om dagen, är bra för magen. Typ.2815507Inte för att va negativ, men om man tror att rost på bromssmivorna skadar beläggen förlorar man rätten att uttala sig i tekniska saker.
Inte för att va negativ, men om man tror att rost på bromssmivorna skadar beläggen förlorar man rätten att uttala sig i tekniska saker.
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |
![]() |
CFMOTO 800MT-X
Idag har vi nöjet att få sm... |