Va ska Freppa ha för hoj ??

Vi avgör det åt han

• Antal röstningar
    0

Elektron

I can wreck anything
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX750R 2000
Mattias skrev:
Jag fattar ju att man gärna vill ha en hoj som förlänger k*ken maximalt, men är det inte fränare att runda de andra posörerna med en "underlägsen" hoj?

Ja på mig impar posör-rundare betydligt mer än posörer. Eftersom posör-rundare har självförtroendet i sig själva och inte i hojen... Därmed inte sagt att alla med stor hoj är posörer! Det är viktigt att påpeka.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Ace Niki skrev:
Ja på mig impar posör-rundare betydligt mer än posörer. Eftersom posör-rundare har självförtroendet i sig själva och inte i hojen... Därmed inte sagt att alla med stor hoj är posörer! Det är viktigt att påpeka.

Så säger alla med småhojar:))

GSX1100FRAD

Guzzi med hängpattar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bumse och urgixxer
Håller helt med om att posör-rundare är ballare än posörer och kom inte å påstå att en 1100F är liten...

Klart är att Freppa behöver en allvarlig åktur med sin gammgixxer och om han är riktigt snäll kan jag hjälpa honom att konvertera till 17" så han blir nöjd med kurvegenskaperna i sin nuvarande maskin.

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Eftersom forumet bestämmer vad jag skall ha för hoj, sponsrar forumet mig då också? ;)

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Efter ett antal mil i sadeln på Freppis hoj, åkandes bakom min hoj med Freppis i sadeln, så kan jag konstatera följande:
Jag är livrädd när nån annan kör min älskling, speciellt på Bogesund, är det Freppa som kör så är jag inte lugnare :skrämd , tur att han kör lugnt. Jag blev också varse det jag redan visste, nämligen att Freppa inte behöver ny hoj, hans gamla holk svänger fint och man behöver inte brottas och bråka med den. Freppa behöver däremot släppa den mentala spärren han har mot att lägga ner hojen, och lite övning på kurvtagning. Däremot vet jag nu att han inte kommer att tycka att det är roligt att åka hoj innan han köper en ny, det har satt sig på hjärnan på honom. Han har jätteroligt på alla andra hojar utom på hans egen, och det sitter enbart i huvudet. Freppa, jag vet att du vill ha en ny hoj, och du ska köpa en om du verkligen vill. Är du det minsta osäker så ska vi ut och öva kurvtagning så kommer du att sluta slåss med hojen och låta hojen styra sig själv. Puss på dig gubben :hej

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Hunter skrev:
Freppa ska ha en moppe inte en motorcykel...hallå är ni från vettet eller??
Freppa ska ha en mountain bike, han har fått för sig att han kan bli snabbare med en nyare hoj, men jag anbefaller lite fysträning åt kontorsråttan, han börjar se tjock och långsam ut ;)

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Oljekyld sparkar in en redan öppen dörr. Har redan sagt att jag troligen inte blir en bättre förare på en ny hoj, men att den hoj jag har inte bereder mig någon speciell glädje just nu. Den är stor, tung, och Per - du har 8 års erfarenhet att brotta hojar. Vore konstigt om du inte kände skillnad mellan 18" och 17". Att jag sedan har lyckats krascha 2 ggr med den där jäkla saken (för självklart är det hojens fel, inte mitt. Att jag låser upp kalla framhjul kan OMÖJLIGEN vara mitt fel. Va faan, måste jag köra BMW för att få ABS eller ;)) gör ju inte saken bättre.

Nä, som sagt - Per konstaterar det jag sagt nu i några trådar - jag har inte skoj på denna hoj. Jag kan inte bemästra den känns det som, och då får det bli en ny. Jag tänker fortsätta leva i illusionen om att en ny(are) hoj är lättare att svänga med och kommer få mig att utvecklas som förare fortare än den jag har idag. Sedan att jag sneglat på Gixxer1000 omintetgör ju hela den logiken, men ibland måste man göra saker på känsla, och inte enbart logik. Vi drar en parallell - Tänk om man blir intresserad av en tjej, men logiken säger att man inte borde ge sig efter henne, men känslan säger nåt annat - vad gör man då? (Rätt svar är "tar en kall dusch", but that is besides the point!)

/Freppa

GSXR1100R - TJOCKIS!!!!!

Last edited:

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
om du nu ska köpa en ny hojj

kör en rs 250.... dom går att svänga med... :öl

"lite" mindre vrid men då lär du dej växla med!

Andreas

Guest
Freppa Lille!!!!

Köp Honda VTR 1000..... Firestorm! :whip

Kommer du ihåg när du stog och dreglade utanför Aqua... Orangea hojar ger respekt. :eek: :eek:

Mike

Suzukifanatiker?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
#Gixxer 1K-05 #Katana original No 95 -82, #GSX-R1100 original -87, #GSX-R750R No 102 original -89*såld*
Hehehehe....verkar det som min lilla Pozerräser satte ett outplånligt märke hos Freppsie??

Den där känslan av att "fidång,den HÄR hojen är alledes FÖR mycket för mig" den SKA jag ha!!! :bow :rock :bow :rock :bow

Då är det bara frågan.....vilken färg??? :p :p :p :p
Den svart /grå utgår då redan det finns en Pozerräser i stan.. :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Den blå/svarta-02 är ju en given kandidat...eller kanske den helsilvriga -03, nä just det..du föll aldrig för diodrumpan på den..

Nå Freppsie..berätta nu för Kaptenen...när ska du joina mig å Norris ??? :fakta :fakta :fakta :fakta :fakta

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Mike: OM jag skulle köpa en pocketbike (;)) så är ju den färgsättning du har den snyggaste helt klart. Måste dock ge mig ut och verkligen köra den hojen och se om jag TROR att jag kan förlika mig med den. Vill ju inte köra hoj som snarare kör mig.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Freppa skrev:
Mike: OM jag skulle köpa en pocketbike (;)) så är ju den färgsättning du har den snyggaste helt klart. Måste dock ge mig ut och verkligen köra den hojen och se om jag TROR att jag kan förlika mig med den. Vill ju inte köra hoj som snarare kör mig.

Ska du inte sikta på en 03 om du ska köpa gixxer1000?

Elektron

I can wreck anything
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX750R 2000
Silwer skrev:
Så säger alla med småhojar:))

Just precis, för att vi har självförtroendet. Men nu var det inte tal om mig eller tjejer (tjejer har inte samma "imp-behov"), nu var det tal om (vissa) killar som inte vågar köra mindre än 900 cc bara för att de tror att polarna ska skratta åt dem. Sen så fort de försöker rejsa lite så kraschar de sina nya fina gixxrar och R1or för att de inte kan handskas med dem. Och skyller förstås på vad och vem som helst utom sig själva. Inte alls imponerande.

starclassic

Är du redan kvar?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gsxr 1000 Indestructable 2 Unlimited Edition
Mike skrev:
Den blå/svarta-02 är ju en given kandidat...eller kanske den helsilvriga -03, nä just det..du föll aldrig för diodrumpan på den..

App app app... finns det nån annan Suzukifärg än den Blå/Vita???

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa