Va ska jag säga???

Surre

--------------
Gick med
12 Sep 2004
Ort
Huddinge
Hoj
Yamaha Ténéré 700
bbkolado skrev:
såklart vill jag få bort hojen jag vill inte att den ska stå kvar där bara igår ringde jag yamaha center och jag ska lämna in hojen hos dom imorgon.. så vi får väl se hur de går. antar att dom kommer vill ha den biligt...

Yamaha Center behöver ju inte köpa in din hoj (till inbytespris). De ställer ut den i hallen med ett "normalt" pris och du betalar gissningsvis ca. 5000.- kronor för den tjänsten (visning, finansiering et.c.). Hojen är din fram tills att den är såld.

Det jag kan säga om Yamaha Center (Kallhäll) är att de inte verkar ha någon vidare omsättning på sporthojar. Kunderna verkar mest bestå av custom- och båtfolk. Ring till DinMc också...
 

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Mitt råd är att man tar med sig köparen till banken och löser in växeln tillsammans. Då kan man fylla i alla papper mm på banken och sedan ber man dem snällt om en kopia på köpekontraktet.
Och jag skulle vara mycket försiktig vid testkörning, åk helst med bakpå!

//M

(och nej,det blir ingen ny hoj i vår..)
 

bbkolado

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2006
Ort
veeeeesby
Hoj
k9
Surre skrev:
Yamaha Center behöver ju inte köpa in din hoj (till inbytespris). De ställer ut den i hallen med ett "normalt" pris och du betalar gissningsvis ca. 5000.- kronor för den tjänsten (visning, finansiering et.c.). Hojen är din fram tills att den är såld.

Det jag kan säga om Yamaha Center (Kallhäll) är att de inte verkar ha någon vidare omsättning på sporthojar. Kunderna verkar mest bestå av custom- och båtfolk. Ring till DinMc också...
jaaa självklart va där idag och lämna hojen dom skulle ha 5500 men de värt de fan.. aa jag bor i kallhäll så de nästa kan ta en titt när de behövs :)
 

SVooSh

Kör för lite
Gick med
11 May 2004
Ort
Uppsala
Hoj
RF 900R
sirSmokealot skrev:
Cash money maan... :)

Oooh galet man!! Tänkt på att du också kan bli rånad? Skulle faktiskt bli lite misstänksam om någon köpare kommer med cash, tänk om dom är falska :3freak
 

bbkolado

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2006
Ort
veeeeesby
Hoj
k9
SVooSh skrev:
Oooh galet man!! Tänkt på att du också kan bli rånad? Skulle faktiskt bli lite misstänksam om någon köpare kommer med cash, tänk om dom är falska :3freak
ja har sagt de mycke som händer de 2006 mycke som händer.. men tuffingana här säger nejj e du nojig eller :kocko
 

SVooSh

Kör för lite
Gick med
11 May 2004
Ort
Uppsala
Hoj
RF 900R
bbkolado skrev:
ja har sagt de mycke som händer de 2006 mycke som händer.. men tuffingana här säger nejj e du nojig eller :kocko


Du jag förstår faktiskt inte vad du menar. Lust att skriva om? Och ja lite nojig är jag! Händer ju faktiskt endel så jag använder mig av internet när jag gör affärer. Säkrare blir det inte.
 

Surre

--------------
Gick med
12 Sep 2004
Ort
Huddinge
Hoj
Yamaha Ténéré 700
bbkolado skrev:
jaaa självklart va där idag och lämna hojen dom skulle ha 5500 men de värt de fan.. aa jag bor i kallhäll så de nästa kan ta en titt när de behövs :)

Ok...hoppas att det går bra. Fick du någon "deadline" när hojen ska vara såld, eller kan du avbryta när du vill? Som jag sa så verkar inte Yamaha Center Kallhäll sälja särskilt många sporthojar. Dessutom har de en inaktuell websida och är inte heller med på ex. bytbil.com.
/M

P.s. Jag köpte min hoj där när den hade stått osåld i tre år(!).
 

bbkolado

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2006
Ort
veeeeesby
Hoj
k9
fyysatan 3 jävla år de fan mycke.. aa kan avbryta när jag känner för de.. men de kommer blir såld tror jag annars ligger din mc 15 minuter från mig så kan lägga den där .. vi får se va som händer de kommer säkert gå bra :pannkyss
 

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Höga Kusten
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
Sicka bekymmer... :va

Jag har aldrig tänkt tanken på att fråga om dom har pengar eller körkort med sig när köpare har varit och kollat/provkört min mc lr bil... Detta har jag tagit för givet.

:confused: Fan ni gör folk nojjiga...inklusive mig! :huvet Nu kommer jag aldrig kunna sälja nått! :huvet
 

sirSmokealot

Vet inte vad jag ska välja!!!
Gick med
15 Sep 2005
Ort
back in Gbg
Hoj
det blir nog en röd
SVooSh skrev:
Oooh galet man!! Tänkt på att du också kan bli rånad? Skulle faktiskt bli lite misstänksam om någon köpare kommer med cash, tänk om dom är falska :3freak

Personligen, om jag ska sälja, så vill jag ha en transaktion över internet.

Snabbt, säkert och bra!

Jag föreslog en bankväxel, men det ville inte killen.

Killen ville ha pengar i handen för att "han visste hur de ska se ut"

Det gäller ju att ha lite fingertoppskännsla... kommer det 3 tattare eller sigenare så skulle jag inte sälja även om de hade pengarna...

Jag vet att detta kommer några att hoppa på mig för, men så är det.

Skulle sälja en gammal 740 en gång, och 2 sigenare kom och skulle ha den direkt. Jag sa att jag inte kan sälja den nu, utan om 2 månader.

Fann, de kommer att komma till mig 6 månader senare och börja gnälla på att bilen hade gått sönder... och ska ha pengarna tillbaka...

men kommer det en kille som ser snäll ut OCH har pengar att visa upp...

Jaa, då är det inga problem...
 

Art Vandalay

#149 Open
Gick med
9 Nov 2003
Ort
Örebro
Hoj
KTM 525 SMR
Man märker rätt snart om folk är opålitliga eller inte, så därför säljer jag bara till bönder med mkt kontanter i bröstfickan.
Kommer det nån lirare som snackar väldigt mkt skit så blir det varken provkörning eller affär.
Har själv aldrig lagt ngn pant vid provkörning eller krävt det när jag sålt, kanske farligt med tanke på tidigare inlägg, å andra sidan så kan inte buset köra hoj, så dom kommer nog inte så långt vid ev. smitning.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top