Jimbo skrev:En postväxel köper man, dvs finns inga pengar på kontot får man ingen postväxel. Så fort växeln blivit överlåten förlorar man all rätt till pengarna och den som fått växeln kan lugnt och tryggt gå in på banken och hämta ut pengar. Är man ändå osäker finns ett telefonnummer på postväxeln som man kan ringa och få reda på om växeln kommit till på rätt sätt och om denne har täckning. Det är således ett mycket säkert sätt att göra affärer på både för säljare och köpare. Klart att föredra framför kontanter.
Jag möter iallafall inte non jag inte känner och har på mig 68 lakan.. så säger den aa vi möts där så kommer jag ditt och så händer de nått blir rånad bli slagen få en pika i huvet lr nått allt kan hända..
de va ett sånt fall på efterlyst för non vecka sen.
killen skulle sälja sin m5a han stog och vänta på killen som han skulle möta heltplötsligt dyker de upp 2 maskerade grabbar me en pika och tar m5an och killen plånbok....
jyppiii ska möta non me 68 lax i fikan så kommer han men några sönderkurade grabbar och rånar mig jaaa då blir man glad
ALLAT KAN FAN HÄNDA.
Eller så dyker en köpare upp me en annan hoj baa tjaa menn jag ska testa din hoj så testar man och drar. kollar senare att hojen som grabben kom me va stulen