Va ska jag säga???

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Maldiani skrev:
Att inte lägga ner mer tid på den här killen är nog det bästa du kan göra!

Väljer du att göra annat, se till att ha KONTANTER i handen först!

Lycka till /Maldiani :tummenupp
Sniper skrev:
Vill han prova den e det bara o lägga pengarna i pant när han provkör!

Kvaddar han den eller drar i väg med den har du ju dina pengar :tummenupp

Är det en seriös köpare har han pengarna med sig.
Är det en seriös köpare har han en postväxel med sig.

bbkolado

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2006
Hoj
k9
perkihlen skrev:
Hoppas du skrämde iväg han ordentligt med hot och annat otrevligt. :död
nej en god vän till mig va me så han såg att hans körkort va falsk så han sa själv till killen att batteriet va på laddning då trog han direkt..

han kom me en jävla schyst bil

Clifton

JoJo vill du gifta dig med mig!
Gick med
6 Mar 2004
Hoj
Såld :(
Pengarna i handen annars ingen provkörning. Enklaste sättet.

Då vet man om det bara är en nöjes åkare eller en seriös köpare med.

Har gjort så med alla mina bilar o hojar jag sålt o det funkar kanon.

bbkolado

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2006
Hoj
k9
perkihlen skrev:
Ska det provköras ska man åka med bakpå. Vill de känna på hur just den hojen är o köra får de prova en likadan på nån firma. (är misstänksam mot alla) :4skrika
aa sant sant..
firma?? han hade fan ingen giltig körkort tror du att firman låter han testa hojen då????

Sniper

Guest
bbkolado skrev:
mm men jag skulle inte ha me mig 68 lakan på mig och åker och kollar på en hoj de är för mycke pengar.

men om han lämnar kvar sin bil da??..... ffyyfann d ehär är bara för jobbigt asså har så jävla svårt och säga från mig :mad:

Om bilen är stulen hjälper det ju inte dig!

Har han inte pengar med sig kan han komma tillbaka o prova när han har det!!

När jag sålde min förra hoj krävde jag 72k i pant vid provkörning, då det va
en seriös och trevlig köpare så hade han pengar med sig så han fick prova :tummenupp Om man vill köpa något har man pengar med sig!!!!

Clifton

Gick med
6 Mar 2004
Hoj
Sniper skrev:

en seriös och trevlig köpare så hade han pengar med sig så han fick prova :tummenupp Om man vill köpa något har man pengar med sig!!!!

Javisst jag är en trevlig prick =). Nae men det är helt klart det smidigaste o säkraste sättet. Iof så kan juh köparn ha massa stora kompisar runt hörnet som bankar skiten ur dig o snor tbx pengarna.

Kocken

shit fan va knas!
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
daytona
nä man ska ju inte ha falskt körkort om man vill provköra nånting överhuvudtaget. :gnissla

bbkolado

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2006
Hoj
k9
Sniper skrev:

heheh aa klockt ... aa bilen kan va stulen men de va inte de fösta jag tänkte på jag tänkte mest på min hoj hehe... jag skulle inte villa ta me mig 68 lakan och träffa non från nätet soom kan va en fifflaree.. aa de mycke man fundera på ska kanske låta bli ocg bekna den.. vänta till hitta non seriös

perkihlen skrev:
nä man ska ju inte ha falskt körkort om man vill provköra nånting överhuvudtaget. :gnissla
aaa visst tror inte non firma vill ge ut en hoj till sånna människor

bbkolado

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2006
Hoj
k9
Clifton skrev:
Javisst jag är en trevlig prick =). Nae men det är helt klart det smidigaste o säkraste sättet. Iof så kan juh köparn ha massa stora kompisar runt hörnet som bankar skiten ur dig o snor tbx pengarna.
ahh fan de där är sant vem vet va han har på sig lr me sig .. får väl hitta en riktig seriös köpare.. annars skiter jag i de hela :3freak

Per Fireblade skrev:
Jag brukar ofta göra affärer med kontanter,faaan va oseriös jag känner mej nu :(
nää inte oseriöös men man känner ju inte killen man vet inte me vem man gör äffären han kan tra fram en kniv lr skutvapen eller nått liknande och tar dina pengar och hojen och sticker i väg

Kocken

shit fan va knas!
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
daytona
Tycker man läser rätt ofta hur folk blir lurade på sina hojar. Att man ska behöva 5st K1 snubbar och tre folkilskna rottweilers för att kunna sälja sin hoj tryggt och säkert. (ska dra ner persiennerna nu och blänga misstänksamt i en springa på alla som går förbi :3freak :D :D )

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Per Fireblade skrev:
Jag brukar ofta göra affärer med kontanter,faaan va oseriös jag känner mej nu :(
bbkolado skrev:
nää inte oseriöös men man känner ju inte killen man vet inte me vem man gör äffären han kan tra fram en kniv lr skutvapen eller nått liknande och tar dina pengar och hojen och sticker i väg
Att använda kontanter är idiotiskt. Varför liksom? Det tar en minut extra att be om en postväxel när man tar ut pengarna.

Per Fireblade

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
ingen för stunden
bbkolado skrev:
ahh fan de där är sant vem vet va han har på sig lr me sig .. får väl hitta en riktig seriös köpare.. annars skiter jag i de hela :3freak

Det är iof sant.Men jag är sällan ensam när man köper saker som kostar mycket.Hoppas det kommer nån seriös och köper din.Inte så kul med skojjare

Clifton

Gick med
6 Mar 2004
Hoj
Kan juh vara smart att möta upp personen på ett ställe o sen åka gemensamt till stället där du har hojen. Då får du juh först möta personen i fråga o hinner prata lite med honom. Då kan du juh få en liten inblick i vad det är för en person. Sen att sköta affären vid en mack eller nåt liknande som har kameror.
Då har du nog gjort va du kunnat.

Är helt sjukt att man ska behöva planera o vara så här pass försiktig när man ska sälja nånting

Sniper

Guest
Clifton skrev:

Känner man sig osäker kan man själv ha med några polare vid affären och
tills pengarna kommit i säkert förvar...

Som du säger ska man nog vara på sin vakt i dessa tider!!!

Hoppas du får en go säsong med suckan, får hoppas jag blir nöjd med min R1,a
annars får vi byta hoj :D För suckan går sjukt bra :tummenupp

bbkolado

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2006
Hoj
k9
perkihlen skrev:
Tycker man läser rätt ofta hur folk blir lurade på sina hojar. Att man ska behöva 5st K1 snubbar och tre folkilskna rottweilers för att kunna sälja sin hoj tryggt och säkert. (ska dra ner persiennerna nu och blänga misstänksamt i en springa på alla som går förbi :3freak :D :D )
hehehhehe aaa sant jag kör själv boxning och har går 28 matcher.. men är ändå inte säker finns många galningar där ute me knivar pistoler och massa skit .. jag ska snakka me non mc firma ska sälja min hoj där bästa .. men kommer få skit pris för den men ändå :tummenupp

Clifton

Gick med
6 Mar 2004
Hoj
Sniper skrev:

Går o hälsar på den varje dag i garaget nästan. Har hunnit med 3turer i garet med. Men nu vill jag ut på gatan med hoj fan =).

bbkolado

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2006
Hoj
k9
Sniper skrev:

aa sant sant.. många galningar där utee ... men men har kommit fram till att jag vill sälja hojen hos din mc eller yamaha center.... får se de kanske blir så att vi byter hoj :D ...

Clifton skrev:
Går o hälsar på den varje dag i garaget nästan. Har hunnit med 3turer i garet med. Men nu vill jag ut på gatan med hoj fan =).
ahh fan vill jag mee asså.. ska äta min hamburgare och ta non runda i garaget folk kommer troo att jag är helt :kocko ....... hehhee men de värt de

Sniper

Guest
Det är så jävla synd att folk ska behöva va så rädda för att sälja något!!

Skärpning det kommer alla tjäna på!!!!!

pansarvagnen

BRRAAAAAAAAAAAP!!!
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
monark
"svårt att säga nej, blablabla..." men herregud... är du kärring eller???!!!
skulle först å främst aldrig släppa ut min hoj i det här vädret, falskt körkort eller ej...
Om du nu ska släppa iväg honom på provtur, ta pengarna i pant... inga pengar ingen provtur... enkelt!
Å vad fan spelar det för roll vilken bil han kör dit i så länge köparen har pengar kan han gärna åka traktor, rullskridskor eller rälsbuss...

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln