Vackra gitarrmelodier?

glib

Wannabe member...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg 650 -04 *Såld*
TbA skrev:
Leta på nätet efter tabs till

AlDi Meola, John McLaughlin, Paco De Lucia´s

Friday Night in San Francisco

Där har du lite "unplugged" att bita i :tummenupp

Konseren gick på TV för många år sedan.
Man blev helt stum. Vilka lirare att spela Gura.

Ja, de låtarna kan man glad om man lär sig under en livstid ;-)
Kollade in noterna till dem för några år sen, var väl inte de lättaste handförflyttningarna/greppen direkt... Grymt!

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Prova lite Steve Howe-grejor, ganska svåra men sjukt vackra.

Tex Clap och Mood for a day

Vill man ha lite countryfeeling så kolla upp 16 horsepower,Midnight choir och Christian Kjellvander.

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
cRoC skrev:
Heheh spelar faktiskt bara akustiskt, inge rock :) Visst tack för sidorna, men problemet är inte att hitta dem på internet, problemet är att veta bra låtar!
EriK: Tack :)
Woofes: Ta privatlektioner, 5-10st borde göra susen, sen är det bara att sätta sig och gneta hemma när du kan grunderna, lycka till :tummenupp

Letar efter country - blues typ ;)
countryroads med John Denver
är simpel o kul, alla kan den är det babes på festen, så spela gärna lite gyllene tider o sånt det uppskattas, då trallar dom med så det hörs hehe, cottonfields är en anna bra trallåt, cornelis wresaren har ju mkt material för dom lite äldre i åhörarskaran, annars så är ju säkra kort Fogerty och Credence clearwater, samt nationalteatern, travelling wilburys är oxo ok, spelar jagt mkt självsist men inte minst Beach boys, då gungar festen igång ordentligt, svenne rubins får du plugga in lite text på sen är det klart lycka till!

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Annars är det bara att lira nårra gamla klassiker... typ massa ledin som går likadant hela tiden... Gläns till med lite maiden om sällskapet är det rätta.... Metallica funkar alltid oxå....

Greenday brukar folk haja med på oxå...

skojigt å spela när man är lite lullig!!!

:yoparty

dumbo

Mjutt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
På gång
Nu tror jag folk börjat svara på min tråd (som jag nämnt ovan) i cRoCs tråd...
Jag är givetvis tacksam för tips, men vi söker ju inte riktigt samma sak så därför valde jag att göra en egen tråd.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
joooo, men begreppet "vacker" är ganska brett =)

Hmm, okej jag svarade lite åt dig med då dumbo...

Snackar vi klassisk musik brukar jag gilla att lira romance å andra klassiska melodier på min gamla levingitarr.... det funkar =)

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Någon som har låten "Feight train" ? Hittar den inte :/ Har nämnligen tabs på den lite omgjord, kanonhärlig låt att spela :tummenupp PM om du har låten!! Fick tag på tabsen, sen glömde jag bort hur låten gick :/

dumbo

Mjutt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
På gång
hållundan skrev:
joooo, men begreppet "vacker" är ganska brett =)

Så sant så sant, fast jag fick för mig att cRoC ville ha låtar som var lite mer inriktade på själva gitarrspelet och då platsar inte Ledin och Greenday. Inte som jag ser det iaf. :)
Men det kan ju vara bra musik för det. Jag är dock inte så förstjust i Ledin... :)

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Exakt. Jag letar låtar som man kan spela om och om igen i en cirkel :) Dvs melodier :D
Dumbo: Om du är relativt duktig på gitarr har jag en kanonbra låt till dig ;)

dumbo

Mjutt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
På gång
Relativt vad? :)

Det finns de som säger att de tycker att jag är bra. Själv är jag inte lika övertygad, men du får gärna komma med ditt förslag. Jag lär märka själv om det är över min nivå. :)

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
dumbo skrev:
Så sant så sant, fast jag fick för mig att cRoC ville ha låtar som var lite mer inriktade på själva gitarrspelet och då platsar inte Ledin och Greenday. Inte som jag ser det iaf. :)
Men det kan ju vara bra musik för det. Jag är dock inte så förstjust i Ledin... :)

ähh är inte så förtjust i ledin heller, men det är trallvänligt =)

Burre

Extremateist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr1000 -01
Rumores de la Caleta
Asturias
eller min personliga favorit Recuerdos de la Alhambra

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Försök att hitta låten, annars blir det svårt. Den heter "Feight Train", Med vem vet jag inte. Denna är dock lite modifierad :)

Bifogat

• FeightTrain.txt
    2.4 KB · Visningar: 39

cool_adde

Det ska luuuta i kurvorna!
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
BMW R1200r Classic
dumbo skrev:
Jo... Jag har en Yamaha som jag köpte för 995kr som "partygura", men en kompis till mig hittade en skitfin gitarr för 795kr, visserligen på rea, men... Verkligen otroligt bra för det priset. Då blev jag avis. :)

Vi har ju alltid klassikern "Stairway to Heaven" som jag alltid tappar tålamodet med när jag lärt in hälften. :)
Lars Winnerbäcks "Under månen" har snyggt gitarrspel, men jag inte heller orkat lära mig då man måste ha gitarren stämd i D dur och då kan man ju inte spela andra låtar utan att stämma om igen. :)
El Mariachi från Desperado
White Lion - When the children cry
Eric Clapton - Tears in heaven
Metallica - Fade to black
Jojje Wadenius - Det fulaste som finns
Det finns lite käcka "mellanspel" på skivan The Sombelain men Dissection åxå.

Ja, det var väl några tips iaf. Jag vet inte om de passar men... :)

Edit: Jag vill även passa på att tipsa alla om denna eminenta tråd.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=28917

Jag borde också skaffa en "partygura", lite läbbigt att låna ut min Levin Royal...från 1953. Om den pajjar... då vette fan! Enda grejen är att Levinen har så förbannat vassa och hård strängar! det skulle kunna vara elgitarr strängar fast dom är spända som en vanlig stålsträngad akustisk (+lite till)

Men att stämma om guran till D på 6.an är nog det lättaste som finns!!! du har ju D på 4an E på 1an. Det är ju kalasenkelt! tar ju inte mer än 3 sek!

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Sålda
cRoC skrev:
Söker vackra gitarrmelodier att spela på gitarr (Obs. Melodier!) Någon som har tipps? Rätt så avancerat skadar inte :)

Här har du en kanon gura (den vänstra) det är en gibson les paul custom
Skönaste gitarr jag spelat på sån sustan så det liknar inget..
bara att köpa :tummenupp

Bifogat

• Stack[1].jpg
    Stack[1].jpg
    15.2 KB · Visningar: 36

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Jag var en jävel på att spela pseudokomp för längesen. Darrhänt och omusikalisk som man var... När jag gick i högstadiet var jag med i ett ett band som hette (hör och häpna) "molested meatballs" ;). Vi spelade bl.a. gamla progglåtar som keops pyramid.

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Xtra Terrestrial 660
berggren_martin skrev:
Jag var en jävel på att spela pseudokomp för längesen. Darrhänt och omusikalisk som man var... När jag gick i högstadiet var jag med i ett ett band som hette (hör och häpna) "molested meatballs" ;). Vi spelade bl.a. gamla progglåtar som keops pyramid.

Annars är ju "Hör och häpna" ett skitbra bandnamn.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...