Vadå knäskrapa???

Tomas-

Hojlös
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX600R k4
Don Quixote skrev:
Se till att ta det med ro dock sa du inte faar foer dig att plotsligt bryta ner som faen och trycka ner knaet i backen. Da aer det risk att det slaepper duktigt.

Haha, exakt vad jag lyckades med igår på kinnekulle.

Köpte skinnställ i förrgår (har kört med gore-tex innan) och lyckades på näst sista passet att skrapa både vänster och höger puck, men sen på sista passet för dagen så försökte jag pressa ner och skrapa i vänsterkurvan upp för krönet och fick ett läbbigt bakhjulssläpp.

Skrapa knäpuckarna är kul!

Jaga knäskrap är dock inte bra! Dom ska komma enkelt :)

sepahewe

För gammal för att slå Rossi
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
N/A :(
Lokke skrev:
Det är inte antalet grader som är nåt att bry sig om, utan hur mycket yta du har kvar på däcket, och saker som skrapar i på hojen. Så länge du har oanvänd yta på däcken och inget skrapar i så e det bara att luta mer.

Nåja, det där är en sanning med modifikation... Jag använde mig av hela min däcksyta, både fram och bak, ett bra tag innan jag lyckades skrapa min första knäpuck.... Och dessutom så lutar jag inte lika mycker som de snabba grabbarna trots att jag sliter på hela däcksytan..... Däcken deformeras av belastningen vid kurvtagning vilket gör att du får hela ytan i kontakt med asfalten långt innan du har uppnått fullt nerlägg.

Jag håller med tidigare talare, satsa på fart och flyt och skit i knäskrap innan det kommer av sig självt. Är det inte coolare :rock att köra snabbt än att skrapa knän? Är svaret nej, dra ut till närmaste parkering och skrapa knän i 50.... Impar på alla brudar :D

//Henrik

Ninja_Alex

MOTOGP!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-9R E2P, Styrdämp, DB-glas, Kolfiber, miniblinkers, Akrapovic system, bänkad 142 SAE, sönderslitna RR-däck....
mitt gamla 190 däck hade jag inget kvar av att slita på, det var slitet helt ut till kanten. det nya 207 RR har en annan profil, men det kommer med slitas långt ut på kanten, får vi väl hoppas... :cool:
framdäcket har väl 3-4 mm kvar det me.

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Wiseguy skrev:
Alla kan, det som krävs är bara lite träning.
(Säger en som fortfarande själv är väldigt grön på det området)
:rofl HAHAHAHAHAHAHAHA
Fy fan vilken häftig bild!

Applo

Har jättebillig försäkring...
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
YZF 450 -04
Re: Re: Re: Vadå knäskrapa???

Asylum_Nakaza skrev:
VA??? :eek:

jag förstår inte vad du menar.

Tänk inte på knäskrap för mycket!!! Brukar bara bli omvänd effekt....Hjärnan låser sig gärna......Såg en kille en gång som i sin iver att hänga ut å skrapa i knät, råkade hänga ut sig åt fel håll i kurvan....

Åk till en banåkning, häng ut dig och knät så som du brukar, öka farten från varv till varv tills knät tar i.......... det tar i till slut... Allt handlar om vilken fart du har i kurvan om du nu "hänger" ut tillräckligt......

Men se till att du har satt dig till retta innan kröken, så du inte börjar klänga runt på hojen med nerlägg.....

Eller oxå går du lös med rondellen på puckarna..... :fakta

Ninja_Alex

MOTOGP!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-9R E2P, Styrdämp, DB-glas, Kolfiber, miniblinkers, Akrapovic system, bänkad 142 SAE, sönderslitna RR-däck....
hehe.... rondeller är för mesar!! man ska skrapa i korsningar!!!! :bow :squid

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Asylum_Nakaza skrev:
hehe.... rondeller är för mesar!! man ska skrapa i korsningar!!!! :bow :squid

Hm...jag börjar bli orolig för Sveriges ungdom.... Knäskrap på landsväg, ej kört på bana, gay-lysen i skärmarna....... :D

If it looks like a squid, and sounds like a squid.........? :crash

;)

Ninja_Alex

MOTOGP!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lokke skrev:
Hm...jag börjar bli orolig för Sveriges ungdom.... Knäskrap på landsväg, ej kört på bana, gay-lysen i skärmarna....... :D

If it looks like a squid, and sounds like a squid.........? :crash

;)

HAHAHAHAHHAHAHA!!!!!! :bow

nej då, ser bara riktigt GAY ut när man glider i stan ju... :tummenupp

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
det här är på tvåan ityp 20km/h...... värdelöst egentligen, men jag kände för at spamma lite.........

sorry :rodnar

Bifogat

• 100-0047_aut.jpg
    100-0047_aut.jpg
    42.4 KB · Visningar: 220

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Asylum_Nakaza skrev:
Jag kan inte knäskrapa. Som ja skrev i en tråd på Ninja-forumet så undrar ja varför ja inte klarar det. Ja hänger ut me mer än halva baken, tårna på fotpinnen, knät så långt ut det går, gasar mig genom svängen, hojen lutar definitivt 45 grader eller mer... vad är det för fel??

hade vart kul att slipa dem där puckarna... för däck det sliter ja redan...
kom upp till THN så ska jag visa, jag har fått fin kläm på det nu faktiskt även om det ser ut som hej kom o hjälp mej=) :hej

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Asylum_Nakaza skrev:
mitt gamla 190 däck hade jag inget kvar av att slita på, det var slitet helt ut till kanten. det nya 207 RR har en annan profil, men det kommer med slitas långt ut på kanten, får vi väl hoppas... :cool:
framdäcket har väl 3-4 mm kvar det me.
det kan vara en av anledningarna, byt till 180 däck bak för bättre kurvtagningsförmåga, o skit i antalet grader som du lutar, jag är 170cm o lyckas då o då få till fina skrap (vänster) =)

KetogaN

Don´t do drugs.. MMkay ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
njae du vet, den är på service eller nått..
Triggerhappy skrev:
1: Rekomenderar defenetivt bana !
2: Lägger du hojen ordenterligt och hänger ut lite så går knäet i backen !

ConfuseD har numera problem med att hela underbenet går i backen ??? :crash :crash :cool:

Hur fan sitter människan, dra in hälen för fasiken.. :D

Ninja_Alex

MOTOGP!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
red_ninja skrev:
det kan vara en av anledningarna, byt till 180 däck bak för bättre kurvtagningsförmåga, o skit i antalet grader som du lutar, jag är 170cm o lyckas då o då få till fina skrap (vänster) =)

det bakdäcket är nästan som ett 180 däck. nästan iaf. det finns mer grepp längre ut på däcket om man jämför med mitt gamla. kolla på ett pilot sport och ett 207 RR om du har någon kompis med sånna däck...

Ninja_Alex

MOTOGP!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
idag har jag knäskrapat!!! båda knäna!! så ni ser att det går!

starclassic

Är du redan kvar?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gsxr 1000 Indestructable 2 Unlimited Edition
Grattis!!!
Bara att borra i zippostift nudå och posa som faen!!!
:squid

Ninja_Alex

MOTOGP!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
japp.. hahha... zippo? hmm.... aja. ska skrapa mer i veckan, om det slutar regna. det kändes bra iaf. :tummenupp

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...