Är du säker på att det är hojrelaterat? Kanske bara lite allmän brist på initiativkraft? Om det inte är någonting som känns kul eller angeläget, så kanske du är lite 'utbränd'? Man kan inte ligga på topp jämnt...
Gör nåt annat istället! Personligen så kan jag rekommendera båt, bättre på alla sätt, och lättare att dela glädjen..
Tycker att hojintresse är lite av en färskvara.. jag har iofs inte tröttnat som du verkar ha gjort..
Men inte alls samma sug att ge mig ut som när man va helt ny på hoj.. tar hellre bilen eller t om buss för rena transporter.
Banåkning är det enda jag tycker är riktigt kul fortf, men även där så är det mer "grejen".. komma iväg lite, hänga med skönt folk, som är roligt.. själva körningen står väl för typ 50% av nöjet på sin höjd. Skulle jag inte haft några att åka med så hade jag lagt ner för längesen.
Inte helt omöjligt, men jag lutar nog mer åt en gammal BMW R75 i så fall.Du är redo för en Goldwing.
True. Och på grusvägar behöver man ju inte riskera livet för att få hjärtat att slå, så det kanske vore nåt.Ut på gruset med dig. Du behöver nya vyer, du kan redan alla asfaltsvägar i trakten, inte sant?
Tänkvärt, även om jag inte varit professionell på något sätt så är det väl så att när man gjort något så länge så är det svårt att föreställa sig ett liv utan det.
Det är egentligen inte det ekonomiska som stör mig, hojen är betald och försäkringen är på en helt ok nivå.Sälj mc,n och ta ett uppehåll ett tag,kommer själv inte upp mer än ca.300 mil per år,pga.familj,annat,men eftersom försäkrings kostaderna är låga för mej gör det inget om den står.
Alt,köp en billigare mc med lägre premie som man inte får ågren för, om den står i garaget en längre tid.
Tror jag helt enkelt störs av att jag inte längre känner en abstinens, som jag gjorde förr, när jag inte varit ute på ett tag. när jag väl kommer ut så tycker jag oftast, men inte alltid, att det är riktigt kul.Tror du defenetivt du hakar upp dej själv på att du "måste" köra, varför?
Hela tankesättet med "måste" kan få varenda människa att hitta på ursäkter att inte göra dett
Sålänge du tycker det är kul dom gångerna du är ute?
Tackar, kanske är så jag får göra.När man hållit på i hela sitt liv med en o samma sport/ intresse så är det inte konstigt om man blir mätt. Ta en break. "Tillåt dig" att vara utan hoj ett tag. Eller att låta hojen stå oanvänd i garaget utan att du får dåligt samvete. Det är ok.
Är ungefär 50/50 gällande det där. Eventuellt kanske man kan säga att jag kör fler "vardagsturer" ensam och fler längre tripper tillsammans med andra.Sitter man och åker själv varje gång kan det bli lite ledsamt efter ett tag. Har du någon att åka med?
Bilen har jag genom jobbet, så den kan jag inte avyttra. Men jag skulle ju kunna ge fan i att använda den på fritiden, men jag vet inte om det skulle få mig att njuta mer av hojåkningen om jag gjorde det till ett tvång.Hitta några hojpolare, inte speciellt kul att köra själv ju.. Sen så kan du sälja bilen så har du inte fler alternativ än hojjen
kanske är så för mig också, börjar ju närma mig den magiska åldern.Tjena. Känner igen mej lite i ämnet.
Kanske är det en 40 års kris...
Hur mycket jag än anstränger mig för att hitta relevansen i ditt inlägg så lyckas jag faktiskt inte. Men tack ändå för visat intresse.Meen, nu fattar jag ingenting. Det är ett skämt va??? Rekomendera någon att sälja hojen, och göra något annat istället. Snart hoppar någon fram och säger att det bara var på skoj, eller
Som dolda kameran eller nått....Det smittar inte va!
Så kan det nog vara. Det är ju lite som att det var roligare att lyssna på musik på den tiden man bara hade råd att köpa en skiva i månaden. När man sedan hade ekonomi att köpa precis allt man ville ha så tappade det spänningen lite.Du har drabbats av hoj blues, ett tillstånd som infinner sig när du kört alla dina dröm hojar, nått dina mål & frågan som dyker upp är - och sen då, vad gör jag nu?
Tackar för alla inlägg, jag uppskattar nästan allihop.
Många av er är inne på samma spår så jag väljer därför att svara på ett urval av dem.
Inte helt omöjligt, men jag lutar nog mer åt en gammal BMW R75 i så fall.
True. Och på grusvägar behöver man ju inte riskera livet för att få hjärtat att slå, så det kanske vore nåt.
Tänkvärt, även om jag inte varit professionell på något sätt så är det väl så att när man gjort något så länge så är det svårt att föreställa sig ett liv utan det.
Det är egentligen inte det ekonomiska som stör mig, hojen är betald och försäkringen är på en helt ok nivå.
Tror jag helt enkelt störs av att jag inte längre känner en abstinens, som jag gjorde förr, när jag inte varit ute på ett tag. när jag väl kommer ut så tycker jag oftast, men inte alltid, att det är riktigt kul.
Tackar, kanske är så jag får göra.
Är ungefär 50/50 gällande det där. Eventuellt kanske man kan säga att jag kör fler "vardagsturer" ensam och fler längre tripper tillsammans med andra.
Bilen har jag genom jobbet, så den kan jag inte avyttra. Men jag skulle ju kunna ge fan i att använda den på fritiden, men jag vet inte om det skulle få mig att njuta mer av hojåkningen om jag gjorde det till ett tvång.
kanske är så för mig också, börjar ju närma mig den magiska åldern.
Hur mycket jag än anstränger mig för att hitta relevansen i ditt inlägg så lyckas jag faktiskt inte. Men tack ändå för visat intresse.
Så kan det nog vara. Det är ju lite som att det var roligare att lyssna på musik på den tiden man bara hade råd att köpa en skiva i månaden. När man sedan hade ekonomi att köpa precis allt man ville ha så tappade det spänningen lite.
Jag kanske ska börja med att vara lite mer aktiv i att hitta folk att köra med även på vardagarna, det kanske gör att jag hittar glädjen igen. Tror hur som helst att jag ska låta säsongen komma igång ordentligt innan jag säljer hojen men blir det som tidigare, att det känns som om jag är ute och åker bara för att jag "måste", så blir jag nog tvungen att vara utan hoj ett tag.
Kanske en räddare i nöden att trösta sig med i väntan på att hojlusten ska återkomma. Samt att hela familjen/polarna får blås i håret.
http://blogs.cars.com/kickingtires/2012/02/2013-ford-shelby-gt500-convertible-photo-gallery.html
Så är det, är inte helt bekväm med att eventuellt behöva lägga handskarna på hyllan kan man lugnt säga.Har man tröttnat så har man, men eftersom du skapar en tråd om det så känns det endå som att det beskymrar dig att du har tröttnat så förmodligen har du väl inte tröttnat helt
Nae, inga knoddar än. Men det kanske helt enkelt är så att man, när man blir äldre, inser att det finns annat här i livet. Känns som om det var lättare att vara helt insnöad på ett specifikt ämne när man var yngre.det e inte så att du blivit förälder då?....så d e dina gener som e ute o spökar?
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|