Bonzo
Trying real hard to be the shepherd
Frågan är då du själv skrev att du inte gör nånting med din fritid; Det kanske är så att det är nåt helt annat som gör att du inte har lust med något. Kanske jobbat på samma ställe för länge, kan även den mest positive bli trött på.
Men oavsett, om du lovar mig att dyka upp på nån av lafamiglias körningar på nån av banorna i år, kommer du dels få träffa en flock trevliga typer och ha nå jävulskt kul med din Tuono.
Du kan nog vara något på spåren. Även om just jobbet känns bättre än på länge så kan det nog mycket väl vara så att det är yttre omständigheter som gjort att jag tappat sugen.
En del av problemet tror jag faktiskt ligger just i att jag vet vlken rolig och bra hoj Tuonon är, och detta ger mig skuldkänslor för att jag inte använder den mer än vad jag gör. Det känns liksom bortkastat att den ska stå i garaget och bli oanvänd, men samtidigt vet jag ju att jag kommer ångra mig om jag säljer bort den.
En annan del av problemet kan nog också ligga i det som vissa varit inne på tidigare: att jag kört vägarna häromkring för många gånger för att det ska vara roligt. Vissa dagar vill jag ta mig ut och svänga lite, men då börjar jag tänka på samma gamla tråkiga vägar som jag kört hundratals gånger förut och detta får mig ofelbart att bli sittande hemma istället.
Ska ta mig en redig funderare och för tillfället försöka kväva alla impulser att göra något drastiskt.