Vad är det för fel på vissa bilister?

Spook

Adrenaline MC
Gick med
3 May 2009
Hoj
Hayabusa 2010
Jo hade jag åkt i bikini så kanske han hade sett det oxå, men det är lite svårt att se om det är en tjej eller kille med full utrustning. :tummenupp

Sant. :) :va

Höll på att skriva ngt i stil med "med dom lökarna ser man att du är tjej även i full utrustning".

Men då detta kan tolkas som sexistiskt så avstår jag från kommentaren. :notme

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag hävdar att jag vill ha plats i min fil för min MC hela tiden, därför kör jag också i min fil med min MC och håller inte på och kör om mellan filer hit och dit.

Var bor du? Inte i Stockholm va? Tror inte det finns en enda MC-förare här som inte tränger sig lite om det står still.

AsuddenBurstOf

Icke Medlem
Gick med
4 Oct 2007
Hoj
1989
Jag har inte ifrågasatt vart du bor.
Men det lät som en situation, och jag undra om du DÅ va mc eller bil buren. No hard...:krama

Last edited:

Helldriver

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
Italiensk 2010:a på nästan 1200 cc
är det mig du syftar på? isåfall verkar du ju helt klart lite trög eller bara dum och envis (kanske samma sak?). för det första körde jag inte i samma fil, det finns 1 meter bred sidoremsa på vägen upp till rondellen nämligen. dessutom är det väl en J*VLA skillnad på att köra i 15-20 km/h förbi stillastående bilar med 1 meters säkerhetsmellanrum jämfört med att bli omkörd av en bilistidiot i hög fart svängandes I SAMMA FIL i en rondell? Dessutom med 30 cm mellanrum? Du dumförklarar bara dig själv och du har ju inte ens en aning om detaljer. Suck... fan vilka lufthuvven det finns alltså.

och smälla i dörrar och speglar har väl andra nämnt att de gjort men det är inget jag fått för mig att göra, även om jag fick god lust.

Självklart syftar inte på dig eftersom du inte har sparkat i några bildörrar ännu. Jag är ute efter en allmän trend i trafiken

Jag tycker bara inte om alla flytande gränser, du tycker det är ok att dra förbi i 15-20 km/h om det finns utrymme. Andra brassar 70-80 mellan filerna osv.

Jag tycker själv att det aldrig är ok att tråckla sig förbi köer osv, mitt fordon ska ha en plats i filen oavsett om jag sitter på min MC eller i min bil. Börjar man tumma på det så så kommer konstiga situationer att uppstå.

Tar jag bilen eller MCn till jobbet tar det lika lång tid för jag tar upp min plats i trafiken och trycker mig inte fram.

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Jag har inte ifrågasatt vart du bor.
Men det lät som en situation, och jag undra om du DÅ va mc eller bil buren. No hard...:krama

Vart jag bor? Näe jag har inte trott att du gjort det heller? Dock tyckte jag det var en skum fråga om jag körde bil eller mc. I båda situationerna, de enda jag nämnt i denna tråd, körde jag min KTM 690 Enduro. Så. :tummenupp

Helldriver

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
Italiensk 2010:a på nästan 1200 cc
Var bor du? Inte i Stockholm va? Tror inte det finns en enda MC-förare här som inte tränger sig lite om det står still.

Det är ju det jag skriver, det är ju en allmän trend att man ska ska pressa och snirkla sig fram mellan övriga fordon hela tiden i trafiken. Ju större städer desto mera görs det.

Men det gör ju att övriga tappar respekten för MC, vafan de tar ju ingen plats utan knör sig fram så fort det är en glipa. Det blir ju en trend att ingen respekterar MC heller.

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
Självklart syftar inte på dig eftersom du inte har sparkat i några bildörrar ännu. Jag är ute efter en allmän trend i trafiken

Jag tycker bara inte om alla flytande gränser, du tycker det är ok att dra förbi i 15-20 km/h om det finns utrymme. Andra brassar 70-80 mellan filerna osv.

Jag tycker själv att det aldrig är ok att tråckla sig förbi köer osv, mitt fordon ska ha en plats i filen oavsett om jag sitter på min MC eller i min bil. Börjar man tumma på det så så kommer konstiga situationer att uppstå.

Tar jag bilen eller MCn till jobbet tar det lika lång tid för jag tar upp min plats i trafiken och trycker mig inte fram.

jag tycker det låter som att du är en nitisk trafikregelföljare och det är väl inget negativt med det mer än att det låter extremt tråkigt att tänka som du. men som sagt, var och en väljer sitt sätt. jag ser ingen anledning att stå lydigt i en lång stillastående kö med en lite mc som jag lika gärna kan glida förbi kön med. känns bara iq-befriat att nitiskt och envist sitta där och häcka bara för att "mitt fordon ska ha en plats i filen". lev lite för fan, livet är för kort för att tänka som du.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
.

Du har fortfarande inte sagt var du bor? I Stockholm bor du iaf inte.
Bor du i Gbg eller mindre stad förstår jag att du inte behöver tränga dig.

Om du varje morgon och kväll kunde spara 15 min med lite kreativ körning, skulle du inte göra det då? 95% av Stockholms 2-hjulsförare svarar garanterat ja på den frågan.

Edit: Titta. Du bor i Blekinge. Det förklarar din konservativa hållning :rofl :rofl :rofl

• Gilla
Reaktioner: Pat

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
Det är ju det jag skriver, det är ju en allmän trend att man ska ska pressa och snirkla sig fram mellan övriga fordon hela tiden i trafiken. Ju större städer desto mera görs det.

Men det gör ju att övriga tappar respekten för MC, vafan de tar ju ingen plats utan knör sig fram så fort det är en glipa. Det blir ju en trend att ingen respekterar MC heller.

trend? mja vettifan, jag gör det för att jag kommer fram fortare och som jag precis nämnt, jag ser ingen anledning att sitta å häcka bakom en massa bilar när jag lätt och utan att riskera någons säkerhet lugnt kan ta mig förbi. Men visst, jag kan förstå att vissa bilister tappar respekten för MC åkare om de har negativa upplevelser av detta. Men oavsett så ger det dem ju självklart ingen rätt att medvetet utsätta en motorcyklist för fara. hur som helst så saknas det väl då och då respekt i trafiken rent generellt, inte bara mellan mc-förare och bilister.

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Det är naturligtvis inte helt lätt för en landsortsbo att förstå hur storstadstrafik fungerar.
Skillnaden mellan att kryssa i köer och att inte göra det kan handla om att komma fram på 20 minuter kontra 50 minuter (det här är mina siffror om jag kör hoj kontra om jag kör bil).
Så om nu lantisarna vill prova på så gör så här.
Åk ut och sätt dig på hojen på en busshållplats med hojen på tomgång i trettio minuter fem dagar i veckan under 6 månaders tid.

Kan vi slippa mer såna här korkade inlägg nu?

Edit: Ber om ursäkt för räknefelet. Man ska ju hem också. Stå vid busshållplatsen på tomgång 30+30 minuter varje dag.

Last edited:

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
Det är naturligtvis inte helt lätt för en landsortsbo att förstå hur storstadstrafik fungerar.
Skillnaden mellan att kryssa i köer och att inte göra det kan handla om att komma fram på 20 minuter kontra 50 minuter (det här är mina siffror om jag kör hoj kontra om jag kör bil).
Åk ut och sätt dig på hojen på en busshållplats med hojen på tomgång i trettio minuter fem dagar i veckan under 6 månaders tid.

:D:tummenupp

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj

Det finns en anledning till att det görs i större städer. Välkommen att sitta i Stockholms rusningsköer i en månad. Därefter kan jag slå vad om att du inte längre tycker det är ok att "ta upp en hel ruta" och "hålla din plats i kön".

Tror inte att bilförare tappar respekt för MC-förare för att de tar sig fram i trafiken. Det är vedertaget och jag tror att de flesta accepterar det. Det som de med retar sig på, med all rätt, är all buskörning.

En MC som kommer glidande i 20 km/h är knappast en fara för en person som sitter i en bil. I en kö. Är det nån som slår sig är det MC-föraren, och då får han skylla sig själv.

Ziggy

Ny medlem
Gick med
3 May 2009
Hoj
KTM 990 SMT -09
.

Det är ingen ostdisk på ICA, omkörningar är tillåtna i trafiken, detta är ett fall av det. Eller vill folk förbjuda omkörningarna också?
Tänker på reklamen där en traktor framförs av en fet nöjd herre med milslånga köer bakom "jag har lett ett folk".

/S

AsuddenBurstOf

Icke Medlem
Gick med
4 Oct 2007
Hoj
1989
missa lite

Edit: Ber om ursäkt för räknefelet. Man ska ju hem också. Stå vid busshållplatsen på tomgång 30+30 minuter varje dag.

Måste..
:D:tummenupp

Last edited:

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Om man tycker det är för jobbigt att åka ut och stå på tomgång varje dag så kan man stå alla 130timmarna på en gång, fast man behöver nog reservdunk då.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka