vad är det för idiot som sköter sporthojhubben???

Status
Ej öppen för fler svar.

chox

Jazztobak
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01
Re: Re: vad är det för idiot som sköter sporthojhubben???

Bandit600 skrev:
Sen är reglerna bra, helst skulle dom vara 10gb så man slipper folk som delar ut småskit bara.
Asså, jag fattar inte den här nojan med att folk måste dela ut så brutalt mycket för att få ansluta sig till en hub? Ju fler användare desto större chans att någon av dem har det jag letar efter. Fler användare med olika musiksmak ökar ju chansen att hitta de låtar man söker.

Det är klart mer irriterande med slöa uppkopplingar än att folk inte har tusen gb filer att dela med sig av.

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Jag drev hubben tidigare (och har tillsammans med zykl0n och K.Sarrinen satt upp reglerna), nu rasade min server för inte så länge sen och jag får ingen ordning på den.

Ravetrancer: Hoppas, som zykl0n skriver, att du är ironisk eller nått i ditt inlägg. Om inte så undrar jag hur fan du är funtad. Här gör folk saker på sin fritid för att kunna erbjuda en extra tjänst runt SH.com och sen går du och kastar skit på oss direkt! 2GB regeln finns pga. att det va för mycket folk som bara va inne och inte delade ut nått. Skulle alla göra så så skulle det inte finnas så mycket att ladda hem!

Beno

Backwheel Demon;)
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100S
Varför kommer jag inte på sporthojs huben? Har försökt en massa saker men det står Disconnect hela tiden :mad: Försöker koppla upp på bara den, öppnat portar, har 130 gig utdelat men inte då. Har ingen brandvägg och kommer ut på alla andra som jag uppfyller kriterierna för. Någon som har något förslag? Jag har DC++, kan man inte köra det kanske?

Last edited:

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
Beno skrev:
Varför kommer jag inte på sporthojs huben? Har försökt en massa saker men det står Disconnect hela tiden :mad: Försöker koppla upp på bara den, öppnat portar, har 130 gig utdelat men inte då. Någon som har något förslag? Jag har DC++, kan man inte köra det kanske?

Jag kör DC++ & det funkar fint. :tummenupp

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
Nästan alla kör DC++
Jag har provat allt eftersom några har klagat på att de inte kommer in.
Tyvärr hittar jag inte några fel.

Någon som har en ide om vad som är anledningen?

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
Många kör med XPs inbyggda brandvägg och tex Nortons brandvägg.

Tänk på att ge DC en öppen port i era brandväggar så fungerar allt bättre och ni kan köra aktive mode.

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Re: Re: Re: vad är det för idiot som sköter sporthojhubben???

chox skrev:
Asså, jag fattar inte den här nojan med att folk måste dela ut så brutalt mycket för att få ansluta sig till en hub? Ju fler användare desto större chans att någon av dem har det jag letar efter. Fler användare med olika musiksmak ökar ju chansen att hitta de låtar man söker.

Det är klart mer irriterande med slöa uppkopplingar än att folk inte har tusen gb filer att dela med sig av.

Brutalt mycket? För en dryg tusenlapp får man 120Gb hårddisk idag, inte mycket att snacka om 2gb då.

Vill man inte dela något olagligt så ska man nog överväga om man alls ska hålla på med fildelning.

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98

zykl0n skrev:
Idioten du pratar om är jag och några andra mindre aktiva ops.

Antar att du är skojigt ironisk men att det inte framgår över nätet.
Annars undrar jag vem som är den stora idioten igentligen.

Gränsen finns för att slippa folk som inte delar något vettigt.
I dagens läge är 2 Gb ganska lite så du kan säkert skrapa ihop det på din master dator.

Planer finns på att ändast köra med reggade användare snart.
idioter kan vi hoppa över, det blev så i rena ilskan.......

Men att ha en sharelimit på ynka 2gb , ??? du kunde lika gärna satt 0gb..........
E det så viktigt??? Och om jag inte vill dela med mig av olagligheter. måste jag bli tvingad till det då???? Man kanske bara får dela med sig olagligheter på dc????

JAg ville bara dela med mig av Maidens inspelnung från radion som är helt laglig......den var på 159mb men det gick inte. Då var jag tvungen o dela ut saker som är olagliga....kul???? inte för mig kanske.

Och den som kanske vill bli DC användare o börjar från scratch, han måste ju ha nånstans att tanka från......

Svårt att ha 2gb om man inte har nåt........dessutom så e den till för alla sporthojare eller måste dom uppfylla massa krav??????

Lösen o regnamn e bättre, o 0gb share.

//R

bla bla bvloa.......du fattar vad jag menar.

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj

CorbenDallas skrev:
2GB är ingenting o du örlade ju ändå om att du skulle ha en Wav på 12GB så dela ut den då??? Sluta gnäll o ska du tvunget göra det gör det civiliserat. Eller i ett PM till rätt person, det hjälper nog mer.

Om itne annat kan du ju dela ut Maiden MP3or, dom bryr sig ju inte, det hörde vi ju igår! :D
sluta tjafsa nu ......

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj

Bandit600 skrev:
Om du inte vill dela ut olagliga saker så kan du ju glömma att dela ut Iron Maiden - upphovsrättskyddet gäller även dom.

Sen är reglerna bra, helst skulle dom vara 10gb så man slipper folk som delar ut småskit bara.

Så ÄR det.

/P

Nej, inte genast.... senare... :D
det var enligt P3 live ok att spela in konserten o sprida den så knip nu.....

Last edited:

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
EBS skrev:
Jag drev hubben tidigare (och har tillsammans med zykl0n och K.Sarrinen satt upp reglerna), nu rasade min server för inte så länge sen och jag får ingen ordning på den.

Ravetrancer: Hoppas, som zykl0n skriver, att du är ironisk eller nått i ditt inlägg. Om inte så undrar jag hur fan du är funtad. Här gör folk saker på sin fritid för att kunna erbjuda en extra tjänst runt SH.com och sen går du och kastar skit på oss direkt! 2GB regeln finns pga. att det va för mycket folk som bara va inne och inte delade ut nått. Skulle alla göra så så skulle det inte finnas så mycket att ladda hem!
skitbra att ni gör nåt för sporthojarna, men vissa kanske inte har 2gb o dela ut, e dom inte välkomna då eller, alla börjar från scratch eller???

Jag gjorde dessutom nåt för dom hårdrockare som finns på sporthoj, jag spelade in konserten o fixa de till den så jag kunde dela ut den på hubben.

Dessutom har jag flera ggr erbjudit saker såsom minnen o hårddiskar + annan skit till sporthoj för att det behövts. Sen om Swedie ville ha det e skitsamma, jag har erbjudit mig, vilket många andra inte bryr sig ett skit om.

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Re: Re: vad är det för idiot som sköter sporthojhubben???

Blip skrev:
Brutalt mycket? För en dryg tusenlapp får man 120Gb hårddisk idag, inte mycket att snacka om 2gb då.

Vill man inte dela något olagligt så ska man nog överväga om man alls ska hålla på med fildelning.
om man har 120gb hårdisk betyder det att den skall vara full då???? eller ska man dela ut vilken skit som helst?????

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
nu vart to.m jag SUR!!!!!! det fInns ju massa jävla naZZe musik på HUbben

te.x screwdriver....

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
jag lär ju hoppa av SH hubben om den skall bidra till att rasistisk musik delas ut!!! sånt vill inte jag vara med om...

seriösa människor sysslar inte med sånt

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...