Vad är det för jävla spindel som jag hittade innanför min tröja?

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Hoj
XT600E
<- Ny titel!

Du är stenhård mannen, skulle aldrig våga sova med sådana där bestar i min omgivning. :gnissla

Hm.. Men det skulle vara lagom läckert att ha ett medelstort terrarium och tio st sådana där små gynnare. Tveksamt om den andra parten skulle gå med på det bara.

Jag är osäker på hur det fungerar att hålla dessa i kollektiv, och med tanke på dess potenta gift vill man nog ha dem en och en så man har lite koll på dem. Pandinus imperator - Kejsarskorpion fungerar dock utmärkt att hålla i kollektiv och är ungefär lika farlig som en geting. De är heller inte aggressiva och förlitar sig mer på sina mäktiga klor än på sitt gift. En utmärkt art att börja med. Det är även en av de största skorpionarterna och det är den man ser i alla filmer.

Bifogat

• pandinus2.jpg
    pandinus2.jpg
    107.6 KB · Visningar: 71
  • pandinus1.jpg
    pandinus1.jpg
    106.5 KB · Visningar: 68

Shespider

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
Aprilia RS 250, Kawasaki Ninja GPZ 250 R
DRA ÅT HELVETE!!

jo jag lever, men jävlar.. haha :näsblod

det lilla svinet lever, han är väl en 3.5cm i diameter eller nåt, så det är väl en liten bebis, man kanske ska smyga in den på chefens kontor imorgon.. eller lägga i kakburken.. :tummenupp

nu håller du ett öga på den där för allt sånt där jäkla skit brukar annars hamna hos mej...grannens ormar...dansråttor...:skrämd

HÅLL ETT ÖGA PÅ DEN! eller...ännu bättre, stampa ihjäl den!

jrh

det är nåt djuriskt med att pissa ute
Gick med
17 Sep 2007
Hoj
szr660
Jag är osäker på hur det fungerar att hålla dessa i kollektiv, och med tanke på dess potenta gift vill man nog ha dem en och en så man har lite koll på dem. Pandinus imperator - Kejsarskorpion fungerar dock utmärkt att hålla i kollektiv och är ungefär lika farlig som en geting. De är heller inte aggressiva och förlitar sig mer på sina mäktiga klor än på sitt gift. En utmärkt art att börja med. Det är även en av de största skorpionarterna och det är den man ser i alla filmer.
Tänkte mer på 10 st små svarta änkor :) :yoparty

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Ang. skorpioner så har jag ett par hemma. Bland andra en Leiurus quinquestriatus - Deathstalker. Det är världens giftigaste skorpion. Köpa? :)

/Linus

Men hur i fan....varför har man sådana där till husdjur!? :va

Är det tjusningen i att man vet att dom är giftiga...dom kan inte vara speciellt personliga väl. Typ som att "min skorpion viftar på svansen när jag kommer hem".

Varför har man spindlar och sånt som husdjur.?? Beats me!!

Dom kan väl inte klassas som lättskötta heller...eftersom man måste ha koll på att dom lixom överlever.

Nää...jag röstar för en hund istället. :)

jrh

Gick med
17 Sep 2007
Hoj
szr660
Dom kan väl inte klassas som lättskötta heller...eftersom man måste ha koll på att dom lixom överlever.
Till skillnad från en hund eller katt då?

Det är väl inne att inte vara mainstream, och vad är då bättre än att välja människors största fobier som husdjur?

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Till skillnad från en hund eller katt då?

Det är väl inne att inte vara mainstream, och vad är då bättre än att välja människors största fobier som husdjur?

kanske att inte ha ett alls så man slipper ha ett farligt monster i lägenheten. Man måste väl ha någon slags hjärnskada för att ha en spindel eller skorpion som husdjur.

jrh

Gick med
17 Sep 2007
Hoj
szr660
kanske att inte ha ett alls så man slipper ha ett farligt monster i lägenheten. Man måste väl ha någon slags hjärnskada för att ha en spindel eller skorpion som husdjur.
Alla är vi mer eller mindre sjuka i huvudet..

jrh

Gick med
17 Sep 2007
Hoj
szr660
Kollade på länken där det står

"Sökes

Just nu söker jag följande:

Spindlar
1.0 Poecilotheria formosa för 50/50

Ormar
1.0 Cerastes vipera"

Vadå sökes?!?! Har han tappat bort en spindel och en orm?! inte nära mig hoppas jag!!! :mad:
Humor? Om inte så vill ha se på när hans älsklingar nullar.. Förbannade spindelsex-älskare!!

m.eriksson

Redneck prostitute
Gick med
25 May 2006
Hoj
Ny 2009
Synd att den dog.

Jag håller på en hel del med spindlar, även om jag är mer inriktad på diverse fågelspindlar än äkta spindlar, dit svarta änkan hör. Vet du vart den kan ha kommit ifrån? Den vanligaste arten i västra delarna av USA är Latrodectus hesperus. Har den några fler röda markeringar på kroppen än timglaset?

Jag fick ett mail i förra veckan från en kille som importerat en bil från Texas och fått med en sådan i lasten, så att det skulle vara en myt tvivlar jag på. Som tur är är svarta änkan allt annat än aggressiv och du måste i princip klämma den för att den ska bita dig. Som tidigare nämts i tråden är ett bett sällan livshotande för en frisk människa, barn och äldre undantaget, så att en stenhård sporthojsförare skulle vara i farozoonen är knappast troligt. :)

De funkar bra att ha som husdjur om man vill. En stor plastburk med lite grenar den kan göra sitt kaosliknande nät i, lite sand på botten och en syrsa eller två i veckan så är den helnöjd. Svarta änkan lever i ett torrt klimat. Vår rumstemperatur/fuktighet är precis lagom. För mycket fukt så dör de.

Ang. skorpioner så har jag ett par hemma. Bland andra en Leiurus quinquestriatus - Deathstalker. Det är världens giftigaste skorpion. Köpa? :)

/Linus
www.spindelfarmen.se

har tyvärr ingen aning om vart i usa den kom ifrån, och den hade inga andra märken på sig förutom timglaset på baken!

jag tror jag ska börja med nåt mindre giftigt än världens giftigaste skorpion kanske... :D

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Hoj
XT600E
Men hur i fan....varför har man sådana där till husdjur!? :va

Är det tjusningen i att man vet att dom är giftiga...dom kan inte vara speciellt personliga väl. Typ som att "min skorpion viftar på svansen när jag kommer hem".

Varför har man spindlar och sånt som husdjur.?? Beats me!!

Nää...jag röstar för en hund istället. :)

Det är bara några få arter i min samling som är så giftiga, så det är inte enbart giftet som lockar. Men visst är det spännande med giftiga djur, det kan jag inte förneka. Det närmaste jag kan jämföra med är fiskar i ett akvarium. De är ju inte särskillt personliga de heller, men vackra att titta på. :)

Man måste väl ha någon slags hjärnskada för att ha en spindel eller skorpion som husdjur.

Men att köra runt runt runt runt runt på en bana i 200km/h är helt normalt beteénde menar du? ;)

har tyvärr ingen aning om vart i usa den kom ifrån, och den hade inga andra märken på sig förutom timglaset på baken!

jag tror jag ska börja med nåt mindre giftigt än världens giftigaste skorpion kanske... :D

Köp dig en fågelspindel eller skorpion du. Det finns flera lättskötta, intressanta, "ofarliga" och billiga arter att börja med. :)

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
jag har varit en del i usa & australien...

såna där spiders brukade jag reta i cairns, de hängde lite överallt, ofta vid promenadstråk på räcken mm, jag brukade peta på dem med en lång pinne, ofta så gick de till mot-attack hehe

en kommer jag ihåg spec, den såg likadan ut som på bilden, fast "libido", sjkt aggressiv, den intog först en slags försvarspossision, sen tog den tag i min pinne å rusa emot mig :S

en annan jäve (samma färger som på din bild..)l jagade mig på golvet i garaget där vi hade hyrbilen, den satt först snällt å fint...jag ville provocera lite, loskade mot den ett par gånger, den backa först, sen börja den springa mot mig, jag spottade tillbaks mer, den backa, sen jaga den mig igen :)

en annan satt i kabinen påväg till kuranda.. en aborgin-by, en slags lift med hyttar genom regnskogen. väl i kabinen satt en sån i vår kabin, den höll också på att backam sen attack, sen backa igen. riktigt aggressivt beteende.

hur är din?

Det här har fan jag varit med om fast i Mörby Centrum.
Där satt en attackmyra som liksom började jiddra big time och väntade på 699:an (jag vet, det finns ingen sådan busslinje men SL hade en hemlig rejvlinje som alltid gick till olika rejv på den tiden, det här var 1988 när rejv var helt nytt och jag var 9 år och sveriges yngste rejvare). I alla fall, han slet tag i min rejvpinne som jag hade med mig, den var helt sjuuuuukt aggressiv. Jag spottade han rett i fejset, tror du inte han lixom slet ner mig på marken och bara mata slag och sparkar med sina sex ben?!?! Jo det hjorde han facktist.

Sedan dess hatar jag Mörby Centrum.

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Det här har fan jag varit med om fast i Mörby Centrum.
Där satt en attackmyra som liksom började jiddra big time och väntade på 699:an (jag vet, det finns ingen sådan busslinje men SL hade en hemlig rejvlinje som alltid gick till olika rejv på den tiden, det här var 1988 när rejv var helt nytt och jag var 9 år och sveriges yngste rejvare). I alla fall, han slet tag i min rejvpinne som jag hade med mig, den var helt sjuuuuukt aggressiv. Jag spottade han rett i fejset, tror du inte han lixom slet ner mig på marken och bara mata slag och sparkar med sina sex ben?!?! Jo det hjorde han facktist.

Sedan dess hatar jag Mörby Centrum.

Inte visste jag att inavel existerade i mörby centrum :näsblod

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj