Vad är det för j-a mjukisfasoner här? Ibland???

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag köper inte en sporthoj för att sen ta den till kyrkan på söndagarna och jag har inte heller tillgång till bana.
Jag tycker det är kul att slanga därför gör jag det. Jag tycker det är kul att köra snabbt, därför gör jag det. Men kanske inte utanför dagis eller liknande men visst fan slangar jag i stan när jag är på det humöret. Men visst, Chrille är ju så duktig så han har rätt att klaga på oss som gör sånt....
Har inte hängt med om vad som har hänt angående polisens påkörning av motorcyklist men gjorde de det med flit och han inte rymde från kumlabunkern så vare det tokfel av dem hursomhelst.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Dee_cati skrev:
...
Jag tycker det är kul att slanga därför gör jag det. Jag tycker det är kul att köra snabbt, därför gör jag det. Men kanske inte utanför dagis eller liknande men visst fan slangar jag i stan när jag är på det humöret. Men visst, Chrille är ju så duktig så han har rätt att klaga på oss som gör sånt....
...

Visst har jag rätt att klaga, speciellt om jag motiverar det och undviker personangrepp. Om du slanga ute på vischan skiter jag blankt i det, kul för dig. Om du däremot gör det inne i stan och sen växlar ner och försöker när snuten ska ta dig i örat så tycker jag att de ska tackla till dig.

Inget personligt och har absolut inget att göra med hur duktig jag är...

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Dee_cati skrev:
Jag köper inte en sporthoj för att sen ta den till kyrkan på söndagarna och jag har inte heller tillgång till bana.

Det gör nog ingen av oss. Läderstället gnisslar så pinsamt i kyrkbänken......

Inte tillgång till bana?

Från Arboga är det t ex:
~87km till Gelleråsen.
~182 km till Kinnekulle ring.
~158 km till Mantorp park och Linköping motorstadion

Inga omöjliga avstånd för den som seriöst inriktar sig på att åka bana. Har själv ca 90km till närmaste bana och nästa ligger ca 150km ifrån, no problemas.

Och alla hojåkare som kör lagligt har rätt att klaga på dom som kör olagligt.

Last edited:

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Det är alltid lika skrattretande med de som bryter mot regler och gnäller när de blir haffade. De vet om att de bryter mot regler. De vet att om de blir tagna blir de bestraffade. När de sedan blir tagna och bortsläpade med armen bakom ryggen av en polis skriker de "Snutjävel!". Alla smahällen har regler, men ingen gillar dem som ser till att de efterföljs. Alla tycker att det ska finnas regler som passar dem själva, ingen vill anpassa sig och visa hänsyn mot andra.

Men vaffan, jävla snutjävel!
Varför får inte jag köra med min olagliga undertray?
Varför får inte jag köra med min olagliga miniregskylt?
Varför får inte jag köra med mitt olagliga slip on?
Varför får inte jag köra med mina olagliga miniblinkers?
Varför får inte jag köra med mina olagliga ligtlids?
Varför får inte jag köra så fort som jag vill?
Varför får inte jag slagna där jag vill?

Sommaren 1998 såg jag en kille som visade upp sin nya R1'a för polarna genom att på dra den på slangen fram och tillbaka på Sveavägen untanför Mc Donalds. På en av turerna var han tre decimeter från att han sätta oljetråget i huvudet på en kvinna som korsade gatan på ett övergångsställe.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Visst är det är det så att många sätter upp sina egna regler och lever efter dem, utan en tanke på övriga samhället.
Dock ogillar jag när poliser hittar på egna regler och lever och ljuger om sina egna förehavanden.
Nu försvarar jag ite slangning, smitning eller andra trafikbrott, men det finns gränser för vad samhället kan göra för att styra dessa grupper som inte följer reglerna till punkt och pricka.
När en 14-åring snattar en glass och springer från kiosken och han knuffar omkull en tant i flykten, skjuter man honom inte i benet, hur jäkla skyldig han än är. Inte ens om han är 45 år gammal...
Nästa steg i sådant fall är väl nackskott på Persson nästa gång han provsmakar godis i affären.

Det vill säga, statsmakten måste noggrant avväga hur mycket våld man tar till för att stoppa buset.
I fallet vid sergels torg vet jag för lite. Men i fallet med TKS, så har polisen definitivt gått över gränsen för vad som är skäligt.
Vid sergels torg tycker jag polisen iaf brustit i att skydda allmänheten, de som alltså var precis där man knuffade omkull motorcyklisten. Gick det i 30-40km/h när de hade omkull honom är det definitivt för mycket våld, om han bara gjort sig skyldig till ett mindre trafikbrott.

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Vadan detta korståg mot Polisen? Har du haft stora problem med dem själv? Jag har bara haft att göra med dem då jag behövt dem (förutom nån fortkörning såklart).

Diversion skrev:
Vad fan är "kårandan" värd om den tvingar en att föråda allt som yrket står för?

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
oFFkeFF skrev:
Phu...ditt inlägg är för långt att citeras.

Det du skriver är både rätt och viktigt.

Polisen ska varken få sätta reglerna eller hitta på egna. De får inte använda onödigt våld. Fallet med TKS hör solklart till det senare.

Mitt tidigare inlägg var inte ett försvar för polisens handlande, utan mer en reflektion över att många tycker att snutar är pest och att de som bryter mot regler (t ex tjuvar) ska jagas, dömas och straffas samtidigt som de själva inte alltför sällan tillhör de senare men anser att deras egna regelbrott inte är något att snacka om. Jag tycker bara att det är konstigt att man dissar polisen innan man vet varför de handlade som de gjorde.

v-g

Inget pulver
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kreidler
Diversion skrev:
Varför känner jag snutar som är sådana då? Visst sker gallring men att psykologerna skulle kunna göra ens i närheten av korrekta bedömningar på de som aspirerar på yrket är svammel.

Vilken psykolog som helst går att lura om man bara är kall och har medelmåttig iq, bara att säga vad de vill höra.

I lumpen lurades psykologerna hit och dit, nu är de testarna betydligt mindre omfattande än när man söker till polishögskolan föreställer jag mig men det visar på vilken jävla pseudovetenskap psykologi är.

Och som jag sa tidigare, det finns bra poliser också som gör en oerhörd insats men rötäggen är inte så få som du tycks vilja tro.

Både samhället i stort och poliskåren skulle tjäna på att poliser slutar hålla sina rötäggskollegor om ryggen av missriktad lojalitet.
Vad fan är "kårandan" värd om den tvingar en att föråda allt som yrket står för?

De poliser jag träffat/mött/blitt haffad av har ALLTID betett sig korrekt och utan anmärkning mot mig.

Så du tror att det är så enkelt att lura psykologerna. Ge det ett försök vet ja. Du tror alltså att psykologer är hur lättlurade som helst?!? Finns säkert åsnor där med men de kan nog bedömma dig på mycket andra sätt än på vad du säger. Men men som sagt äär man inställd på att lura dem går det säkert ingen är ofelbar.

Rötäggen skall ALLTID bort. Men sen måste du se det som att poliser är människor, människor kan göra fel. Beror även på HUR man bemöter dem. Har man en ACAB tröja på sig kan man förvänta sig ett annat bemötande än om man har en i love cops tröja på sig exempelvis.

Men du kanske har haft otur de vet ju inte jag. Du har din uppfattning jag har min :)

Diversion

Guest
v-g skrev:
De poliser jag träffat/mött/blitt haffad av har ALLTID betett sig korrekt och utan anmärkning mot mig.

Så du tror att det är så enkelt att lura psykologerna. Ge det ett försök vet ja. Du tror alltså att psykologer är hur lättlurade som helst?!? Finns säkert åsnor där med men de kan nog bedömma dig på mycket andra sätt än på vad du säger. Men men som sagt äär man inställd på att lura dem går det säkert ingen är ofelbar.

Rötäggen skall ALLTID bort. Men sen måste du se det som att poliser är människor, människor kan göra fel. Beror även på HUR man bemöter dem. Har man en ACAB tröja på sig kan man förvänta sig ett annat bemötande än om man har en i love cops tröja på sig exempelvis.

Men du kanske har haft otur de vet ju inte jag. Du har din uppfattning jag har min :)

Javisst har du rätt i att poliser som alla andra kan göra fel, det jag vänder mig mot är kårandan som i vissa fall "tvingar" den enskilde polismannen att skydda en kollega som begått tjänstefel.

Att vara polis är ett hedersuppdrag och ett stort förtroende men det förtroendet urholkas om felande polismän inte kan ställas till svars. Klarar man inte att uprätthålla en hög moral som polis har man inget i kåren att göra.

Fast nu när vi börjat diskutera polisen i allmänhet har vi hamnat lite off topic :cool:

Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag håller med om att det är jävligt dumt att beklaga sig när man blir haffad för att ha gjort dumma saker. Jag har blivit haffad några gånger och bara en enda gång har jag varit förbannad på polisen som stoppade mig.
Och angående bankörning så är detta ej aktuellt efter som lokke precis beskrev så är det inte precis nära utan tillräckligt avstånd för att kanske köra nån gång i månaden eller så.
Om ditt inlägg gällde att man inte ska klaga när man blir stoppad för att man kört olagligt så ok, då håller jag med. Men jag håller inte med om att klaga på dem som håller på och wheelar och gör stopies eller försöker dra snuten med flit osv. Jag tycker det är fruktansvärt kul att wheela och sladda mm och det tänker jag fortsätta med ända tills jag blir tillräckligt vuxen och duktig så jag kanske har en suck att hänga med någon på banan men tills dess så ska alla mina däck ha chickenstripes!!!! :D nåja, iaf inte vara mer slitna på sidorna än på mitten.....

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept