Vad är det för motorcykel jag letar efter?

floff

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2007
Hoj
SV650S -06
Efter att ha rannsakat mig och tvagat mig i oblater ställde jag mig frågan vad det egentligen är för båge jag vill ha. Men så kom jag på att jag bara visste vad jag letade efter, men inte vilken hoj som överensstämde med mina kriterier. Dessa är som följer:

* Bottendrag. Jag gillar inte tvåtakts symaskiner på tiotusen varv. Kraften skall komma från början och avta, inte tvärsom.
* Buller. Det måste ju låta gött. Jag har nu en enstånka med GPR-slipon och det låter ju trevligt, kanske aningen mycket, men trevligt. Det vet jag att Kling och Klang tycker också.
* Åka lite längre utan att operera bort sadeln från rumpan, och slippa den där motardfartvinden då jag ibland kör lite längre än tre mil.
* Toppfart är inget som intresserar mig. Alls. Men motorväg skall ju vara görbart utan att avlida.
* "Billig" försäkring och inget meka då jag har tummen mitt i ansiktet.

Det skadar inte heller om den är trevlig att se på.
Kort och gott vill jag nog ha en SM som tål att köra lite längre på. Jag var och provkörde en ER-5a på BIKE och den stämde rätt bra överens med allt utom bottendraget. Kanske är det en vanesak?

Så... vad är det jag letar efter?

Mr J

:-)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX1000R 07
ductard_right.jpg

Fartvinden kanske fortfarande är jobbig.. men det uppfyller de flesta av dina kriterier.

Mvh J

floff

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2007
Hoj
SV650S -06
Hej mina vänner! Jag lägger till att jag inte gillar att baka in hela knarren i gladpack. Naket är fint. Någon liten ruta kanske går att montera vid längre åkning. Dessutom är jag inte stora karln med mina sextiotvå pannor. Om jag köper ett snöre med hundra hästar kommer jag ju att vara Gagarin på nolltid.

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Antingen en VTR eller en VFR passar nog dig om du inte behöver ta dig till höga farter snabbare än blixten!

//KaliZ

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
GSX1400 har allt du vill ha :tummenupp

floff

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2007
Hoj
SV650S -06
Haha. Fan. Bestäm er! Det är ju råsvårt att veta vad man vill ha. ER6-n verkar trevlig. Det är ju svinsvårt att känna hur en hoj beter sig på bara en halvtimmes provkörning, så därför frågar jag.

"Ojje"

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2006
Hoj
Honda CBX 1000
Hej Floff
Ett förslag är ju en Honda CBX 78-80.
Det är en motorcykel som syns, de flesta tittar på den när den står parkerad.
Värdet ökar för varje år = investering.
Köper du en i bra skick så behöver du inte kunna meka, inte för att det finns några speciella problem med den förrutom ett kopplingsljud som kan vara störande på låga varv, dock inget som är farligt eller behöver åtgärdas.

Den låter gudomligt, speciellt med ett sex till ett system.

Den går att åka långt med men fartvinden blir man inte av med om man inte väljer en av årsmodell 81-82 då den har kåpa, men är INTE lika vacker :)

Den är även billig i försäkring, speciellt om man jämför med dagens maskiner.

Priset på den hoj som du nog vill ha (enligt dina krav) ligger nog på 50 000 och uppåt.

Till sist så är det ju din smak och plånbok som avgör vilken hoj det blir så lycka till!

Bifogat

• CBX_040_PS.jpg
    CBX_040_PS.jpg
    96.5 KB · Visningar: 87

floff

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2007
Hoj
SV650S -06
Hej Floff
Ett förslag är ju en Honda CBX 78-80.

Faktum är att jag har tittat lite på en sådan. Men tyvärr är det nog rätt trist om det skulle bli något mekande av. Jag är så förfärligt ohändig med allt annat än en stekspade eller ett tangentbord. Däremot är de förbannat fina att se på.

ägget

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2007
Hoj
hayabusa 03
Efter att ha rannsakat mig och tvagat mig i oblater ställde jag mig frågan vad det egentligen är för båge jag vill ha. Men så kom jag på att jag bara visste vad jag letade efter, men inte vilken hoj som överensstämde med mina kriterier. Dessa är som följer:

* Bottendrag. Jag gillar inte tvåtakts symaskiner på tiotusen varv. Kraften skall komma från början och avta, inte tvärsom.
* Buller. Det måste ju låta gött. Jag har nu en enstånka med GPR-slipon och det låter ju trevligt, kanske aningen mycket, men trevligt. Det vet jag att Kling och Klang tycker också.
* Åka lite längre utan att operera bort sadeln från rumpan, och slippa den där motardfartvinden då jag ibland kör lite längre än tre mil.
* Toppfart är inget som intresserar mig. Alls. Men motorväg skall ju vara görbart utan att avlida.
* "Billig" försäkring och inget meka då jag har tummen mitt i ansiktet.

Det skadar inte heller om den är trevlig att se på.
Kort och gott vill jag nog ha en SM som tål att köra lite längre på. Jag var och provkörde en ER-5a på BIKE och den stämde rätt bra överens med allt utom bottendraget. Kanske är det en vanesak?

Så... vad är det jag letar efter?

honda vtr1000f kulcyckel med härligt bottendrag o ljud:yoparty

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Aprilia Tuono
KTM SuperDuke (med reservation för längre turer)
Triumph Speed Triple
Ducati Monster S2R
Benelli TNT
Moto Morini Corsaro
Sen tror jag typ Suzuki SV650, Kawa ER6 eller BMW F800S kan funka.

Hypermotarden är riktigt läcker, men dyr och funkar inte direkt att åka längre på. Liten tank osv..

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024