Efter att ha rannsakat mig och tvagat mig i oblater ställde jag mig frågan vad det egentligen är för båge jag vill ha. Men så kom jag på att jag bara visste vad jag letade efter, men inte vilken hoj som överensstämde med mina kriterier. Dessa är som följer:
* Bottendrag. Jag gillar inte tvåtakts symaskiner på tiotusen varv. Kraften skall komma från början och avta, inte tvärsom.
* Buller. Det måste ju låta gött. Jag har nu en enstånka med GPR-slipon och det låter ju trevligt, kanske aningen mycket, men trevligt. Det vet jag att Kling och Klang tycker också.
* Åka lite längre utan att operera bort sadeln från rumpan, och slippa den där motardfartvinden då jag ibland kör lite längre än tre mil.
* Toppfart är inget som intresserar mig. Alls. Men motorväg skall ju vara görbart utan att avlida.
* "Billig" försäkring och inget meka då jag har tummen mitt i ansiktet.
Det skadar inte heller om den är trevlig att se på.
Kort och gott vill jag nog ha en SM som tål att köra lite längre på. Jag var och provkörde en ER-5a på BIKE och den stämde rätt bra överens med allt utom bottendraget. Kanske är det en vanesak?
Så... vad är det jag letar efter?
* Bottendrag. Jag gillar inte tvåtakts symaskiner på tiotusen varv. Kraften skall komma från början och avta, inte tvärsom.
* Buller. Det måste ju låta gött. Jag har nu en enstånka med GPR-slipon och det låter ju trevligt, kanske aningen mycket, men trevligt. Det vet jag att Kling och Klang tycker också.
* Åka lite längre utan att operera bort sadeln från rumpan, och slippa den där motardfartvinden då jag ibland kör lite längre än tre mil.
* Toppfart är inget som intresserar mig. Alls. Men motorväg skall ju vara görbart utan att avlida.
* "Billig" försäkring och inget meka då jag har tummen mitt i ansiktet.
Det skadar inte heller om den är trevlig att se på.
Kort och gott vill jag nog ha en SM som tål att köra lite längre på. Jag var och provkörde en ER-5a på BIKE och den stämde rätt bra överens med allt utom bottendraget. Kanske är det en vanesak?
Så... vad är det jag letar efter?