Vad är det hemska med att vara hora?

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Exakt. Typ en snubbe på krogen kommer fram och bjuder mig på en drink - jag blir inte förvånad om han blir sur för jag inte vill gå hem med honom. Det har hänt förr och det kommer hända igen.

Jag säger konsekvent nej till dricka. Har egna pengar jag :D

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Exakt. Typ en snubbe på krogen kommer fram och bjuder mig på en drink - jag blir inte förvånad om han blir sur för jag inte vill gå hem med honom. Det har hänt förr och det kommer hända igen.

Lirarna som går runt och bjuder brewdarna på drinkar har helt missuppfattat konceptet. :D

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Jag tycker hela debatten är skev.

Argumenten emot prostitution landar alltid i att det är dumt med droger, våldbrott, trafficing, utnyttjande av minderåriga och en bild av trasiga individer från splittrade hem uppväxta med sexuella övergrepp.

Alla ovan argument är såklart viktiga och hemska, men kopplingen till att det skulle vara fel med prostitution saknar signifikans. Att jag blir blöt när det regnar betyder liksom inte att det regnar för att jag blir blöt!

Vi har nu försökt bromsa prostitution och i sak egentligen jobbat emot övergrepp och narkotikaproblem i sådär 30-40 år på en hyfsat seriös nivå. Hur har det gått?

En legalisering skulle flytta in den gråa verksamheten i ljuset och ge de berörda både fysisk och ekonomisk trygghet i högre grad då de kunde omfattas av samma anställningsvillkor som vi övriga och även kunna arbeta i en kontrollerad miljö precis som man på bank har vakter, larm och övervakningssystem av olika slag. Den "svarta" verksamheten skulle naturligtvis bli kvar på gatan, men rekryteringen skulle bli betydligt svårare om det fanns bättre alternativ och kundbasen skulle garanterat minska drastiskt om man på annat håll kunde lita på att hälsokontroller etc utfördes på regular basis.

Hur många väktare som springer i tunnelbanan har inte ångest över att gå till jobbet, riskerar våld under arbetstid och tjänar uselt? Om de med samma anställningsvillkor kunnat tjäna 10-50 ggr mer på att sälja röv så hade det för några säkert varit ett rimligt alternativ, vilka är vi och säga att de har fel?

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Det här kan du få starta en tråd om så behöver vi inte spamma sönder denna :hihi
Nio gånger av tio när någon gör någon annan en "tjänst" förväntar dom sig en tillbaka. Gärna två om det går att få.

Cynisk? ;)

Jag håller nog med föregående. Nog finns det sant altruistiska handlingar i vår vardag, många av dem ser vi bara inte så eftersom de är norm. Men många offrar faktiskt sig själva för den goda gärningens skull.

Sen är jag troende egoist. Även om jag stannar och hjälper nån längs vägen med en punktering eller soppatorsk utan att begära varken pengar eller ha nån förhoppning om att det ska gengäldas så får det mig att må bra att hjälpa någon "i nöd". Så det kvalar fortfarande inte under egoismens paraply i den definitionen.

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Cynisk? ;)

Jag håller nog med föregående. Nog finns det sant altruistiska handlingar i vår vardag, många av dem ser vi bara inte så eftersom de är norm. Men många offrar faktiskt sig själva för den goda gärningens skull.

Sen är jag troende egoist. Även om jag stannar och hjälper nån längs vägen med en punktering eller soppatorsk utan att begära varken pengar eller ha nån förhoppning om att det ska gengäldas så får det mig att må bra att hjälpa någon "i nöd". Så det kvalar fortfarande inte under egoismens paraply i den definitionen.

Undrar om det då är överskott på den typen av person här. Det är många gånger då jag gjort saker för någon annan utan att förvänta mig något tillbaka som folk undrat varför jag gör det.

Häromdagen hade jag en skitdag och avslutade den med att göra något extra bra för någon jag inte ens känner och förmodligen aldrig kommer att träffa igen för då har det åtminstone kommit något gott av den dagen. Egoism? Avskyr att avsluta en dag och känna att jag inte åstadkommit något alls.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Häromdagen hade jag en skitdag och avslutade den med att göra något extra bra för någon jag inte ens känner och förmodligen aldrig kommer att träffa igen för då har det åtminstone kommit något gott av den dagen. Egoism? Avskyr att avsluta en dag och känna att jag inte åstadkommit något alls.

Egoism! :tummenupp

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Det här får mig att minnas hon som efter många om och men lyckades få f-skatt på sin "verksamhet", bara för att sen konka på obetald moms.:rofl

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Jag tycker denna tråden borde flyttas till familjeliv.se . Det hänger på tok för få hormonstinna gravida småbarnsmammor här...

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Undrar om det då är överskott på den typen av person här. Det är många gånger då jag gjort saker för någon annan utan att förvänta mig något tillbaka som folk undrat varför jag gör det.

Egoism i den positiva andan! Kan det bli bättre än så?

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Det här får mig att minnas hon som efter många om och men lyckades få f-skatt på sin "verksamhet", bara för att sen konka på obetald moms.:rofl

Anmälde hon inte även skatteverket för koppleri? :va

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...