Vad är det hemska med att vara hora?

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Hoj
En förklädd äventyrshoj
Jag tycker att det känns lite tragiskt både att köpa och att sälja sex, av den enkla anledningen att sex kan vara något helt fantastiskt och vansinnigt bra (om man gör det rätt) och för att det ska vara sådär vansinnigt bra så krävs det (i min värld i alla fall) lust och njutning, om njutningen kommer först när pengarna ligger på bordet så tycker jag inte att det räknas.

Moraliskt sett har jag inga synpunkter.
Tycker att TS kan prova några veckor och återkomma i ämnet istället för att sitta här å spekulera. Förutsättningar och vilja verkar ju finnas :)

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Indeed, men det vi diskuterar i denna tråden är ju ett hypotetiskt scenario där det var möjligt.
Vilket det borde kunna vara också, enligt mig. Ingen här är nog för någonting annat, trafficing, eller någon annan typ av tvång.

Skulle man kunna lösa detta problemet så är jag för prostitution. Alla ska kunna välja själva vad de vill göra med sitt liv.

Ja, det är så. Dom annonserar på internet och sen är det bara att välja och vraka bland kunderna som kontaktar dom och skratta hela vägen till banken.

Här säger en betaldam att priserna brukar ligga på 1500-2500 kr/halvtimme och 2500-3500 kr/timme: https://www.flashback.org/sp41281845

Och här nämner en annan 2000-3000 kr/timme: https://www.flashback.org/sp33802718

Grova pengar till minimal ansträngning med andra ord. Dom har det nog ganska bra.

Jag är säkert fördomsfull, men i min värld är flashback inte en källa till fakta.

Klart det är ett fasansfullt öde. Jag tycker dock inte det är synonymt med allt hor. De kvinnorna som far illa tycker jag ska få stöd och hjälp istället för att förvärra deras liv genom att kriminalisera deras bransch. Och jag vet att du inte sagt något om förbud ;).

Det är idag en utsatt grupp. Kan man komma på ett sätt att kontrollera det så är jag för.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Det är förbjudet att köa sex, men tillåtet att avlöna en porrskådis.:va

Någon som kan förklara det?

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Skulle man kunna lösa detta problemet så är jag för prostitution. Alla ska kunna välja själva vad de vill göra med sitt liv.

Jag är säkert fördomsfull, men i min värld är flashback inte en källa till fakta.

Det är idag en utsatt grupp. Kan man komma på ett sätt att kontrollera det så är jag för.

Meeen. Den här tråden är ju så tråkig med alla ja-sägare :gråta

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Det är ju skillnad på prostitution och prostitution. Lyxprostituerade verkar ju inte ha det dåligt ställt om man ska dra ett bra exempel. Har läst en artikel för några år sedan om en svensk som flyttade ner till södra Europa för att prostituera sig och hon verkade ha det bra. Hon hade inte någon hallick heller så alla pengar gick direkt ner i hennes fickor. Sen har vi ju gigolos som inte har det illa heller, det verkar som de har det lite bättre, då menar jag män som horar för kvinnor och inte andra män.

Men de som står i gathörnet för att fiska upp kunder mår nog inte bra på grund av många olika omständigheter.

Jag skulle, liksom Anna, hellre räfsa löv än att sälja min kropp för x antal pengar. Det är inte värt de pengarna. Däremot kan jag absolut tänka mig jobba som strippa. Se men inte röra är helt ok för min del. Det är bra pengar i den branschen också.

Sen är det ju samhällets syn som ställer till det för tjejer idag, har en tjej legat med 20 killar är hon en hora eller äcklig för hon legat med så många. Ställ det mot en kille som legat med 20 tjejer, vad sägs det om honom? Det spelar också roll i det här fallet tror jag, hur folk ser på det hela. En annan diskussion förvisso men likväl intressant.

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Sen är det ju samhällets syn som ställer till det för tjejer idag, har en tjej legat med 20 killar är hon en hora eller äcklig för hon legat med så många. Ställ det mot en kille som legat med 20 tjejer, vad sägs det om honom? Det spelar också roll i det här fallet tror jag, hur folk ser på det hela. En annan diskussion förvisso men likväl intressant.

Jag har iofs killkompisar som har svårt att träffa tjejer då de blivit klassade som bockar. Och tror mer det är andra tjejer som har problem med en tjej som haft 20 killar än vad killarna har? Personligen ser jag förflutet som förflutet.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Se det som lås och nycklar. Om vilken nyckel som helst kan öppna låset så är det ett jävligt dåligt lås. Kan nyckeln öppna alla lås så är det den förbannat bra nyckel ;)

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Det är ju skillnad på prostitution och prostitution. Lyxprostituerade verkar ju inte ha det dåligt ställt om man ska dra ett bra exempel. Har läst en artikel för några år sedan om en svensk som flyttade ner till södra Europa för att prostituera sig och hon verkade ha det bra. Hon hade inte någon hallick heller så alla pengar gick direkt ner i hennes fickor. Sen har vi ju gigolos som inte har det illa heller, det verkar som de har det lite bättre, då menar jag män som horar för kvinnor och inte andra män.

Men de som står i gathörnet för att fiska upp kunder mår nog inte bra på grund av många olika omständigheter.

Prostitution har nog funnits i alla tider och det har nog aldrig ansetts vara ett fint yrke. Det är väl därför man hittar på andra begrepp för att försköna sitt yrkesval. En hel del av de så kallade modellerna eller glamour tjejerna är mer eller mindre prostituerade i en lyxförpackning. Det är underförstått att de ska ställa upp både på det ena och det andra. För att låna ett utländskt begrepp; det finns ingen gratis lunch. Det är säkert väldigt spännande för en ung tjej att få komma in och få en inblick i jetset livet. Men det är inte utan ett pris.

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Prostitution har nog funnits i alla tider och det har nog aldrig ansetts vara ett fint yrke. Det är väl därför man hittar på andra begrepp för att försköna sitt yrkesval. En hel del av de så kallade modellerna eller glamour tjejerna är mer eller mindre prostituerade i en lyxförpackning. Det är underförstått att de ska ställa upp både på det ena och det andra. För att låna ett utländskt begrepp; det finns ingen gratis lunch. Det är säkert väldigt spännande för en ung tjej att få komma in och få en inblick i jetset livet. Men det är inte utan ett pris.

Allt har ett pris. Speciellt om det är gratis.

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst

Det är just det jag menar. Det som kallas för lyxprostitution behöver inte vara ett sätt att försköna yrkestiteln på något sätt. Min uppfattning av just hon i den artikeln jag läste är att hon själv valde sina kunder vilket innebar att hon hade makt över sitt arbete. Hon bestämde vad som var ok att göra och inte ok också, dvs hon bestämde allt själv och kunderna fick köpa det som var "till salu".

De där såkallade jetset-brudarna är en annan femma, de jobbar inte eftersom de knullar till förmån att få saker eller pengar. De har inte kunder, de har dem de utnyttjar för att få det de vill ha. Det finns inget fast pris i det de gör, tänk om de får gå en vecka utan att behöva ge en avsugning men ändå får det de vill ha. Så går det inte för en som jobbar som prostituerad eftersom en veckas avhållsamhet från sex inte genererar pengar alls.

Så det finns skillnader även inom samma yrkesområde. Lika mycket som det finns skillnader i andra yrkesområde.

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Fast det där tycker jag är en myt. Jag kan mycket väl göra något för någon i min omgivning utan att få något tillbaka för det. På ren allmän nivå då alltså, inte något sexuellt iblandat.

Fortsätt göra det du gör som är givande för andra utan att du får något i gengäld i längden. Där har du priset.

Känslan av att det man gjort inte är värt ett skit, allt man gjort för någon annan som inte gett något tillbaka. Det kostar. Mer eller mindre för alla.

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Fortsätt göra det du gör som är givande för andra utan att du får något i gengäld i längden. Där har du priset.

Känslan av att det man gjort inte är värt ett skit, allt man gjort för någon annan som inte gett något tillbaka. Det kostar. Mer eller mindre för alla.

Uppskattning av det jag gjort räcker i många fall bra. Det är såklart en balansgång där man lätt blir utnyttjad om man är för snäll. Men jag kör gärna systerbarnen nån gång till dagis eller bär upp granntantens kassar. När jag gjort något gott för någon annan så känns det bra.

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Fast det där tycker jag är en myt. Jag kan mycket väl göra något för någon i min omgivning utan att få något tillbaka för det. På ren allmän nivå då alltså, inte något sexuellt iblandat.

Det här kan du få starta en tråd om så behöver vi inte spamma sönder denna :hihi
Nio gånger av tio när någon gör någon annan en "tjänst" förväntar dom sig en tillbaka. Gärna två om det går att få.

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Det här kan du få starta en tråd om så behöver vi inte spamma sönder denna :hihi
Nio gånger av tio när någon gör någon annan en "tjänst" förväntar dom sig en tillbaka. Gärna två om det går att få.

Exakt. Typ en snubbe på krogen kommer fram och bjuder mig på en drink - jag blir inte förvånad om han blir sur för jag inte vill gå hem med honom. Det har hänt förr och det kommer hända igen.

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping