Vad är Det Längsta Ni Kört Under En Dag?

Frixxer

Lev idag... imorgon kan det va försent!!
Gick med
28 Jan 2004
Hoj
Gixxer1000R
jag tog moppen efter ett par varv på ringen,lastade packningen, tankade fullt sen bar det av norrut. Klockan var 19:30 på kvällen, det enda stopp jag hade , förutom att tanka mera, var vid Puttgarden( säkert felstavat) ca 4min. sen landade jag i Stockholm vid 10:30.
Hade varit uppe sen 9 på morgonen å spanat i Ringenmuséumet å lite annat.
Dom öppnade inte banan förän 17:45, så det var bara å vänta!
Kan bara säga det, att det var bara tur att jag sitter här!!
Jag gör nog inte om den resan på det sättet, men ner till ringen ska jag fler gånger!

HEPPÅER :tummenupp

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
Drygt 100 mil varav en stor del på Mantorp park med en CBR 929

Körde till banan tidigt och kom hem sent på kvällen.

Blev av med körkortet i Mjölby på hemvägen.
Körde senare in i en ny laser straxt innan Katrineholm (ca 120 på 70 då)
Där blev det dock enligt devisen "bättre fly än illa fäkta"

Var inte vältränad innan resan så dagen efter vaknade jag av smärta i hela kroppen.
Kunde bokstavligen inte ta mig ur sängen.

Vad lärde man sig av detta då?
*Kör alltid cykeln på släp till bandagar.
*Stanna aldrig för Polisen.
*Börja träna

Licious

Själv e bäste dräng
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Suzuki DR650 -97
München - Göteborg vet inte hur långt det är men startade 8 eller så på kvällen och var hemma dagen efter vid 13 tiden körde över rödby - puttgarden, en längre paus med mat på MC donalds och ett par tankningar blev lite längre än normalt. Då man behövde fylla lite vätska i kroppen med ibland. Och regnade gjorde det nästan konstant.

betsy

Fuck cancer
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Liten Galen
Jag lyckades få sträckan Falkenberg-Uddevalla att bli 46 mil småväg en solig sommardag, annars är nog längst Assen-Interlaken (Schweiz) på ett Monster 620, tog 13 tim eftersom trafiken från Assen en GP-dag går i 30 km/h de första 10 milen :huvet

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Nürburgring - Linköping, tror det är knappt 140 mil. Det regnade och blåste så jag blev less och stannade inte för övernattning. Tjänade egentligen ingen tid då man sov bort nästa dag och det var nog inte så smart ur säkerhetssynpunkt heller.

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
vernesk skrev:
2650998 Vad är Det Längsta Ni Kört Under En Dag?

Under bara en dag vet jag inte..., men i sträck med bara tankstopp blev det 275,5 mil från södra Spanien hem :D

marten_larsson

Mårten
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
GSX-R 750 -91, DR650 -92
Körde runt 110 mil (Mo i Rana - Örebro) med en RG 125a fullastad med packning med min brorsa. Hade blivit betydligt längre om inte hans TZR lagt av tidigt på eftermiddagen och vi fick lägga en-två timmar på att få igång den.. Dagen efter tog vi resterande 55 mil men det var ju lätt som en plätt efter dag 1 :) Totalt var vi väl igång 16 timmar första dagen, från sex på morgonen till tio på kvällen...:yoparty

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
Ca 130 mil på hemväg från europasemester.

På SeaCat mellan Fredrikshavn-Gbg när man var lagom mör träffade vi två norrmän som också var på väg hem. De hade varit på semester och sträckkört upp från norra Italien, på en GSX750R respektive RD350(!). Nu kändes det bra för de var nästan hemma, sa de. Jag frågade vart de skulle då, Oslotrakten? -Nei, Mo i Rana... :yoparty

Ozzie

Hyggligt lagom
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
-
c:a 180 mil på zx6r. Österrike-Linköping. Startade 0600 var framme strax innan 2400. Tankade var 45-50:e minut ungefär på autobahn. Grön IKEA-groda på kutsväskan. Förvånansvärt pigg när jag kom fram.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
200mil. Södemalm-Älvsbyn tur & retur, sen drog Jag ut till sollenkroka och bastade med ett par polare på kvällen. sammanlagt lite drygt 200 mil. Körde upp en blade och bytte mot en gixxer så det var roligt på vägen hem.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Two stroke man skrev:
2651605 Här skarvas det friskt!

Några sträckor jag direkt reagerar på för att jag kört dom är första tjommen som åkte från norra finland till Stockholm 170mil!? Finland sträcker sig bara 160mil norrut från Stockholm! Förvisso en dagstripp värd all respekt ändå!

Mellan Piteå och Stockholm är det 86mil! Vem lyckas då köra 92 mil?

Kör ni vilse också eller?

92 mil piteå-Sthlm enligt olika uppgifter samt min tripp.

Jerry#1

To fast for me.whadever.
Gick med
30 Jan 2005
Hoj
Aprilia SXV550 och en RG 500 Gamma från 1985 som INTE är till salu och ännu en <yamaha RD500
Körde 105 mil..Ner till Österrike på en FJR 1300..
Kändes faktiskt bra ändå..

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Har kört över 100 mil/dag vid flera tillfällen men längs var det nog mellan Sydvästra hörnet av Tyskland och hem till Götet med 125 mil.

Skall man fortsätta "skrytet" så blev det 1000 mil på 4 veckor 1995 när jag och två kompisar körde Iberiska halvän runt med den snittemperatur på dagarna på 38 grader i skuggan = skitvarmt! Till råga på allt var vi, på den tiden, så förbaskat knäppa att vi sov i TÄLT utan AC :huvet :D

Temperaturen kröp under 30-stecket EFTER kl. 24:00 på natten och solen låg på och stekte redan kl. 06:00 så vid 06:30 tiden var det väl 150 grader inne i tältet = INGEN SÖMN! :huvet :huvet :huvet

Kortaste sträckan på längst tid tog en dagstur i norra portugal där vi körde nästan hela dagen (ca. 8 timmar i sadeln) och kom hela fantastiska 25 mil! :näsblod

850 av dessa mil kördes på drygt 3 veckor då vi veckan innan Spanien var på en träff i Steyr, Österrike. Så vi tog en liten omväg innan huvudresan började!

Längst körda sträcka utan stop är väl när jag snålkörde min VFR 97:a och kom drygt 51 mil på en tank. Snitthastigheten hade nog gett P-böter! :yoparty

Mvh!
// Niklas

P.S Extra kuddar och kraffs är fusk! Lite träsmak dör man inte av! :D Har kört alla mina mil på originalsadeln = funkar helt ok! D.S

MrRoos

Kör sugen!
Gick med
16 Jul 2004
Hoj
ZX9R, Duke
Körde hem från Frankrike förra sommaren i ett svep. var väl ca 230mil. Startade kl 0900 har jag för mig och var hemma hos päronen 21h senare. Var nära nära att somna flera gånger sista 6-7 milen och stannade typ var 3:e mil och rökte...polaren var lita trött han. Hade inte så ont längre kroppen kändes inte. Men var trött och luktade jävligt illa efter 21h i skinnstället :)

Enda pausen (förutom tankningar) var färjan mellan tyskland och danmark. Helvetes vilken resa...är sugen på att göra om det nu när man inte minns alla smärtorna, regnet på autobahn, åskoväder i frankrike m.m. :yoparty

Bischan

Born to be Wild
Gick med
18 Oct 2006
Hoj
Kawasaki GPZ900R -85:a och enHonda XR125L -05:a
skoteridioten skrev:
2651684
Sen har det blivit ett gäng resor till Kalix t&r (90 mil enkel resa) för att överaska flickvännen..

:felämne Hur får ni förhållandet o funka? Hur ofta träffas ni egentligen? jag har flickvännen 25 mil bort enkel väg och det är ju lite jobbigt...

3plE

MCK WHEELERS FALUN
Gick med
6 Jun 2006
Hoj
CBR600RR -05, Gixxer 7/11 and a Husa 650 i små små bitar
122 mil.
Från ölands norra udde runt hela sydkusten och upp till falun. Genomfördes på min senaste trippel i höstas.
De sista 40 milen var kalla, mörka och insektiga:död

sportbike

Guest
bischan skrev:
2651976 :felämne Hur får ni förhållandet o funka? Hur ofta träffas ni egentligen? jag har flickvännen 25 mil bort enkel väg och det är ju lite jobbigt...

Det finns tåliga brudar,och det finns otåliga brudar.
Dom tåliga är bäst :tummenupp

ksgixxer

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Hoj
1100 GSXRatbike och en minimoto..
...45 mil med en MZ Baghira street moto....körde i ett sträck för att hinna med färjan till finland(gick från stockholm)...2 tankstopp...

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha