Vad är eran högsta notering?

Bengan

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
Katana -82
60,4(,4 är jätteviktigt) med MTB'n, vågar inte köra snabbare, framhjulet är så skevt att det inte går att cykla rakt om man släpper styret :skrämd

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Akrylamid skrev:
145 km/h med körskolans strypta Yamaha TDR :D

Försöker du vara rolig?
Bespara dig tramset grabben, kommer du över 120 med en 15hk DTR så väger du väl 5kg eller nåt liknade skulle jag tro.
Du kommer faktiskt inte upp i 145 med en ostrypt ens inte ens i närheten.

FarstaStrandMannen

Back on track
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Honda CR 250
Silwer skrev:
Försöker du vara rolig?
Bespara dig tramset grabben, kommer du över 120 med en 15hk DTR så väger du väl 5kg eller nåt liknade skulle jag tro.
Du kommer faktiskt inte upp i 145 med en ostrypt ens inte ens i närheten.

Då måste den vara ostrypt då, för 145 visade mätaren, givetvis är det en felaktig siffra men jag vet vad jag såg, den var sönder maxxad på typ 13 000 varv...

edit: det är inte DT R, en Yamaha TD R, skillnad :fakta

FarstaStrandMannen

Back on track
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Honda CR 250
suck :rolleyes: Näe jag sitter och rå ljuger om att jag inte har kört trafikskolans hoj, om det 13 000 varv är jag inte 100 på med ngt runt 10 000 + misstänker jag... jag hade annat att tänka då jag skulle köra om 2 långtradare...

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Akrylamid skrev:
suck :rolleyes: Näe jag sitter och rå ljuger om att jag inte har kört trafikskolans hoj, om det 13 000 varv är jag inte 100 på med ngt runt 10 000 + misstänker jag... jag hade annat att tänka då jag skulle köra om 2 långtradare...

Du ser, du ska veta att det skiljer en del på 10000v och 13000.
Även om säkert 12000v skulle krävas för att det skulle gå 145.
DEn är väl rödstreckad vid 10 eller däromkring, jag har ägt en sån där.
Nåt snäpp över 130 klarar de utan annan draghjälp, antar att man kan ta av backspeglar, framskärm och annat onödigt och en extremt lätt förare + uppdrevning då kanske 145 skulle kunna nås med modellen.

FarstaStrandMannen

Back on track
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Honda CR 250
Silwer skrev:
Du ser, du ska veta att det skiljer en del på 10000v och 13000.
Även om säkert 12000v skulle krävas för att det skulle gå 145.
DEn är väl rödstreckad vid 10 eller däromkring, jag har ägt en sån där.
Nåt snäpp över 130 klarar de utan annan draghjälp, antar att man kan ta av backspeglar, framskärm och annat onödigt och en extremt lätt förare + uppdrevning då kanske 145 skulle kunna nås med modellen.

Kan det inte vara så att mätaren bara visar väldigt mkt fel?

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Nisse Järnet skrev:
Btw Silwer, ska bara svetsa lite i blocket på DT:n sen ska jag filma lite 140 körningar :)

jo, men det där har du sagt ett tag nu.
Jag tror inet den är standrd om den gr så fort, inga andar exemplar gå så fort utom då Akrylamids strypta körskolehoj.

(jag känner till att DTR är lite starkare än YPVS 22.5hk mot 25hk)

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Akrylamid skrev:
Kan det inte vara så att mätaren bara visar väldigt mkt fel?

hhee, speciellt om du satt rakt upp och ner på hojen?
Antar att körskolan inte gillar att man ligger på tanken, vilket är vad som krävs för att nå toppfart på en 125a, gör säkert 10 knyck på en DT.

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Silwer skrev:
Jag tror inet den är standrd om den gr så fort, inga andar exemplar gå så fort utom då Akrylamids strypta körskolehoj.

Hehe jo jag vet, men jag har ju hållt på och kört in den osv. Och nu har blocket spruckit...Men det ska fixas snart!

Det enda som inte är original är ljuddämparen (som iof varken låter mer eller ger mer effekt än original, den ser bara snyggare ut) och sen har jag tagit bort locket till luftburken. Hade ett kugg ner i fram förut också, så jag kanske får sätta på det igen.

Edit: Kör med 3.50 bak ist för 4.10 och ett gammalt jävligt lätt framdäck :) Så den rullar väl lite lättare också antar jag hehe Kanske det som krävs för dom sista km/h? Fast jag har bytt framdäck nu.

Last edited:

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Silwer skrev:
Antar att körskolan inte gillar att man ligger på tanken, vilket är vad som krävs för att nå toppfart på en 125a, gör säkert 10 knyck på en DT.
Snarare 20 :)

FarstaStrandMannen

Back on track
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Honda CR 250
Silwer skrev:

Asså jag vet inte om den är strypt, enbart på pappret isåfall... Men det skulle inte förvåna mig om den inte var det. Man tar ju för givet att en körskola skulle köra lagligt :)

FarstaStrandMannen

Back on track
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Honda CR 250
Silwer skrev:

Eller så bryr sig inte min lärare hur jag sitter då han vet att jag kan köra "seriöst", han sa enbart att jag höll ett bra tempo på motorvägen...

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...