Vad är eran högsta notering?

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/norrort
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Silwer skrev:
20 på din ja.
Mina gick strax över 120 sittandes om det inte var motvind, la man sig på tanken fick man ur 130+
Ok, min gör nog INTE mer än 125 en bra dag om jag sitter helt upp..hehe Kanske har kommit upp i mer nån gång, men det är ovanligt! Som sagt, det gäller att ligga som fan med hjälmen bakom tanken typ och in med benen osv. Hur fort gick din som mest? Hade du en YPVS?
 

FarstaStrandMannen

Back on track
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CR 250
Hojen som jag kör gjorde ganska lätt 130 - 135 sittandes...
och när jag lutade mig lite framåt så fick jag upp den i ca 145 några sekunder, men som sagt så vet jag inte om den är strypt... förmodligen inte... men mätaren visar nog en aning fel :)
 
Last edited:

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Nisse Järnet skrev:
Ok, min gör nog INTE mer än 125 en bra dag om jag sitter helt upp..hehe Kanske har kommit upp i mer nån gång, men det är ovanligt! Som sagt, det gäller att ligga som fan med hjälmen bakom tanken typ och in med benen osv. Hur fort gick din som mest? Hade du en YPVS?

Jag har haft 2 sånna ypvs en 84a och en 87a de gick strax över 130 max utan medvind eller sånt, såg 135 nångång tom, men då hade jag vinden i ryggen och då gick varvräknaren en bit upp på rött (tekniken var som du beskriver + att man släppte styret med vänsterhanden och vilade den på sidan av tanken).
Jag körde den ena med gianelli effektblås ett tag med då blev den starkare på höga varv, men den gick just inte fortare för växellådan var inte särskillt bra stegad för att man skulle hamna i det starka registret 5an till 6an, dock blev den mycket roligare att köra och accsnabbare.
Det negativa var att jag körde slut på kolven på bara några hundra mil.
Jag hade en DTR med senare, men allvarligt så tycker jag inte den modellen är så mycket piggare, den är dock större och tyngre.
Den fick jag upp i kanske 135 när jag kröp ihop.
Polarna hade i princip alla andra typer av 125or så man hade ju en del att jämföra med och provköra.
Jag tyckte DTn var helt ok och bättre än Suzukis TS och Hondas MTX. MTXen var tröttare på alla vis och TSen tog en alltid i starten för att senare bli omkörd runt hundra blås, sen gick den nästan 10 knyck långsammare med, det var ju alltid kul att kunna sitta upp o hålla jämt med TS när den föraren låg:))
Med Gianellit hängde den inte på ens från start.
Sen har det ju kommit en massa maskiner, men det var ju ett tag sen jag åkte 125a med:)
 

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/norrort
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Silwer skrev:
Jag har haft 2 sånna ypvs en 84a och en 87a de gick strax över 130 max utan medvind eller sånt, såg 135 nångång tom, men då hade jag vinden i ryggen och då gick varvräknaren en bit upp på rött (tekniken var som du beskriver + att man släppte styret med vänsterhanden och vilade den på sidan av tanken).
Jag körde den ena med gianelli effektblås ett tag med då blev den starkare på höga varv, men den gick just inte fortare för växellådan var inte särskillt bra stegad för att man skulle hamna i det starka registret 5an till 6an, dock blev den mycket roligare att köra och accsnabbare.
Det negativa var att jag körde slut på kolven på bara några hundra mil.
Jag hade en DTR med senare, men allvarligt så tycker jag inte den modellen är så mycket piggare, den är dock större och tyngre.
Den fick jag upp i kanske 135 när jag kröp ihop.
Polarna hade i princip alla andra typer av 125or så man hade ju en del att jämföra med och provköra.
Jag tyckte DTn var helt ok och bättre än Suzukis TS och Hondas MTX. MTXen var tröttare på alla vis och TSen tog en alltid i starten för att senare bli omkörd runt hundra blås, sen gick den nästan 10 knyck långsammare med, det var ju alltid kul att kunna sitta upp o hålla jämt med TS när den föraren låg:))
Med Gianellit hängde den inte på ens från start.
Sen har det ju kommit en massa maskiner, men det var ju ett tag sen jag åkte 125a med:)
Ok :) Min och Johans varvar inte ens till rött ju?! Fel på mätarna kanske? Hade du originaldrev på?
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Nisse Järnet skrev:
Ok :) Min och Johans varvar inte ens till rött ju?! Fel på mätarna kanske? Hade du originaldrev på?

Jo de var orginaldrevade, jag gick ner en kugg fram med effektblåset för att få bättre stegning, den gick ändå lika fort eftersom den varvade över 11000 lätt då.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Nisse Järnet skrev:
Haha och min som tar slut vid 8-9 :) Hade du filat kolven så kanalerna öppnar helt?

Nej det var standardhojar, men jag håller med om att de är sega på slutet, men ligger man i tillräckligt länge så.
Och som sagt orgianlkrök och slutdämparen verkar hindra massor på höga varv, ett byte och den varvade mycket mer. MEN den blev tröttare längre ner i registret i stället.
 

Poffer

Vill flytta till ett varmare land...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki ER6 -08
Silwer skrev:
Du ser, du ska veta att det skiljer en del på 10000v och 13000.
Även om säkert 12000v skulle krävas för att det skulle gå 145.
DEn är väl rödstreckad vid 10 eller däromkring, jag har ägt en sån där.
Nåt snäpp över 130 klarar de utan annan draghjälp, antar att man kan ta av backspeglar, framskärm och annat onödigt och en extremt lätt förare + uppdrevning då kanske 145 skulle kunna nås med modellen.

Är det bara cdi boxen en TDR -93 e strypt i? En kompis har en sån, och han säger att han kollat det vanliga utblås, insug, krök m.m. Du som har haft en kanske vet? :tummenupp Han börjar tröttna på att ligga med fullgas på nittio vägarna :D
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Poffer skrev:
Är det bara cdi boxen en TDR -93 e strypt i? En kompis har en sån, och han säger att han kollat det vanliga utblås, insug, krök m.m. Du som har haft en kanske vet? :tummenupp Han börjar tröttna på att ligga med fullgas på nittio vägarna :D

Problemet är att på min tid fanns inte 11kw begränsningen så alla 125or var ostrypta.
 

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Schjurahammar
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
:gråta...140km/h visa mätarn på E18 inatt.. hade hoppats på lite högre topp :( Den är HELT ostrypt. Går inte en RG fortare? Jag har 15kuggars framdrev, kan det sacka en hoj mycket i topp?
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
SimmPsi skrev:
:gråta...140km/h visa mätarn på E18 inatt.. hade hoppats på lite högre topp :( Den är HELT ostrypt. Går inte en RG fortare? Jag har 15kuggars framdrev, kan det sacka en hoj mycket i topp?

Nåt är tok med din hoj, jag har ägt den äldre modellen och den gjorde ungefär 155 knyck vill jag minnas, den du har är väl starkare.
Nä dax att gå igenom allting.
 

Esquina

HV71 Svenska mästare 2004!!!
Gick med
30 Jun 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Ingen längre
SimmPsi skrev:
:gråta...140km/h visa mätarn på E18 inatt.. hade hoppats på lite högre topp :( Den är HELT ostrypt. Går inte en RG fortare? Jag har 15kuggars framdrev, kan det sacka en hoj mycket i topp?

140 knyck va ju inte roligt =/ ÄR den helt frisk? Inga symptom som tyder på att den går som den gör som du märkt av?
 

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ljusdal
Hoj
DT125R
det är 16/47 orginal drevning, då ska den varva 7250 på 6an i 100.....145 gör min lätt sittandes upp så då är det någe fel på din hoj :(
 

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Schjurahammar
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
Hammet skrev:
det är 16/47 orginal drevning, då ska den varva 7250 på 6an i 100.....145 gör min lätt sittandes upp så då är det någe fel på din hoj :(

Har aldrig provat att köra den med orginaldrev ifs. Nää nu är det dags att skriva isär hojen till molykyler, putsa och skruva ihop den igen :mad: Vad kan det vara för fel på den? CDI boxen är klippt, sågat system och strypbrickan är borta. är det nå mer!? :confused: HJÄLP MIG!!! :gråta
 

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Schjurahammar
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
Silwer skrev:
funkar den rörliga avgasporten som den ska då?

Ja det gör den, :( joo så drog jag ut och kolla vad den varva vid 100km/h den varvade 8000. Näää ut och banta ner hojen, Fila lite på fälgarna så luften passerar bättre, raspa ner mönstrerna till slicks, av med backspeglarna m.m :crash
 
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

Top