Nisse Järnet skrev:
Ok, min gör nog INTE mer än 125 en bra dag om jag sitter helt upp..hehe Kanske har kommit upp i mer nån gång, men det är ovanligt! Som sagt, det gäller att ligga som fan med hjälmen bakom tanken typ och in med benen osv. Hur fort gick din som mest? Hade du en YPVS?
Jag har haft 2 sånna ypvs en 84a och en 87a de gick strax över 130 max utan medvind eller sånt, såg 135 nångång tom, men då hade jag vinden i ryggen och då gick varvräknaren en bit upp på rött (tekniken var som du beskriver + att man släppte styret med vänsterhanden och vilade den på sidan av tanken).
Jag körde den ena med gianelli effektblås ett tag med då blev den starkare på höga varv, men den gick just inte fortare för växellådan var inte särskillt bra stegad för att man skulle hamna i det starka registret 5an till 6an, dock blev den mycket roligare att köra och accsnabbare.
Det negativa var att jag körde slut på kolven på bara några hundra mil.
Jag hade en DTR med senare, men allvarligt så tycker jag inte den modellen är så mycket piggare, den är dock större och tyngre.
Den fick jag upp i kanske 135 när jag kröp ihop.
Polarna hade i princip alla andra typer av 125or så man hade ju en del att jämföra med och provköra.
Jag tyckte DTn var helt ok och bättre än Suzukis TS och Hondas MTX. MTXen var tröttare på alla vis och TSen tog en alltid i starten för att senare bli omkörd runt hundra blås, sen gick den nästan 10 knyck långsammare med, det var ju alltid kul att kunna sitta upp o hålla jämt med TS när den föraren låg
)
Med Gianellit hängde den inte på ens från start.
Sen har det ju kommit en massa maskiner, men det var ju ett tag sen jag åkte 125a med